သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးမွာပါတဲ့
‘ပုညေကၡတံၱ အႏုတၱရံ’ အရ “ရဟန္းသံဃာသည္ ေကာင္းမႈတည္းဟူေသာ မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳးရာ
လယ္ေျမယာေျမႏွင့္ တူတဲ့အတြက္ အလွဴခံဟာ လယ္ပမာ လုိ႔ဆုိထားၾကပါတယ္။
ေျမၾသဇာ ထက္သန္ေကာင္းမြန္တဲ့
လယ္ေျမမွာ စုိက္ပ်ဳိးရင္ စိုက္ပ်ိဳးသေလာက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေပမယ့္ 'ႏြားခြာလည္းတံုး၊
က်က္တီးကုန္း၊ သံုးတင္းႀကဲမွ တစ္ခြဲရ' ဆိုတဲ့ ေျမမ်ိဳးက်ေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးသေလာက္ အက်ိဳးမျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါဘူး။
သီလဆုိတဲ့ ေျမၾသာဇာမေကာင္းတဲ့ ရဟန္းသံဃာက က်က္တီးကုန္းနဲ႔တူသလုိ အက်င့္သီလ သိကၡာရွိတဲ့
ရဟန္းသံဃာေတြကေတာ့ ေျမၾသာဇာ ထက္သန္ေကာင္းမြန္တဲ့ လယ္ယာေျမနဲ႔တူပါတယ္။
သဂါထာ ဝဂၢသံယုတ္ ဣႆတၱသုတ္မွာ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ေကာသလမင္းႀကီးကို "အလွဴလုပ္ရင္ မိမိၾကည္ညိဳတဲ့သူကုိ
လွဴရမယ္။ သီလရွိရင္ အက်ိဳးႀကီးမယ္၊ သီလမရွိရင္ အက်ဳိးတရားမႀကီးမွားဘူး"လုိ႔ ေဟားၾကားထားခဲ့ဖူးပါတယ္။
သီလမရွိရင္ဆုိတဲ့စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္အရ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ ၂ ဦးစလုံးနဲ႔
သက္ဆုိင္ေနပါတယ္။
သီလရွိတဲ့ရဟန္းသံဃာကုိလွဴရင္
အက်ဳိးေပးသန္သလုိ ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ့လယ္ယာေျမမွာ စိုက္ပ်ဳိးရင္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းတယ္ဆုိတဲ့သေဘာပါ။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က သီလရွိတာနဲ႔ လယ္ယာေျမက ဓာတ္ေျမၾသဇာေကာင္းရုံနဲ႔ အက်ဳိးေပးေကာင္းမယ္လုိ႔
ထင္ေနၾကပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ ရဟန္းသံဃာက သီလရွိၿပီး အလွဴေပးသူက သီလမရွိျပန္ရင္လည္း
ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ့ လယ္ယာေျမမွာ မကၽြမ္းက်င္တဲ့ လယ္သမား ယာသမားက ထြန္ယက္မစိုက္ပ်ဳိးတတ္ရင္
စိုက္ပ်ဳိးမႈ နည္းစနစ္မက်ရင္ မျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါဘူး။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က သီလနဲ႔ျပည့္စုံရသလုိ
အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ကလည္း ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ ကုိယ္က်င့္သီလေတာ့ ရွိထားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွလဲ
လယ္ယာေျမေကာင္းမွာ စိုက္ပ်ဳိးသူရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႔အတူ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းပါလိမ့္မယ္။
သီလမရွိရင္ အက်ဳိးေပးမႀကီးဘူးဆုိတာမွာလည္း
မည္မွ်ပင္ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးမႈ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ က်တ္တီးကုန္းလုိ ေနရာမ်ဳိးမွာ ဓာတ္ေျမၾသဇာေကာင္းေကာင္း
မ်ိဳးေစ့ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ နည္းပညာကၽြမ္းက်င္တဲ့စုိက္ပ်ဳိးေရးသမားက စိုက္ပ်ဳိးတတ္ရင္
ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းႏိုင္တာမုိ႔ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က သီလမရွိေတာင္မွ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ရဲ႕
ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့သီလေတြ သန္႔စင္တဲ့ အလွဴ၀တၳဳေတြနဲ႔ လွဴမယ္တန္းမယ္ဆုိရင္ အက်ဳိးေပးႀကီးပါတယ္။
လွဴၾကသူမ်ား လယ္သမား ဆုိတာက
လယ္ယာေျမနဲ႔တူတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ လွဴၾကတန္းၾကတဲ့ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ဆုိလိုတာပါ။
လယ္ယာေျမေကာင္းမွာ စုိက္ပ်ဳိးရင္ အက်ဳိးေပးေကာင္းသလုိ လယ္ယာေျမမေကာင္းမွာ စုိက္ပ်ဳိးရင္လည္း
လယ္သမားရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈရွိရင္ အက်ဳိးေပးေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ လယ္သမားက ကၽြမ္းက်င္မႈမရွိျပန္ရင္ေတာ့
ဘယ္ေလာက္ပဲ လယ္ေျမေကာင္းေကာင္း အက်ိဳးေပးမေကာင္းႏိုင္ပါဘူး။
ေျမၾသဇာအင္မတန္ ထက္သန္ေကာင္းမြန္တဲ့
လယ္ေျမယာေျမမွာ စိုက္ပ်ိဳးခဲ့လွ်င္ မ်ိဳးေစ့က်႐ံုႏွင့္ ျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေပမယ့္ ေပါင္းသင္ျခင္း
ေျမေတာင္ေျမွာက္ျခင္း ေရသြင္း ေရထုတ္ျခင္း ေဆးျဖန္းျခင္း အခ်ိန္မွန္ ရိတ္သိမ္းျခင္း
စသည္ျဖင့္ ဂ႐ုတစိုက္မျပဳခဲ့လွ်င္ ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့အပင္ဟာ စိတ္ထင္သေလာက္ မႀကီးပြားႏုိင္ပါဘူး။
အလြန္ေျမၾသဇာထက္သန္ေကာင္းမြန္တဲ့
ဘုရား ရဟႏၲာ အရိယာတို႔ကုိ မ်ိဳးေစ့ႏွင့္တူတဲ့ အလွဴဒါနေတြ လွဴဖြယ္တန္းဖြယ္ေတြကို လွဴဒါန္းရုံနဲ႔လည္း
အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္က ပုဗၺ မုဥၥ အပရ ေစတနာခ်ိဳ႕တဲ့ခဲ့လွ်င္ အက်ဳိးမႀကီးႏိုင္ပါဘူး။ က်တ္တီးကုန္းျဖစ္လို႔
ဘာမွ်စိုက္ပ်ိဳးမျဖစ္တဲ့ ေျမပင္ျဖစ္ေစ စိုက္ပ်ိဳးတဲ့သူက ေျမၾသဇာထည့္ျခင္း, ေရေလာင္းျခင္း,ေျမေတာ္ေျမွာက္ျခင္း,
ေပါင္းသင္ျခင္း စသည္ကို ျပဳလုပ္ေပးခဲ့လွ်င္ အဲသည္ေျမည့ံကေသာ္လည္း ထြားက်ိဳးင္းတဲ့အပင္မ်ား
ျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္တယ္၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က အလဇၨီ ဒုႆီလ ပါပဘိကၡဳပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္က
ေစတနာသန္႔ရွင္းလွ်င္ အက်ိဳးေပးႀကီးမွားပါတယ္။ အလွဴတစ္ခုရဲ႕ အက်ဳိးေပးမေပးမႈဟာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မွာခ်ည္း
တာ၀န္ရွိတာမဟုတ္ပါဘူး၊ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္မွာလည္း တာ၀န္ရွိတယ္ဆုိတာ ဤမွ်နဲ႔ သေဘာေပါက္သင့္ပါတယ္။
အမ်ားလွဴဖြယ္ မ်ိဳးေစ့နယ္
ဆုိတာက အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ လွဴၾကတန္းၾကမယ့္ ဆြမ္း သကၤန္း ေက်ာင္း ေဆး ပစၥည္းေလးပါးစတဲ့
အလွဴဒါနပစၥည္းေတြကုိဆုိလုိပါတယ္။ တရားသျဖင့္ ရွာလုိ႔ ေဖြလုိ႔ ရထားတဲ့ အလွဴ၀တၳဳ ပစၥည္းေတြျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ သီလ ရွိရွိ မရွိရွိ အက်ိဳေပးေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ လယ္ယာေျမ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ
မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ လယ္သမား၏ ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ မ်ိဳးေစ့မ်ား ေကာင္းမြန္မႈေၾကာင့္ အမ်ိဳးမွန္လုိ႔
အပင္သန္သလုိမ်ိဳး အလွဴ၀တၳဳပစၥည္း စင္ၾကယ္မႈေၾကာင့္လည္း အက်ဳိးေပးေကာင္းႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ထို႔ေၾကာင့္ ခရီးသြား လမ္းသြားရင္ လမ္းေဘးမွာ ခြက္ဆြဲေတာင္းစားေနၾကတဲ့ သူေတြကုိေတြ႕ရင္
တတ္ႏိုင္သမွ် တတ္စြမ္းသမွ် ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲသင့္ပါတယ္။ ေခြေလးေတြ ေၾကာင္ေလးေတြ ငွက္ကေလးေတြ
တိရိစၦာန္ေလးေတြကအစ ေစတနာထားကာ စားၾကြင္းစားက်န္မ်ားေကၽြးေမြးၿပီး ကုသုိလ္ယူလုိ႔ရပါတယ္။
မရွိဆင္းရဲသား မိဘပစ္ထား မိဘမဲ့ကေလးမ်ားနဲ႔ သားသမီးပစ္ထား ဘိုးဘြားမ်ားကုိလည္း ဤစာကုိဖတ္မိသည္မွေနာက္ေနာင္ကာလမ်ားမွာ
လမ္းေဘး ၀ဲယာ ေတြ႕လာႀကဳံလာ ဆုံလာခဲ့ရင္ ေစတနာထားကာ ေပးပါ ကမ္းပါး စြန္႔က်ဲပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။
ေနာင္၀ယ္ အသီးစား ဆုိတာက
မိမိလွဴဒါန္းလုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ ေနာက္ေနာင္ကာလေတြမွ လူခ်မ္းသာ
နတ္ခ်မ္းသာ စတဲ့ခ်မ္းသာမႈေတြနဲ႔အတူ အခ်ိန္တန္ရင္ မအုိမနာ မေသရာ ျမတ္နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ရွိျခင္းဆုိတဲ့
အက်ဳိးတရားေတြကုိ ရရွိမယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
အလွဴေပးအက်ဳိးႀကီးမႀကီးနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး လကၻက္ရည္ဆုိင္ထိုင္ ေဘာပြဲၾကည့္ ကြမ္းစား ထီးထမ္း လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြကုိ
အျပစ္ျမင္ကာ အကုသုိလ္ပြားေနၾကသူေတြအေနနဲ႔ သတိထားဆင္ျခင္ရမွာက သူတစ္ပါးကုိ အျပစ္ျပ လက္ညဳိးထိုးလုိက္တာက
လက္ညိဳးတစ္ေခ်ာင္းထဲ ျဖစ္ေနၿပီး က်န္တဲ့လက္ေခ်ာင္း ၄ ေခ်ာင္းက ကုိယ့္ဖက္ကုိ လွည့္ေနတာကုိ
ေမ့ေနတတ္ၾကသလုိ သူမ်ားမ်က္ေခ်းပဲျမင္ၿပီး ကုိယ့္မ်က္ေခ်းကုိ မျမင္ပဲ ျဖစ္ေနၾကတာကုိ
သတိမမူပဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ မိမိတို႔မ်က္စိေရွ႕ ျမင္ေနေတြ႕ေနရေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားေလာက္သာ ျမင္ျပီး
အျပစ္မေျပာပဲ ဘုရား ရဟႏၲာ အရိယာသံဃာ အားလုံးကုိ ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ညိဳေလးစားသင့္ပါတယ္။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကလည္း သီလစင္ၾကယ္ရသလုိ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ ဒကာ - ဒကာမေတြကလည္း သီလစင္ၾကယ္ရပါတယ္။
အလွဴေပး၀တၳဳ ပစၥည္းေတြကလည္း ခုိးဆုိး တိုက္ခိုက္ လိမ္ညာ လွည့္ပတ္လုိ႔ ရွာေဖြထားတာမဟုတ္ပဲ
သမၼာအာဇီ၀နည္းနဲ႔ ရွာလုိ႔ ေဖြလုိ႔ရထားတဲ့ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္လဲ
သီလရွိမယ္ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္လဲ သီရွိမယ္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြကလည္း ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းမယ္ အျပစ္ကင္းမယ္ဆုိရင္ေတာ့
ေျမႀကီးလက္ခတ္မလႊဲ အက်ဳိးေပးေကာင္းပါလိမ့္မယ္။
ဒါ့ထက္ အက်ဳိးေပး ပုိေသခ်ာသြားခ်င္ရင္ေတာ့
“အလွဴ မွန္သမွ် သံဃိက မုခ် အက်ဳိးႀကီးမားသည္” ဆုိသလုိ သံဃာဟုဆိုရာ၌ အရိယာသံဃာ၊ ပုထုဇဥ္
သံဃာ(ဝါ) ပရမတၳသံဃာ၊ သမုတိသံဃာဟု ခြဲျခားမေနပဲ ပုဂၢိဳလ္ကိုမၾကည့္ပဲ သံဃႆ ေဒမ ဟုဆုိကာ
သံဃိက ဒါနအျဖစ္ လွဴၾကတန္းၾကရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ သီလရွိတဲ့ ရဟန္းျဖစ္ေစ သီလမရွိတဲ့
ရဟန္းျဖစ္ေစ မိမိရဲ႕ စိတ္ထားနဲ႔ေစတနာသာလွ်င္ အဓိကမုိ႔ ဘာပဲလွဴလွဴ သံဃိကဒါနေျမာက္ေအာင္
လွဴဒါန္းႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း အထူးသတိျပဳသင့္လွပါတယ္။
အလွဴေပးတတ္၍ အလွဴေပးျမတ္ၾကပါေစ။
(မူႀကိဳေက်ာင္းသား)
22.1.2015
22.1.2015
No comments:
Post a Comment