ဒါနဆိုေသာအရာကို
ကၽြန္ေတာ္နားလည္မိသမွ် ေရးလိုက္ပါတယ္။ အမွားပါခဲ့ပါမူ ေမတၱာ ေရွ႔ထားကာ
ျပဳျပင္ေပးခဲ့ပါလို႔ ေတာင္းဆိုပါရေစ။ ဒါနဆိုတဲ့တရားသည္
ျမတ္ဗုဒၶမပြင့္ထြန္းခင္တည္းက တည္ရွိခဲ့ေသာအရာ ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္ဗုဒၶပြင့္ထြန္းသည့္အခါတြင္ေတာ့ ထုိဒါနျဖင့္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲကေန လြတ္ကင္းေအာင္ ေဆာင္ႏွင္းေပးေတာ္
မူႏိုင္ခဲ့ပါ၏။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒါနႏွင့္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား မေရးသာမီ
တရားပိုင္ရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးအား ဘုရားတပည့္ေတာ္
ရွိခိုးပါ၏။
ဒါနဆိုေသာ
အရာကို လူတိုင္းၾကားဖူးၾကပါမည္။ လုပ္ဖူးၾကပါမည္။ ဒီယေတ
ဒါနံ- ေပးလွဴအပ္၊ စြန္႔ၾကဲ အပ္ေသာေၾကာင့္ ဒါန ဟုေခၚသည္။ ထိုသို႔ေပလွဴေသာ
စြန္႔ၾကဲေသာ အရာကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြလည္းလုပ္တယ္။ တစ္ျခားဘာသာ၀င္ ေတြလည္းလုပ္ပါတယ္။
မေပး မလွဴခဲ့ဖူးသူ (ကၽြန္ေတာ့္အထင္) တစ္ေယာက္တစ္ေလေတာင္ ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ရွိရမယ္။ ဒီေနရာမွာ အလွဴခံဆိုတာက အမ်ိဳးေပါင္း ၁၄
မ်ိဳးအထိရွိပါတယ္။ အလွဴခံတစ္က်ိတ္ေလး ေခြးေတာင္ပါေသးတယ္လို႔တစ္ခ်ိဳ႕ေျပာၾကတာ
ၾကားဖူးမွာပါ။ အလွဴေပးတဲ့ ပစၥည္းရွိရမယ္။ အလွဴေပးတဲ့သူ လည္းရွိရပါမယ္။
ဒီသံုးခုစံုရင္ အလွဴျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါးရွိပါၿပီ။ အလွဴခံလက္ထဲကို
ပစၥည္းေရာက္ ေအာင္ပို႔ေပးၿပီးၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အလွဴျဖစ္ၿပီလို႔ပဲဆိုပါစို႔။
သံုးမ်ိဳးလံုးစံုေနၿပီးေတာ့
မေပးလွဴျဖစ္ခဲ့တာေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိၾကလို႔ပါပဲ။ ဒါဟာ သတိျပဳစရာပါ။ ေပးလွဴစရာ
န႔ဲၾကံဳေနခဲ့ရင္ လွဴသာလွဴလိုက္ဖို႔ႏိုးေဆာ္လိုက္ပါရေစ။ ဘာေၾကာင့္ လည္းဆိုေတာ့ အလွဴ
၀တၳဳႏွင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ေရြးခ်ယ္စဥ္းစားေန၍ ဒါနပါရမီ
ညစ္ႏြမ္းတတ္ေသာေၾကာင့္ပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕ ကလွဳၿပီဆိုရင္ သူ႔မွလွဴမယ္၊ ငါ့မွ
လွဴမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေရြးေနတတ္ပါတယ္။ အလွဴလုပ္တာမွာ
ေမတၱာျပဌာန္းမႈမရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္သတ္မွတ္ပါတယ္။
ေမတၱာသာရွိမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ လွဴမယ္၊ ဘယ္ေနရာကိုမွ လွဴမယ္ဆိုတာမရွိေတာ့ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ေမတၱာဆိုတဲ့သေဘာက ပိုင္းျခားကန္႔သတ္ထားတဲ့ boundary ဆိုတာမရွိလို႔ပါပဲ။
ေမတၱာဟာ
အပရိမာဏဆိုတ့ဲအတိုင္း အပိုင္းအျခားမရွိပါဘူး။ ဒီေတာ့ လွဴမယ္ဆိုရင္ ေမတၱာ ေရွ႕ထားၿပီး
လွဴၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူ၊ ကိုယ္ေစတနာ ရွိတဲ့သူေတြက
စားရေသာက္ရ ၿပီးေတာ့၊ ကိုယ္မခ်စ္ခင္မႏွစ္သက္ တဲ့သူေတြက်ေတာ့ အငတ္ေဘးဆိုက္ေရာက္ရတဲ့
အျဖစ္ေတြၾကံဳရပါလိ္မ့္မယ္။ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ကလည္း
မွတ္သားေလာက္ပါတယ္။
ဥစၥာထဲမွာ အႏွစ္ရွာ ေတြ႔တာ ဒါနပဲ။
ဟုတ္ပါတယ္။
မိမိပိုင္ဆိုင္ထားသမွ်ေတြဟာ တစ္ေန႔မွာ အားလံုးထားခဲ့ၾကရတာပါပဲ။ ဘာတစ္ခုမွ
ယူသြားလို႔မရပါဘူး။ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံေတြ၊ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္
ကံေတြကသာ မိမိနဲ႔ တပါတည္းလိုက္ပါခဲ့ၾကမွာပါ။ တစ္ကယ္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲစားစား တစ္ခါစားရင္
တစ္၀မ္း၀ရံု ထက္ပိုစားလို႔မရပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ၀တ္၀တ္ အရွက္လံုရံုအျပင္
ပိုၿပီးမရွိပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုစဥ္း စားၾကည့္တာေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ
အ၀တ္အစားေတြ ၀တ္ၾကၿပီေဟ့ဆိုရင္ ကုိယ့္အတြက္၀တ္တာလား၊ သူမ်ားၾကည့္ေကာင္း
ဖို႔၀တ္တာလား။ သူမ်ားၾကည့္ေကာင္း ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္အတြက္မပါတာ ေသခ်ာသြားၿပီ။
မ၀တ္နဲ႔လို႔ မဆိုလိုေပမယ့္ ၀တ္သင့္သေလာက္ကို ၀ယ္ပါ။ ၀တ္ပါ။ ပိုလွ်ံတာကုိေတာ့
ခ်ိဳ႕တဲ့ေနတဲ့သူေတြကို လွဴလိုက္ပါ။
အ၀တ္အစားေလးကိုငဲ့ကြက္ၿပီးေတာ့
ကုသိုလ္ရမယ့္လုပ္ငန္းေတြမွာလည္း ပ်က္ကြက္တတ္ပါတယ္။ ကာယမစၦရိယ ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ေပါ့။ အ၀တ္သစ္ေလး၀တ္လာတဲ့ေန႔
အမႈိက္မေကာက္္ခ်င္၊ အမႈိက္မလွဲခ်င္န႔ဲ။ ကုသိုလ္အေရးမွာ
အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစႏိုင္တာကို သတိျပဳပါ။ ဒီေတာ့ လွဴၿပီဆိုရင္လည္း လိုအပ္ေနတဲ့
ေနရာေတြမွာလွဴပါ။ ဘာကိုလွဴရမလဲဆိုေတာ့ အသံုးတည့္ တာကိုလွဴပါ။ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး
တရားတစ္ခုထဲမွာ ၾကားဖူးတယ္။ နာဂစ္ျဖစ္ေတာ့ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာကလူေတြကို
လွဴလိုက္ၾကတာ အ၀တ္အထည္အသစ္ေတြေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ အဖိုးအဖြားေတြရၾကတာ ေခတ္လူငယ္ေတြ
၀တ္တဲ့ ေဘာင္ဘီေတြ၊ ထမိန္စကတ္ေတြျဖစ္ေနေတာ့ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။
လိုအပ္ေနတာေတာ့မွန္ပါတယ္။ သင့္ ေတာ္တာလည္း ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။
သူေတာ္ေကာင္းေတြဆိုတာ
ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူကို ျမင္ရင္ ကရုဏာ၀င္တယ္တဲ့။ ကရုဏာ၀င္တယ္ဆိုေတာ့ စိတ္ထဲမွာ
တုန္လႈပ္တာေပါ့။ သူတို႔ေလးေတြ အဆင္ေျပ ေစခ်င္ေတာ့ လိုအပ္တာေတြ စီစဥ္ေပး ၾကျပန္ေတာ့
ေမတၱာေတြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ၾကျပန္ေရာ။ ေဟာ …. သူတို႔ေတြလိုတာေတြ ရလို႔ေပ်ာ္ေနၾက
တာကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့လည္း အလွဴရွင္ပါ၀မ္းေျမာက္လြန္းလို႔ မုဒိတာေတြ ၀င္ေနျပန္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ခ်စ္သူ၊ ခင္သူ၊ လူရင္း၊ လူဖ်ား ခြဲျခားၿပီး လွဴတာမဟုတ္တဲ့အတြက္
ဥေပကၡာလည္း ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ကုိယ့္အက်ိဳးကိုမၾကည့္ သူ႔အက်ိဳးစီးပြား
ျဖစ္ထြန္းဖို႔အေရး လက္မေႏွးပဲ ေဆာင္ရြက္ၾကတာ သူေတာ္ေကာင္းေတြပါပဲ။ တို႔လည္း
သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ခ်င္ရင္ သူေတာ္ေကာင္းေတြ က်င့္သလိုလိုက္ က်င့္ၾကရပါမယ္။
သူေတာ္ေကာင္းမွန္
ေကာင္းမႈကံ ျပဳရန္လြယ္ေပ၏။ သူယုတ္မာမွန္ မေကာင္းကံ ျပဳရန္ လြယ္ေပ၏။ ဒီေန႔ကေတာ့
ဒါနကို နည္းနည္းေလးဖြင့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မ်ားမွာေတာ့ ဒါနအမ်ိဳးအစားေတြနဲ႔၊
က်န္တဲ့ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ မျပဳသင့္တဲ့ ဒါန၊ ျပဳသင့္တဲ့ဒါန စသည္မ်ားကို
ခြဲျခားေဆြးေႏြးသြားပါဦးမယ္။
ဒါန သီလ ကုသလ၌ လံု႔လြတ္ေလ်ာ့၊ ေလးဖင့္ေပါ့၍ ေမ့ေလ်ာ့ေသာသူ သူေသ ဟူ၏။
မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အမိန္႔ရွိခဲ့တာပါ။ တို႔ေတြေရာ ရွင္လ်က္က
ေသေနတဲ့သူ ျဖစ္ခ်င္တာလား။ လူေသၿပီး နာမည္ရွင္ခ်င္တာလား။ ေရြးေပေတာ့။
အားလံုးေသာ သတၱ၀ါေတြ
ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ ျမဲပါေစ။
No comments:
Post a Comment