ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ပင္
ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာျပန္ပါၿပီ။ တို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး
သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါက ေမတၱာသုတ္ တရားေတာ္ကို တပည့္ရဟန္း ၅၀၀အား
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာေန႔ (၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔) ထုိေန႔ကိုပင္ ေမတၱာအခါေတာ္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေမတၱာတရားသည္အလြန္
သိမ္ေမြ႔သေလာက္ အလြန္တရာ က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ နက္ရႈိင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ အပရိမာဏ တရားလို႔ ေခၚရတာပါ။
ထိုမွ်ေလာက္ႀကီးမားတဲ့ ေမတၱာတရားဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ စိတ္ဓာတ္ေတာ္မွာ
ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူပါတယ္။ သတၱ၀ါေ၀ေနယ်ကို ၄၅၀ါတိုင္ေအာင္ မညိဳမျငင္
တရားပန္းေတြဆင္ေပးခဲ့တာဟာ သက္ေသထူလ်က္ရွိပါတယ္။ တရားဦးဓမၼစၾကာေဟာစဥ္ကလည္း
ဥရုေ၀ဠကေန ၁၈ ယူဇနာေ၀းတ့ဲ မိဂဒါ၀ုန္သားေပါင္းစံုတဲ့ ရဂံုၿမိဳင္ေတာသို႔
ေျခလ်င္ခရီးၾကြခ်ီေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ လမ္းခရီးမွာ
ဥပကပရဗိုဇ္နဲ႔ေတြ႔ဖို႔ရန္ပါပဲ။ ေနာင္အခါ ထိုပရဗိုဇ္တရားရေရး ကိုေမွ်ာ္ေတြးလို႔
ေျခလ်င္ခရီၾကြခ်ီျခင္းပါ။
တစ္ခါတုန္းကလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို
အာရံုျပဳၿပီး ရဟန္းအသြင္ယူလာတဲ့ တကၠသီလာမွ ၁၉၂ ယူဇနာေလာက္ေ၀းတဲ့
ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္သို႔ထြက္ခြါလာေသာ ပုကၠဳသာတိမင္းကို ခ်ီးေျမွာက္ရန္အလို႔ငွာ
လက္၀ဲေတာ္ရံ၊ လက္ယာေတာ္ရံေတြမေခၚပဲ တစ္ပါတည္း သပိတ္သကၤန္းကိုယူ၍ ေျခလ်င္ၾကြကာ
တရားေဟာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေဒ၀ဒတ္က နာဠာဂီရိဆင္ႏွင့္ တိုက္ သတ္ေသာအခါတြင္လည္း
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေမတၱာေတာ္ႏွင့္ပင္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ တစ္ပါးသူ၏
အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းမႈကို လိုလားႏွစ္သက္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ ေမတၱာေတာ္ကို
ၾကည္ညိဳလို႔မဆံုးပါေပ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တစ္ပါး၏
ေမတၱာေတာ္ကို တစ္သက္တာလံုး ေဟာေျပာျပသဦးေတာ့
ကုန္ႏိုင္ဖြယ္ရာမရွိဟုမွတ္သားခ့ဲဖူးပါတယ္။
ထိုမွ်ေလာက္ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔တဲ့
ေမတၱာတရားအေၾကာင္းကို အလြန္တရာမွ စိတ္၀င္စားခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ယုန္သူငယ္
ေျခေထာက္နဲ႔ ပင္လယ္ျပင္ကိုေထာက္ရသလိုပါပဲ။ ဉာဏ္မမီပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္
မိမိဉာဏ္မီသမွ်ေလးနဲ႔ ေမတၱာအေရးကို ခပ္ပါးပါးေလး ေတြးၾကည့္မိပါတယ္။ ေမတၱာဆိုတာ
ထားရမွာလား၊ ရွိရမွာလား၊ ပို႔လႊတ္ရမွာလား။ ဘယ္လိုလုပ္ တာေမတၱာလဲေပါ့။
တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေမတၱာလို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ခ်စ္တာနဲ႔ ေရာေနျပန္ပါတယ္။ ေကာင္ေလးကလည္း
ေကာင္မေလးကို ေမတၱာရွိလို႔ပါတ့ဲ။ လူႀကီးေတြကလည္း လူငယ္ေတြကို
သူတို႔ေမတၱာမွ်ေနၾကၿပီတဲ့။ သူတို႔ဆိုလိုတာ ဘယ္လိုေမတၱာလဲ။ ခ်စ္တာန႔ဲ
ေရာေႏွာေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ေမတၱာဆိုတဲ့ေနရာမွာ ျဗဟၼ၀ိဟာရ ဆုိတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔ထားရွိတဲ့
ေမတၱာမ်ိဳး၊ ဆိုလိုတာက ရန္သူေရာ၊ မိတ္ေဆြေရာ မခြဲျခားဘဲ တစ္သားတည္းထားတ့ဲေမတၱာ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္ေဒ၀ဒတ္အေပၚမွာ ထားတ့ဲေမတၱာနဲ႔
သားေတာ္ရာဟုလာ၊ တပည့္ႀကီးသာရိပုတၱရာတို႔၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္တို႔အေပၚမွာ
ထားတဲ့ေမတၱာ၊ နာဠာဂီရိဆင္အေပၚမွာ ထားတဲ့ေမတၱာ၊ စိၪၹမာနအေပၚမွာထားတ့ဲေမတၱာ
တူမွ်တယ္ဆိုတာမ်ိဳးပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ေဂဟႆိတ ေပမလို႔ေခၚတဲ့ မိဘနဲ႔သားသမီးၾကားကေမတၱာ၊
ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ၊ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြၾကားထဲက ေမတၱာ ဆိုတာမ်ိဳးပါ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ပုထုဇဥ္တို႔အေနနဲ႔ ဒီေမတၱာဟာ ထားရွိသင့္တ့ဲအရာလို႔ျမင္ပါတယ္။
ဒီလိုေမတၱာမ်ိဳးမရွိရင္ ကမၻာမွာ စစ္ခင္းကုန္ ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း
တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေမတၱာအေစးကပ္ၾကပါလို႔ လူႀကီးသူမေတြ ဆံုးမၾကတာေပါ့။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေပမတဏွာပါ။ သူ႔ကေတာ့ ေအးျမတဲ့ေမတၱာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ေပမတဏွာျဖစ္တာေၾကာင့္ အၾကင္လင္မယားတို႔ ထားရွိၾကတဲ့ေမတၱာမ်ိဳးပါ။ ဒါကိုပဲ
ေမတၱာမွ်ေနၾကၿပီ၊ မင္းကိုငါ ေမတၱာရွိပါတယ္ဆိုၿပီး သံုးႏႈန္းၾကဟန္ တူပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့
ေမတၱာသုတ္ေတာ္ကို ႀကီးမားေသာ ေမတၱာတရားန႔ဲ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕
စကားေတာ္တို႔ကုိ တစ္လံုးခ်င္း အဓိပၸါယ္ေဖာ္ၾကည့္ရင္ ပိုၿပီးသိသာပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေမတၱာသုတ္ကိုရြတ္တဲ့အခါမွာ လူခ်စ္ေအာင္၊ နတ္ခ်စ္ေအာင္၊
အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္၊ လာဘ္ရႊင္ေအာင္ဆိုၿပီး ဂါထာလိုလို မႏၱန္လိုလို
လုပ္ၿပီးရြတ္ၾကတာေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ရြတ္သာရြတ္ၿပီး အဓိပၸါယ္မသိတ့ဲအခါ
အလုပ္အကိုင္ေတြမွားယြင္းကုန္တဲ့အတြက္ လူခ်င္းကလည္း မခ်စ္ခင္ၾကပါဘူး။ နတ္ဆိုတာကလည္း
မခ်စ္ႏိုင္ပါဘူး။ စီပြားလာဘ္လာဘေတြ တိုးတက္ႀကီးပြားဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ေမတၱာမထားရွိတဲ့တြက္ ေဒါသစရိုက္ႀကီးစိုးေနတဲ့ သူ႔အဖို႔မွာ ေသလြန္လွ်င္ အပါယ္ဇာတိသာ
ျဖစ္ဖို႔မ်ားပါ ေတာ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊ နာညမညႆ ဒုကၡမိေစၧယ်
လို႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႏႈတ္နဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္
စိတ္ထဲကပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဦးရဲ႕ ဆင္းရဲကို တစ္ဦးက အလိုမရွိပါန႔ဲလို႔
မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေမတၱာဆိုတာကို ဘယ္လိုနားလည္ၾကမလဲ။
သူတစ္ပါး၏ ဆင္းရဲကို အလိုမရွိတာ ေမတၱာဆိုရင္ အဲ့ဒိ ေမတၱာကို ပို႔ရမွာလား၊
ထားရမွာလား၊ ရွိရမွာလား။ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမွာလဲ။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ထားတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လည္း
ဥပမာ။ ။ နာရီေလးကို စာပြဲေပၚမွာ
ထားလိုက္မယ္ေနာ္ … လို႔ေျပာတာက စာပြဲေပၚမွာ နာရီမရွိလို႔ပါ။ ထားၿပီးၿပီ ဆိုတာနဲ႔
စားပြဲေပၚမွာ နာရီရွိသြားပါၿပီ။ ေနာက္တစ္ခါ နာရီထားစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ရွိသြားလို႔ပါ။ မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျပန္ျပန္ထားေနရမွာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ေမတၱာရွိေနေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း
ေမတၱာရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမတၱာမပို႔ဘူး။ ပို႔တယ္ဆိုတာကလည္း ကိုယ့္ဆီရွိတဲ့ပစၥည္း
သူ႔လက္ထဲေရာက္မွ ပို႔ျခင္းကိစၥျပည့္စံုတယ္ေျပာရမွာပဲ။ ၿပီးေျမာက္တယ္ေျပာရမွာပဲ။
ပို႔လိုက္ၿပီး လမ္းမွာေပ်ာက္ေနတ့ဲအခါ လက္ခံမယ့္သူလက္ထဲ မေရာက္မခ်င္း ထုိလူကေတာ့
သူ႔ဆီပို႔တယ္လို႔ ထင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္အရာမေရာက္ ျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။
တစ္ခါတစ္ေလ မိဘေတြရွိတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္သားသမီးအေပၚမွာ ေမတၱာလည္းထားတယ္။
ေမတၱာလည္းရွိတယ္။ သုိ႔ေသာ္ သားသမီးကိုခ်စ္ရင္ အိပ္ယာ၀င္မွ ခိုးနမ္းရတယ္ဆိုၿပီး
မိမိတို႔ထားတဲ့ေမတၱာကို မျပၾကဘူး။ တစ္စံု တစ္ခုျဖစ္တာန႔ဲ ေမတၱာထားပါတယ္ဆိုၿပီး
ဆူလိုက္မန္လိုက္နဲ႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတာ့လည္း ကိုယ့္အလုပ္အေပၚမွာပဲ ဂရုစိုက္ၿပီး
သားသမီးကို အခ်ိန္မေပးတာမ်ိဳးေတြ ရွိၾကျပန္ပါတယ္။ ဒီအခါ ေမတၱာကို
လက္ခံမယ့္သားသမီးက မိဘဆီက ေအးျမတဲ့ေမတၱာ ျမင္ရမယ့္အစား မျမင္ရတာမ်ိဳး
ျဖစ္ခ့ဲရတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးေတြ႔ရပါတယ္။
ေမတၱာအရာဟာ
က်ယ္၀န္းပါတယ္။ လိုက္ေလ လိုက္ေလ ေ၀းေလေလ ျဖစ္ရပါတယ္။ နားလည္မႈေတြ အမ်ားႀကီးလို
အပ္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမတၱာတရားကို မေနာကံမွာ အျမဲတမ္းထားရွိေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
၀စီကံနဲ႔ အျမဲတမ္းရွိေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကာယကံေျမာက္ပို႔လႊတ္ဖို႔လည္း
လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ခုခုခ်ိဳ႕တဲ့ေနရင္ ကိုယ့္ေမတၱာသူမျမင္၊ သူ႔ေမတၱာ
ကိုယ္မျမင္နဲ႔မို႔ အဆင္မေျပမႈမ်ား ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေမတၱာပို႔လႊတ္သူရွိရင္
ေမတၱာကို လက္ခံမယ့္သူကလည္း ရွိကိုရွိရပါဦးမယ္။ ခံယူတဲ့သူကလည္း ေမတၱာကို
ခံယူမွသာလွ်င္ ပို႔လိုက္တဲ့ေမတၱာကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ပို႔တဲ့သူကေတာ့ ပို႔တာပဲ။
ကိုယ္ကမွ မခံယူရင္ေတာ့ မရရံုပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဘယ္မွ်ပင္ ေမတၱာထားဦးေတာ့
ေဒ၀ဒတ္ဟာ မခံယူတဲ့အ တြက္ မရရွိပါဘူး။ သို႔ေသာ္ နားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး
ခံယူတဲ့အခါမွာေတာ့ အျပည့္အ၀ ရရွိခဲ့ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
တရားေဟာေတာ္မူတဲ့ေနရာမွာ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုးကို ျပည့္စံုစြာ
ေဟာၾကားေတာ္မူေလ့ ရွိပါတယ္။ ဟာကြက္မရွိေအာင္ ဆံုးမသြန္သင္ႏိုင္ေသာ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို မၾကည္ညိဳပဲကို မေနႏိုင္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာဆက္ၾကည့္ပါဦး။ သူတစ္ပါးကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ ဆႏၵမရွိပါနဲ႔လို႔ေျပာၿပီး
ဒီအတိုင္းမထားခဲ့ပဲ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ မိန္႔ေတာ္မူတဲ့ေနရာမွာ
ထားရွိရမယ့္စိတ္ကို ျပဆိုေတာ္မူပါတယ္။
မာတာ ယထာ နိယံ ပုတၱ၊ မာယုသာ ဧကပုတၱ မႏုရေကၡ၊ ဧ၀မၸိ သဗၺဘူေတသု၊ မာနသံ
ဘာ၀ေယ၊ အပရိမာနံ။
မိခင္တို႔၏
ေမတၱာကိုေဖာ္က်ဴးၿပီးကာမွ အ့ဲဒိလိုပံုစံေလး စိတ္ထားပါကြာဆိုၿပီး
ညႊန္ျပသြားေတာ္မူပါတယ္။ မိခင္တစ္ဦးမွာ သားသမီးေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ရင္
သူတို႔ကိုမွ်ၿပီး ခ်စ္ေနရတာမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ သားတစ္ေယာက္တည္းရွိတဲ့ မိခင္ကို
ဥပမာျပဳပါတယ္။ ထုိသားသည္လည္း မိမိရင္မွေမြးတဲ့ မိမိရင္ေသြးတ့ဲ။
ရင္မွထြက္တ့ဲေသြးနဲ႔ အသက္ဆက္ေပးထားရလို႔ ထိုသူကို ရင္ေသြးလို႔ေခၚတာမ်ားလားမသိေပ။
ထိုရင္ေသြးငယ္အတြက္ မိခင္ဟာ အသက္ေပးၿပီး ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔
သတၱ၀ါေတြအေပၚမွာ အပရိမာဏဆိုတဲ့ အတိုင္းအဆမရွိ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေမတၱာစိတ္
ထားရွိရမယ္လို႔ ဆံုးမေတာ္မူပါတယ္။ လူတိုင္းဟာ မိမိအသက္ကို ခ်စ္ၾကတာပဲ။
ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္မွ ကိုယ္မေသခ်င္ၾကပါဘူး။ သို႔ေသာ္ မိခင္ကေတာ့ သားသမီး အတြက္
အသက္ကိုေပးဆိုရင္ ေပးရဲတယ္ဆိုတဲ့ သတၱိမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ထိုက့ဲသို႔သတၱိမ်ိဳး
ေမြးၾကလို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ မိန္႔တာပါ။
ကံငါးပါးကို
အလြယ္တကူက်ဴးလြန္းတာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ တပ္မက္လြန္းလို႔ပဲ။
အျမင္မွားန႔ဲ ခ်စ္လို႔ပဲ။ သတၱ၀ါတစ္ဦးအတြက္ အသက္ေပးရဲတယ္ဆိုတဲ့သတိၱကို
တနည္းအားျဖင့္ ေမတၱာကို မထားရွိလိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္အသက္အတြက္ သတၱ၀ါတစ္ဦးကို
သတ္ရဲတယ္ဆိုတာ ျဖစ္လာတာပါပဲ။ ခိုးရဲတယ္၊ ကာမဂုဏ္ကို မွားယြင္းစြာသံုးစြဲရဲတယ္၊
လိမ္ရဲတယ္၊ မူယစ္ရမ္းကားရဲတယ္ စသျဖင့္ ျပႆနာရဲ႕အရင္းခံက ဒါပါပဲ။ ကိုယ့္အတၱကို
ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး လုပ္ေဆာင္လာပါေတာ့တယ္။
အျပစ္မရွာ၊ ခ်စ္စရာကို၊ ေဖြရွာစဥ္းစား၊ သူ႔စီးပြားအား၊
လိုလားေသာစိတ္၊ ေမတၱာစိတ္လို႔ မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူ႔အေပၚမွာ
ေမတၱာတကယ္ရွိပါတယ္ဆိုရင္ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ေအာင္ ငါဘာလုပ္ေပးရမလဲလို႔
ရွာေဖြစဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္လာပါၿပီ။ မေနာကံေမတၱာနဲ႔ ၾကံစည္ၿပီ၊ ၀စီကံေမတၱာနဲ႔
ေျပာဆုိၿပီ၊ ကာယကံ ေမတၱာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ၿပီဆိုမွေတာ့ လူလူခ်င္းလည္း ခ်စ္
ခင္လာတာပါပဲ။ နတ္ေတြလည္း ခ်စ္ခင္လာမွာပါပဲ။ လူခ်စ္လူခင္ ေပါမ်ားလာတာန႔ဲအမွ်
တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ အက်ိဳးေပး အေနနဲ႔ ကိုယ့္အက်ိဳးစီးပြားေတြလည္းျပည့္စံုလာမွာ
မလြဲေသာခ်ာဧကန္ပါပဲ။ ကိုယ့္က လူေတြအေပၚေမတၱာထားရွိေတာ့ သူတို႔ကလည္း ကိုယ့္ကိုခ်စ္ခင္ေနတဲ့အခါ
ဘယ္ေနရာ ဘယ္ဌာနမွာ အိပ္အိပ္ ဘာကိုမွ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကစရာမလိုပဲ ခ်မ္းသာစြာ
အိပ္စက္ရပါၿပီ၊ ခ်မ္းသာစြာႏိုးထရပါၿပီ။ ကိုယ္စားတဲ့အစာ ဘယ္သူကမ်ား အဆိပ္ခပ္ဦးမလဲ၊
ကိုယ့္ကိုယုတ္မာတဲ့သူရွိဦးမလား၊ လူတိုင္းအေပၚေမတၱာထားရွိေနမွေတာ့ ခ်ိဳးလြင္ၾကည္သာတ့ဲ
မ်က္ႏွာကို ပိုင္ဆိုင္ရၿပီေပါ့။ ကိုယ္ကသာ ေမတၱာရြာကို ၀င္လိုက္ပါ။ ေမတၱာရြာႀကီးက
ေႏြးေထြးစြာဆီးႀကိဳေနတာ မ်က္ျမင္ဒိ႒ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။
တရားေတာ္ကို
စံုေအာင္ေဟာေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဆက္၍မိန္႔ေတာ္မူပံုမွာ ထားရမယ့္ေမတၱာေတြ၊
ရွိရမယ့္ေမတၱာေတြ၊ ပို႔ရမယ့္ေမတၱာေတြကို ဥဒၶံ
ဆိုတဲ့ အထက္ေလာကျဗဟၼျပည္တိုင္ေအာင္ သူေတာ္ေကာင္းေတြကိုလည္း ေကာင္း၊ အေဓာ- ေအာက္ျပည္ေလာက အပါယ္ဘ၀ေတြတိုင္ေအာင္
လူဆိုးေတြကိုလည္းေကာင္း၊ တိရိယံ ဆိုတဲ့
အလယ္ အလတ္သူေတြကိုလည္းေကာင္း ပို႔လႊတ္ပါလုိ႔ ဆုိထားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က
လူေကာင္းသူေကာင္းဆို တယ္လည္း ေမတၱာထားရွိၿပီး လူဆိုးသူဆိုးဆိုရင္
ေမတၱာကိုမရွိဘူးလို႔ဆုိၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့ သဗၺေလာကသၼႎ … အလံုးစံုေသာ ေလာက၌၊ အပရိမာဏံ-
အတိုင္းအဆမရွိေသာေမတၱာကို ပြားေစရမယ္လို႔ ညႊန္ျပေတာ္မူပါတယ္။ ထိုသို႔ေသာ
ေမတၱာမ်ိဳးကိုလည္း ေန႔ေရာ၊ ညပါမက်န္ ထိုင္ေနတဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊
ရပ္ေနတဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေလ်ာင္းေနတဲ့အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊
အိပ္ေတာ့မယ့္အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမတၱာစိတ္ကို ျဖစ္ေနေစရမယ္လို႔ ဆံုးမေတာ္မူပါတယ္။
ေမတၱာ
စိတ္ျဖစ္ေစတဲ့အခါမွာလည္း ၀ိတမိေဒၶါ
ဆိုၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက ျပဆိုေတာ္မူပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အိပ္ခ်င္ငိုက္ျမည္းျခင္း
မရွိရဘူးတဲ့။ အိပ္ငိုက္လိုက္ရင္ ေမတၱာစိတ္ပ်က္သြားမယ္။ သတိမလြတ္ေစပဲ
ေမတၱာစိတ္ကေလးကို ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ အျမဲတမ္းျဖစ္ေပၚေနေအာင္ ႀကိဳးစားေနရေပမည္။
ေမတၱာစိတ္ကိန္းၿပီးေနျခင္းဟာ ျဗဟၼာႀကီးေတြေန တဲ့ေနနည္းျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ လူခႏၶာနဲ႔
ျဗဟၼာစိတ္ျဖစ္ေနတ့ဲအခ်ိန္လို႔ ေျပာလို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။ ေမတၱာစိတ္ျဖစ္လိုက္တဲ့ခဏ
လူ႔ဘ၀ဟာ အလြန္တရာမွ ျမင့္ျမတ္သြားပါၿပီ။ တစ္ခဏျဖစ္ရင္ တစ္ခဏျမတ္တယ္။
တစ္နာရီျဖစ္ရင္ တစ္နာရီျမတ္တယ္။ တစ္သက္လံုးေနႏိုင္ရင္ တစ္သက္လံုး
ျမင့္ျမတ္သူအျဖစ္နဲ႔ အသက္ရွင္ျခင္းျဖစ္ပါၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း တစ္ေန႔သံုးခါ၊ အိုးတစ္ရာျဖင့္၊ ခ်က္ကာထမင္း၊
ေကၽြးေမြးျခင္းထက္၊ ႏို႔တစ္ညွစ္စာ၊ ေမတၱာပြားမ်ား၊ က်ိဳးႀကီးမားသည္ ဘုရားျမတ္စြာ
မိန္႔ခြန္းတည္းလို႔ ေရွးဆရာမ်ား စပ္ဆိုေတာ္မူခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ေမတၱာရန႔ံ
ကိုယ္၀ယ္ပ်ံ႕ ေနတဲ့အခါ မိမိပတ္၀န္းက်င္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းရပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ
ပတ္၀န္းက်င္ျဖင့္ လွပေသာဘ၀ကို ဖန္တည္းႏိုင္ၾက ၿပီးလွ်င္ ေမတၱာရနံ႔
သင္းပ်ံ႕ေမႊးထံု၊ သူတို႔ဘံုမွာ၊ ေကာင္းက်ိဳးအစံု၊ တည္ပါေစသတည္း။
(ျမန္မာႏွစ္ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္ ၀ါေခါင္လျပည့္ (ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔)
အမွတ္တရအျဖစ္ ေရးဖြဲ႔ပါသည္)
အားလံုးေသာသတၱ၀ါေတြ
ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ ရွိၾကပါေစ။
No comments:
Post a Comment