Menu

ေရႊပါရမီ ပညာဒါန နာေရးကူညီမႈအသင္း(ဘန္ေကာက္) ဓမၼေရာင္ျခည္ ဓမၼဒါနလုပ္ငန္းခြဲ(271)၊ ကြန္ပ်ဴတာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ထိုင္းစကားေျပာသင္တန္းမ်ားမွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကဳိဆုိပါ၏။

Friday, March 14, 2014

အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား



ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕၏ မူလအမည္မွာ ႐ွမ္းဘာသာျဖင့္“ေယာင္ေ၀ွ”ျဖစ္သည္။ ေတာင္ႏွစ္သြယ္ၾကားမွ ကုန္းေျမဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ေယာင္ေ၀ွဟုေျပာေသာ ႐ွမ္းသံကို ျမန္မာတို႔က ေညာင္ေ႐ႊဟုၾကား၍ မွတ္တမ္းတင္ ေရးသား၊ ေခၚဆိုရာမွ ေညာင္ေ႐ႊဟု အမည္ေခၚတြင္ခဲ့သည္။ သကၠရာဇ္(၇၂၁)ခုႏွစ္တြင္ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕ကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ေစာ္ဘြားႀကီး ဆီဆိုင္ဖလက္ထက္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၆၄၄)ခန္႔ကာလ၊  ယခုသန္းေထာင္ဘုရားနယ္ေျမအတြင္း တစ္ခုေသာေနရာတြင္ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းတို႔ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္း ကြယ္ေပ်ာက္လ်က္႐ွိေသာ လိုဏ္ဂူအတြင္းမွာ ဘုရားဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္မ်ား ေရာင္ျခည္ကြန္႔ျမဴးသည္ကို သန္းေထာင္နယ္သားတို႔ ဖူးျမင္ေတြ႔႐ွိၾကသည္။ ထိုအခါ ေစာ္ဘြားႀကီးဆီဆိုင္ဖ ထံသြားေရာက္ သတင္းေပး ႀကေလသည္။


ေစာ္ဘြားႀကီးဆီဆိုင္ဖသည္ အားရ၀မ္းသာျဖစ္ျပီး ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ မွဴးမတ္တို႔ႏွင့္ ပရိတ္သတ္ေျမာက္ျမားစြာ ၿခံရံ၍ သန္းေထာင္အရပ္သို႔ ခ်ီတတ္လာကာ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းတို႔ကို ႐ွင္းလင္းခုတ္ထြင္ၿပီး လိုဏ္ဂူကို တူးေဖာ္ၾကည့္ရာ ဘုရား႐ွင္႐ုပ္ပြားေတာ္(၅)ဆူတို႔ကို ဖူးျမင္ေတြ႔႐ွိရေလသည္။ ၎႐ုပ္ပြားေတာ္ငါးဆူအနက္ ႏွစ္ဆူမွာရဟႏၲာပံုေတာ္ဟု သိ႐ွိရသည္။ ၎႐ုပ္ပြားေတာ္ငါးဆူတို႔ကို ေဖာင္ေတာ္ဦး ႐ုပ္ပြားေတာ္ဟု ေခၚေ၀ၚခဲ့ႀကသည္။ ေဖာင္ေတာ္ဦး႐ုပ္ပြားေတာ္ဟု ေခၚဆိုရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းမွာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ (၄၀၄)ခုႏွစ္တြင္ မင္းအျဖစ္ေရာက္႐ွိေတာ္မူေသာ ပုဂံျပည့္႐ွင္ နရပတိအေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးသည္ သာသနာေတာ္ျမတ္ စည္ပင္ျပန္႔ပြားထြန္းကားျခင္းကို လိုလားေသာမင္းျမတ္ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္း အလံုးစံုႏွံ႔ေအာင္ ေဖာင္ေတာ္ျဖင့္ တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးေနာက္ သီဟိုဠ္မင္းက ဆက္သလိုက္ေသာ သင္းကနတ္ေဖာင္ေတာ္ျဖင့္ လွည့္လည္ျပန္လာေတာ္မူရာ မလယေခၚ မလႅာဟုကၽြန္းသို႔ ေရာက္လွ်င္ (၎ကၽြန္းသည္ အႏၵိယျပည္မဒရပ္နယ္ ေတာင္ဘက္ပင္လယ္တြင္႐ွိ၍ အေမႊးနံ႔သာ၊ ကရမက္စသည္ အလြန္ေပါသည္ဟု သိရသည္။) သိၾကားမင္းက ဆက္သအပ္ႏွင္းလိုက္ေသာအခါ မဟာေဗာဓိသားႏွင့္တကြ သရကၡန္နံ႔သာႏွစ္အသားတို႔ကို ႐ုပ္ပြားေတာ္(၅)ဆူထုလုပ္ေစေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေဖာင္ေတာ္၏ေ႐ွ႕ဦးတြင္ ပင့္တင္ကိုးကြယ္ယူေဆာင္ေတာ္မူလ်က္ ေနျပည္ေတာ္ပုဂံၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူေလသည္။ ဤသို႔ ေဖာင္ေတာ္အေ႐ွ႕ဦး၌ တင္ယူကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ဘုရားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

ေစာ္ဘြားႀကီးဆီဆိုင္ဖသည္ ယင္း႐ုပ္ပြားေတာ္ျမတ္(၅)ဆူကို မိမိေနျပည္ေတာ္ ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ပင့္ေဆာင္ၿပီး ေဟာ္နန္းဦးစံျပႆဒ္ေပၚတြင္ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ေတာ္မူၿပီးမွ ႏွစ္စဥ္သီတင္းကၽြတ္လဆန္း(၇)ရက္သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ေဟာ္နန္းဦးစံျပႆဒ္မွ ေအာက္သို႔ ပင့္ေဆာင္ေတာ္မူၿပီး လွပတင့္တယ္စြာ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ျပႆဒ္မ႑ပ္အတြင္း ေကာင္းမြန္စြာ စံထားလ်က္ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ အဖူးအေျမာ္ အပူေဇာ္ခံပြဲသဘင္ကို ခမ္းနားသိုက္ျမိဳက္စြာ ဆင္ယင္က်င္းပေတာ္မူျခင္ းျဖစ္သည္။ ေဟာ္နန္းဦးစံျပႆဒ္ေဆာင္မွ ၿမိဳ႕တြင္း သို႔ ႀကြဆင္းေတာ္မူသည္ကို အစြဲျပဳ၍ လူ႔ျပည္သို႔ ႀကြဆင္းလာေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို (စ၀္ဖရားလံုးစိုင္း)ဟု    ႐ွမ္းဘာသာျဖင့္ ေခၚတြင္သျဖင့္ မူလေဖာင္ေတာ္ဦးဟူေသာအမည္မွာ အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ေလသည္။ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕၌ ႏွစ္ေပါင္း(၂၅၆)ႏွစ္ၾကာ ပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပႏိုင္ခဲ့၍ သကၠရာဇ္(၉၇၇)ခုႏွစ္တြင္ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ကို စိုးစံေသာ ေစာ္ဘြားမ(ေစာ၀္နန္းမ၊ေစာ၀္နန္းေဟး) လက္ထက္ေရာက္ေသာအခါ ၎ၿမိဳ႕ေတာ္ ပတ္၀န္းက်င္႐ွိ အျခားေစာ္ဘြားၿမိဳ႕စားတို႔က ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ထိပါးတိုက္ခိုက္ ေႏွာင့္ယွက္ ေ၀ဖန္မႈမ်ားေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ႐ွမ္းျမန္မာတို႔ အထြတ္အထိပ္ျဖစ္ေသာ ယင္းေဖာင္ေတာ္ဦး႐ုပ္ပြားေတာ္(၅)ဆူတို႔ကို စစ္ေဘး၊ စစ္ဒဏ္ရန္အႏၲရာယ္ ကင္း႐ွင္းရာျဖစ္ေသာ ေညာင္ေ႐ႊနယ္ ေ႐ႊအင္းတိမ္ဘုရားႀကီး၏ အရံေစာင့္ကၽြန္သီးေတာ္တို႔အား (၁၂)မႈမင္းေရးကိစၥကို ခပ္သိမ္းလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပး၍ ၎တို႔၏ သူႀကီးအား ႐ုပ္ပြားေတာ္တို႔ကို ေစာင့္ေ႐ွာက္ ထိန္းသိမ္းေရးကိစၥ ေဆာင္႐ြက္ဖြယ္ အ၀၀တိုင္းကို အမိန္႔အာဏာမ်ား အပ္ႏွင္းၿပီး အထူးထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေ႐ွာက္ေစခဲ့သည္။

၎အသည္ေတာ္တို႔ ေနထိုင္ရာရပ္ကြက္၌ စစ္ေဘး၊ စစ္ဒဏ္ ရန္အႏၲရာယ္ ကင္း႐ွင္းေစေသာ အေႀကာင္းအရင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၌ ဘုရားကိုယ္စား႐ုပ္ပြားဆင္းထု၊ ေစတီပုထိုးတို႔ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ ကိုးကြယ္ထားေသာ ကၽြန္သီးေတာ္ေခၚအသည္ေတာ္မ်ား  ေနထိုင္ရာရပ္ကြက္ကို မည္သူမဆို ၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္ ေႏွာက္ယွက္ထိပါး ဖ်က္ဆီးျခင္း မျပဳလုပ္ရဟူေသာ ဘာသာတရားအရ ရန္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ၀င္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းမျပဳရ ဟူေသာ ဘာသာထံုးတမ္း ဥပေဒပညတ္ခ်က္အရ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ရေသာသူမ်ား ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ၎တို႔ေနထိုင္ရာရပ္ကြက္၌ စစ္ေဘး၊ စစ္ဒဏ္ ရန္အႏၲရာယ္ကင္း႐ွင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ၎ရပ္ကြက္ကား ေ႐ႊအင္းတိမ္ဘုရားႀကီး၏ အေ႐ွ႕ဘက္ ေျမာင္ဆံု႐ြာ အေနာက္ေတာင္ အင္းတိမ္ၿမိဳ႕ေဟာင္း ေတာင္ဘက္ ယခုေဆာ္မ႐ြာဟုေခၚေသာ ရပ္ကြက္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ေဆာ္မ႐ြာအေနာက္ဘက္တြင္ ေဖာင္ေတာ္ဦး႐ြာဟု ေ႐ွးက႐ွိခဲ့သည္။ ၎႐ြာသည္ အယုတ္ေတာ္မ်ား ေနရာရပ္ကြက္ျဖစ္သည္ဟု ယခုလက္႐ွိ အသည္ေတာ္မ်ား၊ လူႀကီးမ်ား ႏႈတ္အမွတ္အသားထား႐ွိခဲ့ၾကေၾကာင္း သိ႐ွိရသည္။ ၎ေဖာင္ေတာ္ဦး႐ြာတြင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူေသာ အခ်ိန္မွစ၍ ၎႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားဟ ုတင္စား၍ ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကသည္။

ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီျခင္း၊

ေဖာင္ေတာ္ဦး႐ုပ္ပြားေတာ္ျမတ္တို႔ကို အသည္ေတာ္မ်ားက အစဥ္အလာမပ်က္ ဆက္လက္က်င္းပလာခဲ့ေသာ မူလပြဲေတာ္ရက္ျဖစ္သည့္ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း(၇)ရက္ေန႔တြင္ ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕သို႔ အေရာက္ ပင့္ေဆာင္ရမည္ဟု အာဏာပိုင္တို႔ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္မ်ားအရ...

သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၅) ရက္၊ ေဆာ္မ႐ြာ ေက်ာင္းေတာ္မွ ေအာက္သို႔ဆင္းႂကြ (၁) ညစံ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၆) ရက္၊ ဟဲယာ႐ြာမသို႔ႂကြ (၁) ညစံ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၇) ရက္၊ ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕ သို႔ႂကြ (၁) ညစံ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၈) ရက္၊ နမ့္သဲ႐ြာသို႔ႂကြ ေန႔ဆြမ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ နမ့္ပန္သို႔ႂကြ (၁) ညစံ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၉) ရက္၊ ေနာင္ေတာ႐ြာသို႔ႂကြ (၁) ညစံ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၀) ရက္၊ ႐ြာႀကီးဘန္းပုံသို႔ႂကြ (၁) ညစံ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၁) ရက္၊ ေဆာ္မ႐ြာေက်ာင္းေတာ္သို႔ အေရာက္ႂကြေတာ္မူကာ ျမိဳ႕႐ြာေန၊ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ အပူေဇာ္ခံ(၈)ဌာန ပြဲေတာ္သဘင္ကို စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ ဆင္ယင္က်င္းပခဲ့ေလသည္။
သကၠရာဇ္(၁၁၃၃)ခုႏွစ္ အခ်ိန္ကာလတြင္ အင္းတိမ္ေဆာ္မ႐ြာ႐ွိ ေဖာင္ေတာ္ဦးေက်ာင္းေတာ္ကို မီးသင့္ေလာင္သျဖင့္ ႐ြာႀကီးဘန္းပံုအရပ္တြင္ ေက်ာင္းေတာ္ေဆာက္လုပ္ျပီး ႐ုပ္ပြားေတာ္(၅)ဆူကို ပင့္တင့္ေ႐ႊ႕ေျပာင္းၿပီးလွ်င္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ထားရာမွ သကၠရာဇ္(၁၂၄၃)ခုႏွစ္တြင္ ႐ြာႀကီးဘန္းပံုေက်ာင္းေတာ္မွ သာေလးတိုက္နမ့္ဟူး႐ြာ နမ့္ဟူးေက်ာင္းေတာ္သို႔ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေစာင့္ေ႐ွာက္ခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ မူလ(၈)ဌာနသို႔ ေဒသစာရီႂကြခ်ီရာမွ (၁၉)ဌာနတိုင္ေအာင္ ႀကြခ်ီေတာ္မူျပန္သည္။

သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၃) ရက္၊ မူလဂႏၶကုဋီမွေက်ာင္းဦး ဗုဒၶါသန ပလႅင္ေတာ္
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၄) ရက္၊ ေက်ာင္းေတာ္မွ အင္းတိမ္
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၅) ရက္၊ အင္းတိမ္မွ ဟဲယာ႐ြာမ (၂)ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၇) ရက္၊ ဟဲယာ႐ြာမမွ ေညာင္ေ႐ႊ (၂)ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၉) ရက္၊ ေညာင္ေ႐ႊမွ နမ့္သဲမုန္႔ထုပ္ (၃) နာရီ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၉) ရက္၊ နမ့္သဲမုန္႔ထုပ္မွ လင္းကင္း (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၀) ရက္၊ လင္းကင္းမွ ေၾကးစား (၄) နာရီ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၁) ရက္၊ မိုင္းေသာက္မွ သလဲဦး (၄) နာရီ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၁) ရက္္၊ သလဲဦးမွ ငါးဖယ္ေခ်ာင္း (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၂) ရက္၊ ငါးဖယ္ေခ်ာင္မွ ဇရပ္ႀကီး (၁) နာရီ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၂) ရက္၊ ဇရပ္ႀကီးမွ ဘုရားေပါက္ (၅) နာရီ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၂) ရက္၊ ဘုရားေပါက္မွ နမ့္ပန္ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၃) ရက္၊ နမ့္ပန္မွ ေနာင္ေတာ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၄) ရက္၊ ေနာင္ေတာမွ မန္က်ည္းဆိပ္ (၃) နာရီ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၄) ရက္၊ မန္က်ည္းဆိပ္မွ က်ိဳမ့္ခမ္း (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္၊ က်ဳိင့္ခမ္းမွ မိုင္းပ်ဳိ႕ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္၊ မိုင္းပ်ဳိ႕ မွ အင္းေပါခံု (၅) နာရီခြဲ
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၂) ရက္၊ အင္းေပါခံုမွ ႐ြာႀကီးေရသာ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္(၃)ရက္၊ ေက်ာင္ဦးဗုဒၶါသနပလႅင္မွ မူလဂႏၶကုဋီတိုက္သို႔ ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီေတာ္မူေလသည္။

ယခုအခါတြင ေတာ္သလင္းလကြယ္ေန့မွစ၍ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေက်ာ္(၃)ရက္ေန႔အထိ တိုင္ေအာင္ (၁၈) ရက္ ေဒသစာရီႂကြခ်ီေတာ္မူေသာ အရပ္ေဒသမ်ားမွာ...
ေတာ္သလင္းလကြယ္ေန႔ မူလ ဂႏၶကုဋီတိုက္မွ ေက်ာင္းဦး ဗုဒၶါသနပလႅင္ေတာ္
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁) ရက္၊ ေက်ာင္းေတာ္မွ အင္းတိမ္သို႔ႂကြ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၂) ရက္၊ အင္းတိမ္မွ ဟဲယာ႐ြာမ (၂) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၄) ရက္၊ ဟဲယာ႐ြာမမွ ငါးဖယ္ေခ်ာင္း (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၅) ရက္၊ ငါးဖယ္ေခ်ာင္းမွ ေၾကးစားကုန္း (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၆) ရက္၊ ေၾကးစားကုန္းမွ ပြဲစာကုန္း (ေန႔ဆြမ္း) လင္းကင္း (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၇) ရက္၊ လင္းကင္းမွ ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၀) ရက္၊ ေညာင္ေ႐ႊမွ နမ့္သဲမုန္႔ထုပ္ (ေန႔ဆြမ္းး) မိုင္းေသာက္ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၁) ရက္၊ မိုင္းေသာက္မွ သလဲဦး (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၂) ရက္၊ သလဲဦးမွ ေကလာ (ေန႔ဆြမ္း) ဇရပ္ႀကီး (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၃) ရက္၊ ဇရပ္ႀကီးမွ နန္းပန္ဘုရားေပါက္ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၄) ရက္၊ ဘုရားေပါက္မွ မန္က်ည္းဆိပ္ (ေန႔ဆြမ္း) က်ဳိင္းခမ္း (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၅) ရက္၊ က်ဳိင္းခမ္းမွ မိုင္းပ်ဳိ႕ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္၊ မိုင္းပ်ဴိ႕ မွ အင္းေပါခံု (ေန႔ဆြမ္း) ေနာင္ေတာ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၂) ရက္၊ ေနာင္ေတာမွ ႐ြာႀကီးေရေသ (၁) ညက်ိန္း
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၃) ရက္၊ ႐ြာႀကီး ေရေသမွ မူလဂႏၶာကုဋီတိုက္သို႔ ျပန္လည္ ေရာက္႐ွိ ေတာ္မူပါသည္။

ေဖာင္ေတာ္ဦး႐ုပ္ပြားေတာ္ျမတ္အား ၾကည္ညိဳသဒၶါ ပြားမ်ားေစလိုသည့္ ေစတနာ၊ အင္းသူ/အင္းသားတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈသည္ မည္မွ်ႀကီးမားေၾကာင္းကို သိ႐ွိေစလိုသည့္ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

From ျမန္မာ့ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ဗုဒၶေစတီေတာ္မ်ား

No comments:

Post a Comment