သတၱ၀ါအားလံုးတို႔၏ ဆရာသခင္ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္ေသာ
သတၳာေဒ၀မႏုႆာနံဂုဏ္ေတာ္ပိုင္ရွင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးအား
တပည့္ေတာ္ရွိခိုးပါ၏။
ဒီေန႔မွာေတာ့
ဒါနႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္နားလည္သမွ်ကို ဆက္ၿပီးေ၀ငွပါဦးမယ္။ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲတဲ့
ေနရာမွာ ကၽြဲကူးေရပါျဖစ္ဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။ လွဴသာလွဴလိုက္ရတယ္။ မယူတတ္ေတာ့
ဘာမွမရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးေတြျဖစ္ ေလ့ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ၿပီးစဥ္း
စားၾကည့္ေပါ့ေလ။ အလွဴေပးၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူကိုပဲ
ေရြးၿပီးဖိတ္တာလား။ ကို္ယ္နဲ႔ စကားမေျပာတဲ့သူ၊
မေခၚမေျပာတဲ့သူေတြကိုေရာ ဖိတ္ၾကားမိရဲ႕လား။ လူေရြးေနၿပီဆိုရင္ေတာ့
အလွဴေပးတဲ့ မိမိစိတ္ထားဟာ ျမင့္ျမတ္မႈမရွိေသးဘူးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဒါနသံုးမ်ိဳးရွိေၾကာင္းကို ၀ိသုဒိၶမဂ္ အ႒ကထာမွာ ပါရွိေၾကာင္းမွတ္သားဖူးပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အလွဴေတြက အနိမ့္စား အလွဴျဖစ္တဲ့ ဟီနဒါန၊ တစ္ခ်ိဳ႕က အလယ္အလတ္ မဇၩိမဒါန၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အျမတ္စား ဒါန ပဏီတဒါန ဆိုၿပီးရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အနိမ့္စားဒါန စာရင္း၀င္သြား ရတာလည္းဆိုေတာ့ အလွဴကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ထင္ေပၚေၾကာ္ၾကား မႈကိုလိုခ်င္ၾကတယ္။ ဆိုလိုတာက အလွဴကိုခုတံုးလုပ္ၿပီး နာမည္ေကာင္းခံခ်င္လိုက္တဲ့စိတ္ဟာ အနိမ့္စား အလွဴျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြလည္း ေလာကမွာ အမ်ားအျပားရွိတာပါပဲ။ ေမြးေန႔ပြဲႀကီး ေတြ၊ ပါတီပြဲႀကီးေတြမွာ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့သူေတြကို ေရြးဖိတ္ၿပီးေတာ့ နာမည္ဂုဏ္သတင္းႀကီးေအာင္ လုပ္တဲ့ပံုစံမ်ိဳးေတြပါ။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာက နာမည္ဂုဏ္သတင္းႀကီးခ်င္လို႔ မလွဴနဲ႔ဆိုတာပဲ။ မိမိအလွဴကို နာမည္ဂုဏ္ သတင္းေလာက္ကေလးနဲ႔လဲမစားနဲ႔ ဆိုတာပဲ။ ဒါမ်ိဳးက မလွဴသင့္တဲ့ ဒါန။
ေနာက္တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသူေတြက
နာမည္ဂုဏ္သတင္း ႀကီးခ်င္လို႔ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ဒါကုိေတာ့ သူစိတ္မ၀င္စားပါဘူး။
သူစိတ္၀င္စားတာက ဒါနရဲ႕အက်ိဳး။ ဥပမာ။ ။လူတစ္ေယာက္ကို ထမင္းေကၽြးဘူးရင္
ေနာင္တစ္ခ်ိန္ သူလည္းထမင္းျပန္စားရလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ လွဴတယ္။
အလွဴတစ္ခုျပဳၿပီဆိုရင္ေတာ့ အလွဴနဲ႔တူတဲ့ ကံတူအက်ိဳးေပးက ရကိုရမွာပါပဲ။
မလိုခ်င္လို႔မွမရတာ။ မေကာင္းမႈလုပ္ရင္လည္း မေကာင္းတာကို ျပန္ရမွာပဲ။
ေဗဒင္ေမးမေနနဲ႔။ ယၾတာေတြေခ်မေနနဲ႔။ ေကာင္းမႈလုပ္ၿပီးရင္လည္း ဘာကိုျပန္ရရပါလို၏လို႔
ဆုေတာင္းမေနနဲ႔။ တူေသာအက်ိဳးကရမွာပဲ။ မေကာင္းမႈလုပ္တုန္းကေတာင္
ဤမေကာင္းမႈေၾကာင့္ မေကာင္းတာရ ရပါလုိ၏ လို႔ဆုမေတာင္းပဲ ျပည့္ေနတာကို
ေကာင္းတာလုပ္မွ ဤေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေကာင္းတာရ ရပါလို၏ လို႔ဆုေတာင္းေနဖို႔
မလိုေလာက္ဘူးထင္ပါတယ္။ ဒီလိုပံုစံလွဴတဲ့သူကို မဇၩိမဒါန အလယ္အလတ္တန္းစာ
ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ဒါလည္း အျမတ္စားမဟုတ္ ေသးပါဘူး။
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသူေတြကေတာ့
ပါရမီေျမာက္ ဒါနျပဳၾကပါတယ္။ သူတို႔အလွဴကေတာ့ တစ္ကယ့္ ကို ျမတ္ေသာအလွဴပါပဲ။
ဘာေၾကာင့္ပါရမီေျမာက္ရတာလဲဆိုေတာ့ ၁) နိဗၺာန္ကိုဦးတည္
တယ္။ ၂) သူ႔အက်ိဳး ကုိဦးစားေပးရမယ္။ ၃) မိမိအက်ိဳးကို ဦးစားမေပးရဘူး။
ဆိုလိုတာက ကုသိုလ္တစ္ခုျပဳၿပီးတိုင္းမွာ နိဗၺာန္မွတစ္ပါး တစ္ျခားေသာ ဘံုဘ၀ေတြ
မေတာင့္တနဲ႔။ ပကာသနေတြအတြက္နဲ႔ ဒါနမလုပ္န႔ဲ။ လုပ္တဲ့ ဒါနတိုင္းဟာ
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းေတြပဲ ျဖစ္ေနရမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ပါရမီျဖည့္စဥ္
ကာလတစ္ေလွ်ာက္ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကိုပဲ ဦးတည္ၿပီး လုပ္တယ္။ လုပ္တဲ့အလွဴေတြကလည္း
မိမိအသက္ကို ငဲ့ကြက္မႈတစ္ခုမွ မရွိဘူး။
တစ္ခါတုန္းက
က်ားမႀကီးတစ္ေကာင္ သားေလးေတြႏို႔စြဲေနလို႔ ပိန္းခ်ံဳးၿပီး အားအင္ေတြ ျပတ္ေတာက္လို႔
ေသလုေမ်ာပါးျဖစ္ေနတယ္။ သူေသရင္ သူ႔ေမြးထားတဲ့သားေတြပါ ေသရေတာ့မယ္။ ဒီအခါမွာ
ဘုရားအေလာင္းေတာ္က က်ားေရွ႕မွာအလ်ားေမွာက္လို႔ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို
က်ားအစားထိုးၿပီးေကၽြးခဲ့ဘူးတယ္။ ၾကည္ညိဳလိုက္ပါဘိ။ မယံုၾကည္ ႏိုင္စရာပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ဘယ္တုန္းကမွ မိမိအက်ိဳးအတြက္ အလွဴဒါန ျပဳခဲ့တာမရွိဘူး။
မ်ားစြာေသာ ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါေတြကို ၃၁ ဘံုေလွာင္အိမ္အတြင္းက လြတ္ကင္းေအာင္ ကယ္မဖို႔
အသက္ကိုေပးၿပီးေတာ့ေတာင္ ဒါနျပဳခဲ့တဲ့ဘ၀ေတြဟာ မနည္းပါဘူး။ သူေတာ္ ေကာင္းျဖစ္ခ်င္တဲ့သူဟာ သူေတာ္ေကာင္းေတြ က်င့္တဲ့အက်င့္ကို
က်င့္ဖို႔ရန္ ၀န္းမေလး ရပါဘူး။
တစ္စတစ္စ စြန္႔၀ံ့မွလွ်င္ ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း ဆက္တိုင္းေကာင္း၏။
ဆရာေတာ္ ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၵ အမိန္႔ရွိခဲ့တာပါ။ မွတ္သားဖြယ္ရာအလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ပစၥည္း ၀တၳဳေတြမွာ ငါသာပိုင္၊ ငါသာဆိုင္တယ္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ဆုပ္ကိုင္မထားပဲ တစ္စတစ္စ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ ပစၥည္းဥစၥာ၊ ေရႊေငြေတြသာမကပဲ ငါပိုင္ ငါဆိုင္ တယ္ထင္ေနတဲ့ အတၱဆန္တဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ အတူ၊ ငါ့ကိုယ္ငါ့ဟာဆိုတဲ့ အျမင္မွား ဒိ႒ိေတြကို စြန္႔ႏိုင္ရပါမယ္။ ဒီလိုမေကာင္းတဲ့ တရားေတြကိုလည္း တစ္စၿပီးတစ္စ စြန္႔ပစ္ႏိုင္ရင္ ခ်မ္းသာပါတယ္။ မစြန္႔ႏိုင္ေသးသမွ် မခ်မ္းသာပါဘူး။ ခ်မ္းသာတယ္ဆိုတာ ေငြေၾကး ဥစၥာေပါၾကြယ္ျခင္းကို ဆိုလိုတာမဟုတ္။ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကုိယ္ခ်မ္းသာ ရွိျခင္းကိုသာ ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
ကိုယ့္မွာ
မေကာင္းတဲ့အမူအက်င့္ေတြရွိေနပါကလည္း တစ္စတစ္စစြန္႔ႏိုင္က ခ်မ္းသာပါတယ္။ ဘ၀ေတြ
ရွိေနဦးမယ္ဆိုရင္ အေသ၀နသတၱိနဲ႔ ကုသိုလ္ျပဳခ်င္စိတ္ေတြဟာ ေမြးစကည္းက
ျဖစ္ေပၚလို႔ေနပါလိမ့္မယ္။ အလွဴဒါန နဲ႔ပတ္သက္ရင္ လွဴတတ္ေလ ခ်မ္းသာေလပါပဲ။
အလွဴမတတ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အယုတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္ေတြ ကြဲကုန္ပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့
နည္းနည္းေလးပင္ျဖစ္ပါေစ။ လွဴတတ္ပါက နိဗၺာန္ကိုပင္ရရွိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေညာင္ေစ့
ေလာက္လွဴေပမယ့္ ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ရတယ္လို႔ အရပ္ထဲမွာေျပာၾကတာပါ။ မလွဴတတ္ ေတာ့လည္း
ေညာင္ပင္းႀကီးေလာက္ လွဴၿပီးေတာ့ ေညာင္ေစ့ေလာက္ေတာင္မရတာေတြ ျဖစ္ရပါတယ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေတာ့
လွဴတဲ့အခါတိုင္း ကၽြဲကူးေရပါျဖစ္ဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း သတိေပးရင္း
နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။ အလွဴအမ်ိဳးအစားေတြကိုေတာ့ ေနာက္ေန႔မွ ဆက္ပါဦးမယ္။
အားလံုးေသာ သတၱ၀ါေတြ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
No comments:
Post a Comment