Menu

ေရႊပါရမီ ပညာဒါန နာေရးကူညီမႈအသင္း(ဘန္ေကာက္) ဓမၼေရာင္ျခည္ ဓမၼဒါနလုပ္ငန္းခြဲ(271)၊ ကြန္ပ်ဴတာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ထိုင္းစကားေျပာသင္တန္းမ်ားမွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကဳိဆုိပါ၏။

Thursday, February 14, 2013

ေဖာက္ျပန္မႈမရွိေသာ နိယာမ



လူသားမ်ားသည္ ဘ၀အတြက္ စားေသာက္ေရး၊ ၀တ္ဆင္ေရး၊ ေနထိုင္ေရး၊ စိတ္ေျဖေရးတို႔အတြက္  ပံုစံုမ်ိဳးစံုျဖင့္ အလုပ္လုပ္ၾကရပါသည္။ ထိုသို႔ အလုပ္လုပ္ၾကရာတြင္ အလုပ္သံုးမ်ိဳး ထက္ပင္ ပို၍မရွိႏိုင္ပါ။ ထိုအလုပ္သံုးမ်ိဳးမွာ-
၁။ အေတြးကံ (မေနာကံ)၊ ၂။ အေျပာကံ(၀စီကံ) ၃။ အလုပ္ကံ(ကာယကံ) တို႔ျဖစ္ေပသည္။
၁။ အလုပ္ကံ(ကာယကံ)အစုတြင္ (က)သူတစ္ပါးအသက္ကိုမသတ္ျခင္း၊ (ခ)မေပးေသာဥစၥာကိုမယူျခင္း၊ (ဂ)ကာမဂုဏ္ကိစၥ၌ မေဖာက္ျပန္ျခင္း တို႔ပါ၀င္ပါသည္။
၂။ အေျပာကံ(၀စီကံ)အစုတြင္ (က)လိမ္လည္၍ မေျပာျခင္း၊ (ခ)ကုန္းတိုက္စကားမေျပာျခင္း၊ (ဂ)ၾကမ္းတမ္းစြာမေျပာျခင္း၊ (ဃ)အက်ိဳဳးမဲ႔စကား မေျပာျခင္း တို႔ပါ၀င္ပါသည္။
၃။ အေတြးကံ(မေနာကံ)အစုတြင္ (က)သူတစ္ပါးစီးပြားကို မတရားရယူရန္မၾကံျခင္း၊ (ခ)သူတစ္ပါးအက်ိဳးစီးပြားကို ဖ်က္ဆီး ရန္ မၾကံျခင္း၊ (ဂ)အယူအျမင္မွန္ကန္ျခင္း တို႔ပါ၀င္ပါသည္။
အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲေသာ တရား(၁၀)ပါးကို ဗုဒၶဘုရားက လူအက်င့္(စရိုက္)တရားေကာင္းဟူ၍မိန္႔ၾကားထားပါသည္။့့
ထိုသို႔ေဟာၾကာထားေသာ တရားမ်ားရွိသည္႔အားေလ်ာ္စြာ ထိုတရားမ်ားကို နက္နဲစြာမသိရွိေသာသူမ်ားသည္  ေကာင္းတာလုပ္ေသာ္လည္း မေကာင္းက်ိဳးရ၍၊ မေကာင္းတာလုပ္ေသာ္လည္း ေကာင္းက်ိဳးရ၍ ဓမၼ၏သေဘာတရားမ်ားကို ေကာင္းစြာ နားမလည္ေသာသူမ်ားအတြက္  ဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္ ေရးသားေသာ(အျမင္မ်ားေျပာင္းလဲျခင္းနွင္ ဘ၀အေတြးအျမင္ စာစုမ်ား)မွ ဓမၼအေပၚ သစၥာေဖာက္ျခင္းဆိုတဲ ့ေဆာင္းပါးကို ကိုးကား၍ ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ ဤေရးသားမႈ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကာထားေသာ အသိတရားမ်ားကိုမိမိ၏ရင္ထဲတြင္စြဲျမဲစြာက်န္ရွိရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ဒုတိယအေန ႏွင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔အား ဖတ္မွတ္ထားေသာ စာမ်ားအားေ၀ငွျခင္းျဖစ္ပါသည္။ထိုသို႔အသိတရားမ်ားကို ဖတ္ရ၍  ဘ၀တြင္ ဓမၼအတိုင္း အလုပ္လုပ္ရန္၊ ၾကံစည္ စိတ္ကူးႏိုင္ရန္၊ ကုသိုလ္တရားမ်ားပြားစည္းႏိုင္ေစရန္ရည္ရြယ္ပါသည္။ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္  ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းတာရမည္။ မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မေကာင္းတာရမည္ ဟုသက္၀င္ယံုၾကည္ၾကပါသည္။ သို႔ရာတြင္ မေကာာင္းတာလုပ္၍ ရာထူး၊ ဂုဏ္၊ ေငြ အစရွိသျဖင္ ၾကီးပြားတိုးတက္ေနေသာ သူမ်ားကိုျမင္ေတြ႕ရေပလိမ္႔မည္။ ထိုနည္းတူစြာ ေကာင္းတာလုပ္ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာအရာမ်ားျဖင္ ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႕ ေနရေပတတ္သည္။
ဤသို႔ေသာ သေဘာတရားမ်ားသည္ ဓမၼနိယာမကို  ေျပာင္းျပန္လုပ္ျခင္းအားျဖင္  ဒုစရုိက္သမားမ်ားသည္ ၾကီးပြားတိုးတက္ျပီး သုစရိုက္သမားမ်ားက ဆင္းရဲမြဲေတေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ၾကေသာအခါတြင္  ကုသုိလ္နွင္ အကုသိုလ္အေပၚတြင္ သံသယ စိတ္မ်ား၀င္တတ္ၾကေပသည္။ အမွန္အားျဖင္ဓမၼသေဘာတရားသည္ ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးေပး၍၊ မေကာင္းတာလုပ္၍ မေကာင္းက်ိဳးေပးမည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ကံ ကံ၏အက်ိဳးတိလိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ႕ မရွိျခင္းသည္ ဓမၼအေပၚမွာ သစၥာေဖာက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼအေပၚ သစၥာေဖာက္ျခင္းမွန္သမွ်  ဓမၼ၏ဒဏ္ခတ္ျခင္း ခံရမည္မွာ မလြဲမေသြျဖစ္ပါသည္။ သက္ေရာက္အားနွင့္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ႕တို႔၏နိယာမအရ အပုပ္ခ်ျခင္းခံရေသာ ဓမၼသည္ မိမိအေပၚအပုပ္ခ်သူအား  ျပန္၍ ဒဏ္ခတ္မည္မွာ မေရွာင္လြဲႏိုင္ေသာနိယာမျဖစ္သည္ကုိသိေစခ်င္ပါသည္။ ထိုသို႔ ဒဏ္ခတ္မည္မွာ အေသခ်ာျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ိန္ကာလ အေနနဲ႔ စဥ္းစားစရာတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ ကာလအရမေသခ်ာေသာ္လည္း နိယာမအရ ေသခ်ာေသာအရာတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ အကုသုိလ္လုပ္ငန္းေၾကာင့္ ခ်မ္းသာရာတြင္အကုသိုလ္ကေကာင္းက်ိဳးေပး၍ ခ်မ္းသာသည္မဟုတ္ေပ၊ ကုသိုလ္ျပဳစဥ္က အကုသိုလ္ ေရာေႏွာသြားသျဖင္ အကုသိုလ္လုပ္ငန္း၌ကုသိုလ္ကေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္းျဖစ္၏။ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းေၾကာင္ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္းမွာလည္း မူလကုသိုလ္ျပဳစဥ္ကအကုသိုလ္ေရာေႏွာသြားသျဖင္ကုသိုလ္လုပ္ငန္း၌ အကုသိုလ္က မေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႔ေသာသေဘာကို   နိႆယ ပစၥယသတၱိျဖင့္အကုသိုလ္က ကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳ၍လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳ၍လည္းေကာင္း ဆိုရေပမည္။ နိႆယ ပစၥည္းဆိုသည္မွာ မွီရာျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာတရားလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျဖစ္ရသလို၊ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ရတာေတြရွိပါသည္။ ဥပမာဆုိရေသာ္ မိမိ၏သဒၶါတရားေၾကာင့္ မိမိသည္ အလွဴတစ္ခုကို ျပဳလိုက္ပါသည္။ ထို႔သို႔အလွဴျပဳေသာအခါတြင္  ဤသို႔လိုလွဴႏိုင္ျခင္းမွာ “ငါမလို႔လွဴႏိုင္တယ္၊ သူမ်ားေတြ ငါ့လိုမလွဴႏိုင္ဘူး ငါ့လို သဒၶါတရာမ်ဳိး ဘယ္သူ႔မွာရွိႏိုင္မလဲဆိုျပီး” မိမိ၏သဒၶါဟူေသာကုသိုလ္သည္  မာနဆိုသည့္အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သဒၶါဟူေသာ ကုသိုလ္ကို မွီ၍ မာနဟူေသာ အကုသိုလ္ေရာယွက္လာပါသည္။
ေနာက္ဘ၀တြင္ ပေဒသရာဇ္မင္း၊ ဧကရာဇ္မင္း၊ စၾကာ၀ေတးမင္းစည္းစိမ္ လိုခ်င္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး ျဖစ္ခ်င္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီးကေတာ္ ျဖစ္ခ်င္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစရွိသျဖင့္ ေတာင့္တ၍လွဴလွ်င္  ထိုသို႔ေတာင့္တျခင္းသည္ ေလာဘအကုသိုလ္ျဖင့္ အလွဴလုပ္သည့္ဒါနကုသိုလ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤတြင္ ေရွးတြင္ ျဖစ္ေသာ အကုသုိလ္က ေနာက္တြင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ေက်းဇူးျပဳပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးျပဳတတ္ပံုကို နားလည္သေဘာေပါက္ေစခ်င္ပါသည္။
ဓမၼ၏ သေဘာတရားသည္   ေကာင္းက်ိဳးကိုေပး၏။ အဓမၼသည္ မေကာင္းက်ိဳးကိုေပး၏။
ဤနိယာမကို မည္သူကမွ် ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ မျပဳႏိုင္။ အကယ္၍ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ျပဳႏိုင္သူဟုယူလွ်င္ ထိုအယူသည္ မိစၦာဒိဠိအယူပင္ျဖစ္၍၊ထိုအယူကို ယံုၾကည္သက္၀င္ေသာသူ၏ ဘ၀ဇာတ္သိမ္းကား ေကာင္းလိမ့္မည္မဟုတ္။ အကယ္၍ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းျဖင့္ဆင္းရဲမြဲေတေနေစကာမူ  ဆင္းရဲမြဲေတျခင္းသည္ အကုသိုလ္၏ အက်ိဳးျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္လုပ္ငန္း၏ အက်ိဳးမဟုတ္ဟူ၍ သမၼာဒိဠိအယူျဖင္မွတ္ယူေသာသူသည္ေလာေလာဆယ္ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းအက်ိဳးကို မခံစားရလွ်င္၊ ေသခါနီးကာလ  မရဏသႏၷေဇာ ေစာခ်ိန္မွစ၍ ေနာက္ပိုင္းတြင္မိမိျပဳခဲ႔ေသာကုသုိလ္မ်ားက ၾကီးစြာေသာ ခ်မ္းသာသုခကို ေပးမည္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင္ ဓမၼအေပၚ သစၥာေဖာက္သူမ်ားအား တစ္ခုေသာေန႔တြင္ဓမၼကဒဏ္ခတ္ေပလိမ့္မည္။ ဓမၼအေပၚ သစၥာရွိသူအား ဓမၼက ခ်ီးေျမွာက္မည္ဆိုသည္မွာ ယံုးမွာဖြယ္ရာ မရွိေပ။
ဤေလာက၌  ဓမၼကို ႏႈတ္ကေဖာင္ေဖာင္ရြတ္ျပီး ကိုယ္ႏွင့္စိတ္ကအဓမၼကို က်င့္သံုးေနၾကသူမ်ားလဲ မ်ားစြာရွိေပ၏။ မိမိတို႔၏အဓမၼလုပ္ငန္းကိုပင္ဓမၼဟူ၍  မွားယြင္းစြာ သက္၀င္ယံုၾကည္ေနၾကသူမ်ားလည္း မ်ားစြာရွိပါသည္။ ထိုသို႔ေသာသူမ်ားသည္ ဓမၼကိုသစၥာေဖာက္ေနေသာသူမ်ားျဖစ္၏။ ဓမၼအေပၚ သစၥာေဖာက္သူမ်ားသည္ တစ္ခုေသာေန႔တြင္ ဓမၼ၏ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကို မုခ်မေသြ ခံစားရေပလိမ္႔မည္။
ထို႔ေၾကာင္ ႏႈတ္က ဓမၼကိုေျပာလွ်င္ ကိုယ္ႏွင့္စိတ္လည္း ဓမၼအတိုင္းျဖစ္ရေလေအာင္ သမၼပၸဓာန္ထိုက္ေသာ ၀ီရိယကိုက်င္သံုး ၍က်င့္ၾကံအားထုတ္အပ္ပါ၏။ သမၼပၸဓါန္တရားအေနႏွင့္ (၄) ပါးရွိေပသည္။
၁။ မျဖစ္ေပၚဘူးေသာ အကုသိုလ္တရားမ်ား မျဖစ္ေအာင္ လံု႔လျပဴျခင္း၊
၂။ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ အကုသိုလ္တရားမ်ားကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း၊
၃။ မျဖစ္ေပၚဘူးေသးေသာ ကုသို္လ္တရားမ်ား ျဖစ္ေပၚေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း၊
၄။ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ကုုသိုလ္တရားမ်ားကို တိုးပြားေအာင္ၾကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
 ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ ႏႈတ္ကသာဓမၼကို ေအာ္က်ယ္ဟစ္က်ယ္ေျပာျပီး ကိုယ္ႏွင့္စိတ္က  အဓမၼကို က်င္ၾကံအားထုတ္မည္ဆိုပါက ဓမၼအေပၚတြင္သစၥာေဖာက္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ သစၥာေဖာက္ျခင္းခံရေသာ ဓမၼကလည္း ျပန္လည္ျပစ္ဒဏ္ခတ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလးနက္စြာ ယံုၾကည္အပ္ပါ၏။
ငါမြန္အၿမတ္၊ ငါအတတ္ဟု၊ စာဖတ္သူအေပၚ၊ ေခါင္းကိုေက်ာ္၍၊ ငါေသာ္ဆရာ မလုပ္ရၿခင္းအမွန္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္စုေဆာင္းမိသမွ်၊ဖတ္မွတ္ေလ့လာမိသမွ်ကို တရားအလွဴ၊ ဓမၼဒါန အလွဴအၿဖစ္ မွ်ေ၀ၿခင္းသာၿဖစ္ပါတယ္။ တစ္စံုတစ္ရာ အမွားအယြင္းမ်ားရွိခဲ့ေသာ္ အၿပစ္မပါေမတၲာေရွ႕ထားကာၿဖင့္ ျပဳၿပင္ေပးေစလိုပါသည္။
လံုးစံုမ်ားစြာ သတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲၾကပါေစ။
က်မ္းကိုး။ ဦးေရႊေအာင္(အျမင္မ်ားေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္အေတြးအျမင္စာစုမ်ား)
 ကိုညီ

No comments:

Post a Comment