
လူ႔အလိုက်ရဟန္း ဗုဒၶအလိုက်ရဟန္း ဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ လူ႔အလိုက်ရဟန္းဟူသည္ ပစၥည္းေလးပါးရဖို႔သာ အဓိကထားသည္။ တရားရဖို႔အဓိကမထားေပ။
ဗုဒၶအလိုက်ရဟန္းသည္ တရားရဖို႔သာအဓိကထားသည္။
ပစၥည္းေလးပါးရဖို႔ အဓိကမထားေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔အလိုက်ရဟန္းသည္
ခင္စရာေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ ၾကည္ညိဳစရာမေကာင္း။
ဗုဒၶအလိုက်ရဟန္းကား ၾကည္ညိဳစရာေကာင္း၏
ခင္စရာမေကာင္း။
ဆရာအျဖစ္ ကိုးကြယ္ျခင္း
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ရဟန္းေလာကတြင္ ခင္စရာေကာင္းေသာရဟန္းကို မရွာသင့္
ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းေသာ ရဟန္းကိုသာ ရွာသင့္သည္။
ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းေသာ ရဟန္းကိုသာ ရွာသင့္သည္။
လူ႔အလိုက် ရဟန္းသည္ အိမ္လည္မည္။
ေဗဒင္ေဟာမည္။ ဓာတ္ရိုက္မည္။ ဂဏန္းေပးမည္။
လူအထင္ၾကီးေအာင္ ဘုရားတည္ျပမည္။
လူအထင္ၾကီးေအာင္ ဘုရားတည္ျပမည္။
ဗုဒၶအလိုက်ရဟန္းကား ရဟန္းျဖစ္သည့္ေန႔ကစ၍
စာေပအလုပ္(သို႔)တရားအလုပ္ ဤႏွစ္မ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ေသတပန္သက္တစ္ဆုံး လုပ္သြားသည္။
တခ်ိဳ႕ေသာ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ဆရာေတာ္မ်ားဆိုလ်ွင္
ေက်ာင္းကိုလွဴဖို႔လာေသာ ဒကာဒကာမမ်ားကိုပင္ ဧည့္ခံစကားေျပာဖို႔ အခ်ိန္မရၾကေပ။ အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး
မိမိကိုစကားေျပာဧည့္ခံေသာ ရဟန္းထက္ မိမိကိုဧည့္ခံစကားေျပာျခင္း မျပဳပဲ စာေပအလုပ္ တရားအလုပ္ကို
အခ်ိန္ျပည့္အားထုတ္ေနေသာ ရဟန္းကို
ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္သင့္သည္။ ဆရာမွားလ်ွင္ တစ္သံသရာလုံး ေမွာက္တတ္ေသာေၾကာင့္
ဆရာေကာင္းကို ဘုရားေပးေသာနည္းအတိုင္း ရွာေဖြသင့္သည္။ နာမည္ၾကီးေသာ ဆရာေတာ္
ဘဲြ႔တံဆိပ္မ်ားစြာရေသာ ဆရာေတာ္ တိုက္တာျခံေျမေတြ မ်ားစြာပိုင္ေသာ ဆရာေတာ္ ရုပ္ေခ်ာေသာဆရာေတာ္ အသံေကာင္းေသာဆရာေတာ္ အေျပာေကာင္းေသာဆရာေတာ္ ရုပ္ပြားေစတီအမ်ားၾကီး တည္ႏိုင္ေသာ ဆရာေတာ္ မ်ားကို ဗုဒၶက ဆရာေကာင္းဟု မသတ္မွတ္ေခ်။
ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္သင့္သည္။ ဆရာမွားလ်ွင္ တစ္သံသရာလုံး ေမွာက္တတ္ေသာေၾကာင့္
ဆရာေကာင္းကို ဘုရားေပးေသာနည္းအတိုင္း ရွာေဖြသင့္သည္။ နာမည္ၾကီးေသာ ဆရာေတာ္
ဘဲြ႔တံဆိပ္မ်ားစြာရေသာ ဆရာေတာ္ တိုက္တာျခံေျမေတြ မ်ားစြာပိုင္ေသာ ဆရာေတာ္ ရုပ္ေခ်ာေသာဆရာေတာ္ အသံေကာင္းေသာဆရာေတာ္ အေျပာေကာင္းေသာဆရာေတာ္ ရုပ္ပြားေစတီအမ်ားၾကီး တည္ႏိုင္ေသာ ဆရာေတာ္ မ်ားကို ဗုဒၶက ဆရာေကာင္းဟု မသတ္မွတ္ေခ်။
ဘုရားရွင္သတ္မွတ္ေသာ ဆရာေကာင္း၏
အဂၤါ ၇-ခ်က္ကို အဂၤတိၱဳရ္ပါဠိေတာ္ ကလ်ာဏမိတၱသုတ္၌
ေတြ႔ရသည္။ ၄င္းတို႔မွာ-
ေတြ႔ရသည္။ ၄င္းတို႔မွာ-
၁။ရိုေသထိုက္ေသာ ဂုဏ္ရွိျခင္း။
၂။ခ်စ္ခင္ထိုက္ေသာဂုဏ္ရွိျခင္း။
၃။ခ်ီးမြမ္းထိုက္ေသာ ဂုဏ္ရွိျခင္း။
၄။တပည့္လြဲမွားေနလ်ွင္ အမုန္းခံျပီးတည့္မတ္ေပးျခင္း။
၅။ေမးလာသမ်ွကို ေျဖဆိုေပးႏိုင္ျခင္း (စာေပဗဟုသုတရွိျခင္း)။
၆။နက္နဲေသာတရားတို႔ကို ေဟာၾကားေပးႏုိင္ျခင္း။
၇။အက်ိဳးနည္းမည့္ေနရာသို႔ မတိုက္တြန္းပဲ အက်ိဳးမ်ားမည့္ေနရာသို႔ တိုက္တြန္းညႊန္ျပျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။
၂။ခ်စ္ခင္ထိုက္ေသာဂုဏ္ရွိျခင္း။
၃။ခ်ီးမြမ္းထိုက္ေသာ ဂုဏ္ရွိျခင္း။
၄။တပည့္လြဲမွားေနလ်ွင္ အမုန္းခံျပီးတည့္မတ္ေပးျခင္း။
၅။ေမးလာသမ်ွကို ေျဖဆိုေပးႏိုင္ျခင္း (စာေပဗဟုသုတရွိျခင္း)။
၆။နက္နဲေသာတရားတို႔ကို ေဟာၾကားေပးႏုိင္ျခင္း။
၇။အက်ိဳးနည္းမည့္ေနရာသို႔ မတိုက္တြန္းပဲ အက်ိဳးမ်ားမည့္ေနရာသို႔ တိုက္တြန္းညႊန္ျပျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။
ထို ၇-ခ်က္တြင္ ရုိေသထိုက္ေသာဂုဏ္
ခ်စ္ခင္ထိုက္ေသာဂုဏ္ ခ်ီးမြမ္းထိုက္ေသာဂုဏ္ဟူသည္-
ဒါန= စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းျခင္း
ေလာဘနည္းေၾကာင္း ျပေသာ သေကၤတျဖစ္သည္။ ေလာဘနည္းသူ
ေလာဘကုန္ေအာင္က်င့္ေနသူ ျဖစ္ရမည္ဟု ဆိုလိုသည္။
ေလာဘကုန္ေအာင္က်င့္ေနသူ ျဖစ္ရမည္ဟု ဆိုလိုသည္။
ေပယ်ဝဇၨ= ခ်စ္ဖြယ္ေသာစကားရွိျခင္း
ေဒါသနည္းေၾကာင္းျပေသာ သေကၤတျဖစ္သည္။ ေဒါသနည္းသူ ေဒါသနည္းေအာင္ က်င့္ေနသူ ျဖစ္ရမည္ဟု
ဆိုလိုသည္။
အတၳစရိယာ= တပည့္တို႔၏ေကာင္းက်ိဳးကို
အျမဲက်င့္ေဆာင္သူျဖစ္ရမည္။
ပရဟိတ= အမ်ားအက်ိဳးကို
လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္သူျဖစ္ရမည္ဟု ဆိုလိုသည္။
သမာနတၳာတာ= တန္းတူရည္တူဆက္ဆံရမည္။
တပည့္တို႔ကို ႏွိမ္ျပီးဆက္ဆံသူ
မျဖစ္ေစရ။ မာနကင္းသူ မာနကုန္ေအာင္ က်င့္သူျဖစ္ရမည္ဟု ဆိုလိုသည္။
အရွင္ဇဝန(ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)
No comments:
Post a Comment