“ေတာ္သလင္းမုိး ကန္သင္းက်ိဳး၊
ေတာ္သလင္းေန ပုစြန္ေသ” ဟု ဆုိရုိးစကားရွိခဲ့ေသာ ေတာ္သလင္းလ (8.9.2014) သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ ၁၂ လရာသီပြဲေတာ္မ်ားထဲမွ ေတာ္သလင္းလျပည့္ - ဂရုဓမၼအခါေတာ္ေန႔ ျဖစ္ေပသည္။
“ဂရုဓမၼ” ဆိုသည္မွာ အေလးအနက္ၿပဳ၍ ေလးေလးစားစား ေစာင့္ထိန္းလုိက္နာအပ္သည့္ သီလ တရားၿဖစ္သလုိ
ေရွးဘုရားေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ား ရိုရိုေသေသ က်င့္သံုးခဲ့သည့္အတြက္ ဂရုဓမၼတရား
ဟု အမည္ရၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ဂရုဓမၼအခါေတာ္ေန႔ဟု
ဆုိလိုက္သည္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္၏ လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြကုိ ျမင္ေယာင္မိလာပါေတာ့သည္။
မွတ္မိသေလာက္ဆုိရင္ 2008 ခုႏွစ္ နာဂစ္မုန္တိုင္းမွစ၍ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ထိ အခ်ိန္အခါမဲ့
သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား က်ေရာက္ေနခဲ့တာေတြကုိ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားမ်ားႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူအာဏာရွင္မ်ား၊
အကုိးကြယ္ခံရဟန္းသံဃာမ်ားလည္း မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႕ေန႔ ျမင္ေနရသလုိ ကုိယ္တိုင္ႀကဳံေတြ႕ၿပီး
ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနသူမ်ားလည္း ရွိၾကေပမည္။ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယခုကဲ့သုိ႔
သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေနရသလဲဆုိတာကုိ ရဟန္းသံဃာမ်ား ႏွင့္ ဗုဒၶစာေပ ေလ့လာဖူးသူမ်ား
သိၾကသလုိ မသိၾကေသးသူမ်ားအေနျဖင့္ အရင္းစစ္လွ်င္ အျမစ္ကထင္ၿပီး ဂရုဓမၼတရား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို
အႏွစ္ထုတ္ကာ မွတ္သားနာယူႏိုင္ၾကေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါသည္။
ေဂါတမ ဘုရားအေလာင္း ပါရမီေတာ္မ်ားကို
ျဖည့္က်င့္စဥ္က ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ကုရုတုိ္င္း ဣႏၵပတၱနဂုိရ္ၿမိဳ႕တြင္ ဓနၪၥယ ေကာရဗ်မင္းအျဖစ္
မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးႏွင့္အညီ တုိင္းျပည္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္သလုိ ငါးပါးသီလကုိ ကုိယ္တုိင္လည္းေစာင့္
တုိင္းသူျပည္သားေတြ ကုိလည္း လုံလုံျခံဳျခံဳေစာင့္စည္း ေစခဲ့သည္။ ဘုရားေလာင္းအုပ္ခ်ဳပ္သည့္တုိင္းျပည္မွာ
လူတုိင္းငါးပါးသီလ လုံျခံဳသည့္အတြက္ မုိးေလ၀သ မွန္ကန္ျပီး တုိင္းျပည္သာယာ ၀ေျပာသလုိ
ေကာက္ပဲသီးႏွံ စပါးဆန္ေရေပါမ်ားလွ၏။ ျပည္သူလူ အမ်ားလည္း ၿငိမ္းခ်မ္း၍ ေရာဂါေဘးဆိုးမ်ားမွ
ကင္းေဝးၾကရေပသည္။
ကုရုတုိင္းသူျပည္သားမ်ား
ေစာင့္ထိန္းသည့္သီလတရားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ကုရုဓမၼဟု ေခၚဆုိလာရမွ အခ်ိန္ၾကာျမင့္လာေသာအခါ
အေလးအျမတ္ထားကာ ေစာင့္ထိန္းၾကေသာေၾကာင့္ ကုရုဓမၼမွ ဂရုဓမၼဟု ေျပာင္းလဲ ေခၚဆုိလာၾကေပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ ေရွးက်ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားမွ အၿမဲမျပတ္ေစာင့္ထိန္းသင့္သည့္သီလျဖစ္သည့္အတြက္
နိစၥဂရုဓမၼသီလ ဟု ထပ္ဆင့္ေျပာင္းလဲ ေခၚဆုိခဲ့ၾကေပသည္။ ငါးပါးသီလကုိ ခါး၀တ္ပုဆုိးကဲ့သုိ႔ၿမဲၿမံစြာ
ေစာင့္ထိန္းရမည္ဟု စာေပတြင္ ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ ပုဆုိး၀တ္ေသာ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္သာျဖစ္သည္
အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္မဆုိင္ဟု အမ်ဳိးသမီးမ်ားမွ ထင္ေယာင္ထင္မွာ ျဖစ္ေနၾကသလုိ ေခတ္စနစ္ေတြတုိးတက္ေျပာင္းလဲလာ၍
ပုဆုိးမ၀တ္ပဲ ေဘာင္းဘီ၊ စကတ္၊ လုံခ်ည္၀တ္သူမ်ားအေနျဖင့္လည္း
ေစာင့္ထိန္းသင့္ေပသည္။ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားအတြက္ ငါးပါးသီလ လုံၿခဳံသင့္သလုိ၊ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူမင္းမ်ားလည္း
မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါးႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားလည္း ရဟန္းက်င့္၀တ္တရားမ်ားႏွင့္အညီ
အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ လူတုိင္းကုိယ္စီ ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားေကာင္းမြန္စြာ က်င့္သုံးၾကမည္ဆုိလွ်င္
မိုး ေလ၀သမ်ား မွန္ကန္ၿပီး သာယာ၀ေျပာသည့္တုိင္းျပည္ကုိ ရရွိေပလိမ့္မည္။
ကုရုတုိ္င္း ဣႏၵပတၱနဂုိရ္ၿမိဳ႕တြင္
ဓနၪၥယ ေကာရဗ်မင္းအုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ ကာလိဂၤမင္း စိုးစံေသာ
ဒႏၲပူရျပည္သည္ကား မုိးေခါင္ေရရွားျဖစ္ေန၍ ဆန္ေရစပါး ႐ွားပါးေသာေၾကာင့္ လူအမ်ားလည္း
ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးက ဒုကၡမ်ိဳးစုံ ေတြ႔ႀကံဳေနၾကရေပသည္။ ယေန႔ေခတ္အျမင္ျဖင့္ ခ်ိန္ထုိးၾကည့္လွ်င္
တုိင္းျပည္တြင္း မိုးေလ၀သမမွန္ မုိးေခါင္ေရျခား အလုပ္အကုိင္မရွိ၍ ဆင္းရဲတြင္းခၽြတ္ၿခဳံက်ကာ
ထုိင္းႏိုင္ငံသုိ႔ အလုပ္သမားမ်ား ၅ သန္းမွ် ထြက္ခြါလုပ္ကိုင္ေနၾကရသလုိ စကၤာပူ မေလးစသည့္ျဖင့္
ကမၻာအႏွံ႔ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရန္အတြက္ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္ကိုင္ေနၾကရသည့္
ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားထက္ေတာ့ ဒႏၲပူရျပည္က အေျခေနမဆုိးေလာက္ေသးဘူးထင္ပါရဲ႕။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္
ကာလိဂၤမင္းသည္ ကုရုတုိင္းသုိ႔ အလုပ္သမားမ်ား ေစလြတ္ျခင္း အိမ္ေဖာ္မ်ား ေစလြတ္ျခင္းစသည္တုိ႔ကုိ
မျပဳလုပ္ပဲ ကုရုတုိင္း၏ မည္သုိ႔ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ မုိးေလ၀သမွန္ကာ တုိင္းျပည္သာယာ၀ေျပာသည္ကုိ
ေလ့လာအတုခုိးကာ တုိင္းျပည္တုိးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
တစ္ေန႔တြင္ ဒႏၲပူရၿမဳိ႕
ကာလိဂၤမင္း၏ နန္းေတာ္တံခါး၀တြင္ ဆင္းရဲဒုကၡကုိခံစားေနၾကရေသာ တုိင္းသူျပည္သားမ်ား စုရုံးကာ
ပုဒ္မ ၁၈ ကုိပင္ မေၾကာက္ေတာ့ပဲ လက္ရွိျပည္သူ ျပည္သားမ်ား ခံစားေနၾကရေသာ ေဘးဒုကၡအႏၲရာယ္မ်ားကုိ
ကာလိဂၤမင္းႀကီး သိရွိၿပီး တုိင္းျပည္တုိးတက္ဖုိ႔အတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္
ဆႏၵျပေတာင္းဆုိၾကေပသည္။ ေရွးတုန္းက မင္းမ်ားသည္က တုိင္းသူျပည္သားမ်ားကုိ ရင္၀ယ္သားကဲ့သုိ႔
အေလးထားေစာင့္ေရွာက္ကာ ျပည္သူ႔အသံကုိ အၿမဲနားစြင့္ေနေသာေၾကာင့္ "ငါ့တုိင္းသူျပည္သားမ်ားကုိေတာ့
ဘယ္နည္နဲ႔မွ် အငတ္မထားႏိုင္ဘူး၊ မုိးမရြာလွ်င္ မုိးရြာေအာင္လုပ္မည္၊ အလုပ္မရွိလွ်င္
ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားမ်ား၀င္လာေအာင္လုပ္မည္၊ ကားတစ္စီး သိန္း ၃၀ - ၄၀
နဲ႔သြင္းလာခဲ့သည္မ်ားကုိ ၂ သိန္း - ၃ သိန္းေလာက္ျဖင့္ လုိင္စင္ထုတ္ေပးမည္ စသည္ျဖင့္
အခြန္အတုပ္မ်ားကုိ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေလွ်ာ့ခ်ကာ တုိင္းသူျပည္သားအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္မည္"
ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ တုိင္းျပည္တုိးတက္ေရးအတြက္ ဦးတည္ခ်က္မွန္မွန္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေသာ္လည္း
အေျခအေနအရ မတုိးတက္ေသးသည့္အတြက္ ဘယ္သူေသေသ မေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာဟု စိတ္သေဘာမထားပဲ
တုိင္းသူျပည္သားမ်ား အေမေက်ာ္ေဒြးေတာ္လြမ္းကာ မင္းက်င့္တရားနဲ႔အညီအုပ္ခ်ဳပ္ကာ တုိးတက္ေနသည့္
ကုရုတုိင္းသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕မလုပ္ကိုင္ေစလုိေသာေၾကာင့္ မူးႀကီးမတ္ရာမ်ားနဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီး
အဘယ့္ေၾကာင့္ကုရုတိုင္းတြင္ မုိးေလ၀သမွန္ကန္ကာ တုိင္းျပည္တုိးတက္ခ်မ္းသာၿပီ တုိင္းသူျပည္သားမ်ား
ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနထိုင္ႏိုင္ၾကသည္ကုိ ကုိ္ယ္စားလွယ္လြတ္၍ စုံးစမ္းၾကေလသည္။
ကုရုတိုင္းတြင္ အဥၥန၀ဏၰ
ဆင္ျဖဴေတာ္ရွိေန၍ ရာသီဥတုမွန္ကာ တုိုင္ျပည္ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိက္တက္ၿပီး ဆန္ေရစပါး ေပါၾကြယ္၀ေနတာျဖစ္မည္ဟု
ထင္မွတ္ကာ အမတ္ ၈ ေယာက္ကုိလြတ္၍ ကာလိဂၤတိုင္းမွ ဆင္ျဖဴေတာ္ကုိ အလွဴခံကာ ကာလိဂၤမင္း၏
ဒႏၲပူရၿမိဳ႕(၏ မင္းဓမၼကုန္းေတာ္ ဆင္ျဖဴေတာ္ကန္႔)သုိ႔ အေရာက္ေဆာင္ယူခဲ့ၾကေလသည္။ ဆင္ျဖဴေတာ္
ေရာက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ဒုံရင္း ဒုံရင္းျဖင့္ ဆုတ္ယုတ္ၿမဲဆုတ္ယုတ္ကာ ဆင္းရဲမြႊဲေတၿမဲ
မြဲေတေနေသာေၾကာင့္ ကုရုတိုင္းသည္ အဥၥန၀ဏၰဆင္ျဖဴေတာ္ေၾကာင့္ တုိးတက္သည္မဟုတ္ရာ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ား
ရွိတန္ရာ၏ဟု လြတ္ေတာ္တြင္ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးဖြဲ႕ကာ စုံစမ္းရာတြင္ ကုရုတုိင္းသည္ ဓနဥၥယေကာရဗ်မင္းမွ
အစျပဳ၍ ေအာက္တန္းစား ျပည့္တန္ဆာမအထိ ငါးပါးသီလလုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကသည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ ကုရုတုိင္းသုိ႔ ဆင္ျဖဴေတာ္ကုိျပန္အပ္ႏွင္းကာ ေကာရဗ်မင္းႏွင့္တုိင္းသူျပည္သားမ်ား
ေစာင့္ထိန္းေနသည့္ ငါးပါးသီလကုိ ေရႊေပလႊာတြင္ ေရးမွတ္ခဲ့ရန္ အေထာက္ေတာ္မ်ားကုိ ေစလြတ္လုိက္ေလသည္။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ကာလိဂၤမင္း၏
အမတ္တုိ႔သည္ ဣႏၵပတၳနဂုိရ္ၿမိဳ႕သုိ႔၀င္၍ ေကာရဗ်မင္းထံ ၀င္ေရာက္ခစားကာ ေကာရဗ်မင္းက်င့္သုံးေနေသာ
ငါးပါးသီလကုိ ေရႊေပလႊာတြင္ေရးေပးရန္ ေလွ်ာက္ၾကားၾကေလ၏။
ေကာရဗ်မင္းႀကီးသည္ အၿမဲတမ္းေစာင့္ထိန္းလာခဲ့သည့္
မိမိ၏ သီလကုိ သံသယအနည္းငယ္၀င္မိ၍ ၄င္း၏ မယ္ေတာ္ႀကီးထံမွသာ ငါးပါးသီလကုိ ယူရန္ေစလြတ္လုိက္ျပန္၏။
၁။ အမတ္တုိ႔ေရ - ငါတုိ႔တုိင္းျပည္မွာ
၃ ႏွစ္တစ္ႀကိမ္က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္မွာ မင္းညီမင္းသားေတြက နတ္သားတမွ်
ေတာက္ပသစ္လြင္တဲ့ အ၀တ္တန္ဆာေတြ၀တ္ဆင္ၿပီး စိတၱရာဇာနတ္မင္းရဲ႕နတ္ကြန္းေပၚကေန ပန္းျမားေတြနဲ႔
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကုိ ပစ္လႊတ္ၾကတုန္းက ျမားေလးစင္းပစ္လိုက္ရာတြင္ ျမားသုံးစင္းကုိ ရွာေတြ႕ၿပီး
ျမားတစ္စင္းကေတာ့ ေရထဲက်သြားလုိ႔ ရွာမရခဲ့ဘူး။ ေရထဲကငါးကုိမ်ား ထိမွန္သြားေလသလားဟု
သံသယ၀င္ေနမိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ မယ္ေတာ္ႀကီးထံ ငါးပါးသီလကုိသြားယူၾကပါဟု အမတ္မ်ားကုိ ေစလြတ္လုိက္ေလ၏။
ကာရဗ်မင္းႀကီး၏ လမ္းညႊန္မႈျဖင့္
ကာလိဂၤမင္း၏ အမတ္တုိ႔သည္ ေကာရဗ်မင္း၏ မယ္ေတာ္ႀကီးထံသုိ႔ ၀င္ေရာက္ခစားကာ ငါးပါးသီလကုိ
ေတာင္းခံၾကေလသည္။
၂။ မယ္ေတာ္ႀကီးကလည္း -
အမတ္တုိ႔ေရ - ေကာရဗ်မင္းႀကီးက ဆက္သလာတဲ့ အသျပာတစ္ေထာင္တန္ ေရႊပန္းခိုင္ႀကီးကုိ မယ္ေတာ္ႀကီးအေနနဲ႔
ပန္းပန္တဲ့အရြယ္လဲမဟုတ္ေတာ့ ဘုရင့္မိဖုရားေခါင္ႀကီးကုိ ေပးလုိက္မိၿပီး၊ အိမ္ေရွ႕မင္းသား၏
မိဖုရားကုိေတာ့ စႏၵကူး နံ႔သာ လိမ္းျခယ္စရာကုိသာ ေပးလုိက္မိလုိ႔ စိတ္မေကာင္းပဲ သံသယ၀င္ေနမိ၍
မိဖုရားေခါင္ႀကီးေတာ့ သီလစင္ၾကယ္လိမ့္မည္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးထံ ငါးပါးသီလကုိ သြားယူၾကဟု
အမတ္တုိ႔ကုိ ေစလႊတ္္လုိက္ေလသည္။
၃။ ဘုရင့္မိဖုရားေခါင္ႀကီးကလည္း
- အေမာင္တုိ႔ေရ - ေကာရဗ်မင္းႀကီး နတ္ရြာစံသြားရင္ အိမ္ေရွ႕မင္းက အက်ႏုပ္အား မိဖုရား
တင္ေျမာက္ရင္ေကာင္းမွာပဲဟု အိမ္ေရွ႕မင္းသားအား
စိတ္နဲ႔ျပစ္မွားမိဖူးတဲ့အတြက္ ကုိယ့္သီလကုိ သံသယ၀င္ေနမိေသာေၾကာင့္ အိမ္ေရွ႕မင္းကေတာ့
သီလနဲ႔ျပည့္စုံတန္ရာတယ္ အိမ္ေရွ႕မင္းသားထံ ငါးပါးသီလ သြားယူၾကဟု ေစလႊတ္လုိက္ေလ၏။
၄။ အိမ္ေရွ႕မင္းသားကလည္း
- အမတ္တုိ႔ေရ - အက်ႏုပ္သည္ ေနာင္ေတာ္ ေကာရဗ်မင္းထံ အခစား၀င္သည့္ညက ေလျပင္းမုန္တုိင္းက်၍
အေဆာင္ေတာ္သုိ႔ မျပန္ျဖစ္ေတာ့ပဲ ဘုရင့္နန္းေတာ္တြင္သာ အမွတ္မထင္ အိပ္စက္လိုက္သည္အခါ
အက်ႏုပ္အား အရုိေသေပးရန္ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကသည့္ ရထားမွဴးႏွင့္ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားသည္
မုိးေရစိုရႊဲကုန္လ်က္ တစ္ညလုံး ခ်မ္းခ်မ္းေအးေအးျဖင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနခဲ့ရဖူးတဲ့အတြက္
ညွဥ္းဆဲရာေရာက္သည္ဟု ထင္မွတ္ၿပီး ကုိယ့္သီလကုိ သံသယ၀င္ေနခဲ့ဖူးပါသည္။ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားႀကီးထံသာ
ငါးပါးသီလ သြားယူၾကဟု ေစလႊတ္လုိက္ျပန္၏။
၅။ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားႀကီးကလည္း
- အမတ္တုိ႔ေရ - အက်ႏုပ္သည္လည္း ေကာရဗ်မင္းႀကီးကုိ ဆက္သလာသည့္ ရထားအသစ္တစ္စီးကုိ ငါရလုိက္ရင္
ေကာင္းမွာပဲဟု စိတ္နဲ႔ လုိခ်င္မႈျဖစ္ခဲ့ဖူးသည့္အတြက္ ကုိယ့္သီလကုိ သံသယ ျဖစ္ေနခဲ့ပါ၍
ေျမတိုင္းအမတ္ကေတာ့ သီလစင္ၾကယ္လိမ့္မည္ ေျမတိုင္းအမတ္ထံသြားၾကပါဟု ေစလႊတ္လုိက္ျပန္၏။
၆။ ေျမတိုင္းအမတ္ႀကီးကလည္း
- အမတ္တုိ႔ေရ - အက်ႏုပ္သည္လည္း မၾကာေသးခင္က ဘုရင္ႀကီး၏လယ္ႏွင့္ သူေဌးတစ္ဦး၏ လယ္နိမိတ္တုိင္းစဥ္က
ေျမတိုင္းႀကဳိးကုိ တုတ္ခၽြန္တြင္တပ္ကာ ပုစြန္တြင္းတစ္ခုေပၚ ထုိးစိုမိလုိက္ဖူးသည့္အတြက္
ကုိယ့္သီလကုိ သံသယ၀င္ေနမိပါ၍ ရထားထိန္းႀကီးကေတာ့ သီလစင္ၾကယ္လိမ့္မယ္ ရထားထိန္းထံသြားၾကဟု
ေစလႊတ္လိုက္ျပန္၏။
၇။ ရထားထိန္း - "အမတ္တုိ႔ေရ
- အက်ႏုပ္သည္လည္း အလြန္အင္မတန္ လိမၼာေရးျခားရွိသည့္ သိေႏၶာျမင္းေတြကုိ မလုိအပ္ပဲ ႏွင္တံျဖင့္
ရုိက္ႏွက္မိသည့္အတြက္ ႏွင္တံျဖင့္ ရိုက္ႏွက္ခဲ့သည့္ေနရာေရာက္တုိင္း သိေႏၶာျမင္းေတြ
အလ်င္စလုိ မလုိအပ္ပဲ အလုိလုိ အလ်င္အျမန္ေျပးေနၾကပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အက်ႏု္ပ္သည္လည္း ကုိယ့္သီလကုိ
သံသယ၀င္ေနမိပါ၍ သူေဌးႀကီးထံတြင္သာ ငါးပါးသီလ သြားယူၾက"ဟု ေစလြတ္လိုက္ျပန္၏။
၈။ သူေဌးႀကီး - "
အမတ္တုိ႔ေရ - အက်ႏုပ္သည္လည္း လယ္ေတာ ယာေတာထဲ ဆင္းစဥ္က ေရႊေရာင္သန္းေနသည့္ စပါးႏွံတစ္ခုကုိ
အမွတ္တမဲ့ ေကာက္ယူကာ ေခါင္းေပၚမွာ ပန္ဆင္ခဲ့ဖူးပါ၏။ ဘုရင္မင္းႀကီးကုိ အခြန္မဆက္သခင္
ေကာက္ယူမိသည့္အတြက္ ကုိယ့္သီလကုိ သံသယ ၀င္ေနမိပါ၍ တင္ျခင္သမားေတာ့ သီလျဖဴစင္လိမ့္မည္
တင္းျခင္သမာထံသုိ႔ သြားၾက"ဟု ေစလႊတ္လုိက္ျပန္၏။
၉။ တင္းျခင္သမား -
"အမတ္တုိ႔ေရ - အက်ႏုပ္သည္လည္း ဘုရင္ႀကီး၏ စပါးႏွင့္ သူေဌးတစ္ဦး၏ စပါးတုိ႔ကုိ
တင္းျခင္ေနစဥ္ မုိးရြာသြန္းသျဖင့္ တင္းေတာင္းထဲမွ စပါးကုိ ရုတ္တရက္ သြန္ခ်ၿပီး မုိးလြတ္ရာ
မုိးခုိလုိက္ရာတြင္ စပါးကုိ မည့္သည့္အပုံဖက္ ပုံခ်မိလုိက္သည္ကုိ သတိမရ၍ ကုိယ့္သီလကုိ
သံသယ၀င္ေနမိပါေသာေၾကာင့္ တံခါးမွဴးႀကီးသာလွ်င္ သီလလုံၿခဳံလိမ့္မည္။ တံခါးမွဴးႀကီးထံ
သြားၾကေလာ့"ဟု ေစလႊတ္လုိက္ျပန္၏။
၁၀။ တံခါးမွဴး -
" အမတ္တုိ႔ေရ - အက်ႏုပ္သည္လည္း တစ္ေန႔တြင္ တံခါးပိတ္ေတာ့မည့္ဆဲဆဲ ထင္းေခြျပန္လာၾကေသာ
အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ေယာက္၏လက္ကုိဆြဲ၍ အတင္းေျပး၀င္လာေသာ အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္ကုိ "တစ္ေန႔လုံး
ေတာထဲမွာ မယားနဲ႔ေပ်ာ္ပါးေနၿပီး အခုမွ ၀င္လာရသလားဟုစိတ္ဆုိးစြာ ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္းေမာင္းမိခဲ့ပါ၏။
ထင္းေခြသမားကလည္း သူ၏ဇနီးမဟုတ္ပဲ ႏွမသာျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပ၍ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည့္အတြက္
ကုိယ့္သီလကုိ သံသယ၀င္မိပါ၏၊ ျပည့္တန္ဆာမကေတာ့ သီလစင္ၾကယ္လိမ့္မည္။ ျပည့္တန္ဆာမထံသြားၾကပါဟု
ေစလြတ္လုိက္ျပန္၏။
၁၁။ ျပည့္တန္ဆာမ -
" အမတ္ႀကီးတုိ႔ေရ - က်မသည္လည္း ကုိယ့္သီလကုိ သံသယေ၀င္ေနမိပါ၏။ လုလင္ငယ္တစ္ေယာက္
အက်ႏုပ္ႏွင့္ေပ်ာ္ပါးရန္ ေငြအသျပာ ၁ ေထာင္ေပးၿပီး ေပ်ာက္သြားခဲ့ပါ၏။ တစ္ေန႔လာႏိုးႏို္း
တစ္ေန႔လာႏိုးႏိုးနဲ႔ အျခားသူမ်ားျဖင့္ပင္ မေပ်ာ္ပါးပဲ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနခဲ့ဖူပါ၏။ ၃ ႏွစ္
၃ မုိးေစာင့္၍ မေပၚလာ စား၀တ္ေနေရးလည္း က်ပ္တည္းလာသည့္အတြက္ တရားသူႀကီးကုိ အက်ဳိးေၾကာင္းေျပာျပလုိက္သည့္အခါတြင္မွ
၃ ႏွစ္ ၃ မုိးေစာင့္၍မွ ေပၚမလာခဲ့လွ်င္ အျပစ္မရွိ တျခားတစ္ေယာက္ျဖင့္ ေပ်ာ္ပါးႏိုင္ၿပီဟု
အမိန္႔ခ်လုိက္သည္ႏွင့္ တျခားတစ္ေယာက္ႏွင့္ေပ်ာ္ပါးရန္ အခေၾကးေငြကုိ လက္အကမ္း အသျပာသ
၁ ေထာင္ေပးခဲ့ဖူးေသာ လုလင္ငယ္ရုတ္တရက္ေရာက္လာခဲ့၍ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွက္ရြံ႕မိခဲ့ပါ၏။
၄င္းလုလင္ငယ္သည္ကား အျခားမဟုတ္ အက်ႏုပ္၏ ကိုယ္က်င့္သီလကုိ စမ္းသပ္လုိ၍ ေရာက္လာသည့္
သိၾကားမင္းျဖစ္ေပ၏။ အက်ႏုပ္သည္လည္း ၄င္းအျဖစ္အပ်က္အတြက္ ယေန႔တိုင္ စုိးရြံ႕ကာ သံသယ၀င္ေနမိပါ၏။
ကာလိဂၤမင္း၏ အမတ္တုိ႔သည္လည္း
ျပည့္တန္ဆာမထံမွ ငါးပါးသီကုိ ေရႊေပလႊာတြင္ ေရးမွတ္ကာ ျပည္ေတာ္ျပန္သြားၾကေလ၏။
ေကာရဗ်မင္း၏ မယ္ေတာ္ႀကီး
လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ ေကာရဗ်မင္း၏ မိဖုရားေခါင္ႀကီး -
မိဖုရားေခါင္ႀကီးမွတစ္ဆင့္
အိမ္ေရွ႕မင္း၊
အိမ္ေရွ႕မင္းမွ တစ္ဆင့္
ပုေရာဟိတ္ႀကီး၊
ပုေရာဟိတ္ႀကီးမွ တစ္ဆင့္
ေျမတိုင္းအမတ္၊
ေျမတိုင္းအမတ္မွ တစ္ဆင့္
ရထားထိန္း၊
ရထားထိန္းမွ တစ္ဆင့္ လယ္ပိုင္ရွင္သူေဌးႀကီး၊
လယ္ပိုင္ရွင္ သူေဌးႀကီးမွ
တစ္ဆင့္ တင္းျခင္သမား၊
တင္းျခင္သမားမွ တစ္ဆင့္
တံခါးမွဴး၊
တံခါးမွဴးမွ တစ္ဆင့္ ျပည့္တန္ဆာ
စသည္ျဖင့္ ငါးပါးသီလကို ထူးထူးျခားျခား ေစာင့္ၾကသည့္ သူတို႕ ထံမွ ငါးပါးသီလကို ေရႊျပားေပၚမွာ
ေရးျပီး ဒႏၲပူရၿမဳိ႕သုိ႔ ျပန္လာခဲ့ၾကကာ ကာလိဂၤမင္း၏ထံေတာ္သုိ႔ ငါးပါးသီလေရႊေပလႊာကုိ
ဆက္သၾကေလ၏၊ ထုိ႔ေနာက္ ကာလိဂၤမင္းမွစ၍ တစ္တုိင္းျပည္လုံး ကုရုဓမၼ - ဂရုဓမၼဟု ေခၚသည့္
ငါးပါးသီလကို က်င့္သံုး ၾကသည့္ အခါမွာ မိုးမ်ားရြာသြန္းျပီး ကာလိဂၤ တတိုင္းလံုး ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားမွ
လြတ္ကင္းကာ သာယာ ၀ေျပာတဲ့ ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
အေၾကာင္းအက်ဳိး အေကာင္းအဆုိးကုိ
ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား သုံးသပ္တတ္ေသာ မေကာင္းမႈေရွာင္ ေကာင္းမႈေဆာင္ၿပီး စိတ္ကုိျဖဴစင္စြာ
ေစာင့္ထိန္းတတ္ေသာ စည္းကမ္းရွိၾကေသာ လူပီသသည့္လူမ်ား ေနထုိင္ရာ တိုင္းႏိုင္ငံကုိ သမၼာေဒဝ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္းမ်ား ေလာကပါလနတ္မင္းမ်ားက
ေစာင့္ေရွာက္ၾကသလုိ၊ ကုိယ္က်င့္သီလ႐ွိသူ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ရဟန္းသံဃာမ်ား မင္းမ်ား ေနထိုင္
ရာ တိုင္းနိုင္ငံသည္ ရာသီဥတုမွန္ကန္ၿပီး
ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးစည္ပင္လာျခင္း အလုပ္အကုိင္မ်ား အဆင္ေျပျခင္း၊ စား ၀တ္ ေနေရး
ပညာေရး စီးပြားေရး ပညာေရးမ်ား အဆင္ေျပျခင္း စသည္ျဖင့္ သာယာ၀ေျပာသည့္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာႏိုင္ေပသည္။
(ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ကုိ
ဂရုဓမၼအခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဂရုဓမၼဇာတ္ေတာ္ေဟာေျပာျခင္းႏွင့္
ဆက္စပ္ေနသလုိ ေတာ္သလင္းလသည္ မိုးတြင္းကာလျဖစ္ၿပီး ေတာ္သလင္းမုိး ကန္သင္းက်ဳိးေလာက္ေအာင္
မုိးရြာသြန္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ သုိ႔မဟုတ္ ေတာ္သလင္းလမွာ ငါးပါးသီလေရႊေပလႊာကုိ
ေရး၍လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေပမည္။)
မူႀကဳိေက်ာင္းသား
28.8.2014
No comments:
Post a Comment