Menu

ေရႊပါရမီ ပညာဒါန နာေရးကူညီမႈအသင္း(ဘန္ေကာက္) ဓမၼေရာင္ျခည္ ဓမၼဒါနလုပ္ငန္းခြဲ(271)၊ ကြန္ပ်ဴတာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ထိုင္းစကားေျပာသင္တန္းမ်ားမွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကဳိဆုိပါ၏။

Monday, February 4, 2013

“အရွင္၀ကၠလိ ႏွင့္ အရွင္ေပါ႒ိလ တို႔ကိုသာဆံုးမသည့္တရား”



မၾကာေသးမီကာလ က ဓမၼမိတ္ေဆြတစ္ဦးက ဤသို႔ေျပာပါသည္။
“ဘုရားၾကည္ညိဳမယ္႕အစား တရားသာအားထုတ္လိုက္။ပိဋကတ္သင္မယ္႔အစား 

တရားအားထုတ္လိုက္ပါ။
ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ေဟာတာ ၾကည့္ပါလား ၊
"၀ကၠလိ မေထရ္" ကို-
(၀ကၠလိ-မွန္၏။တရားကိုျမင္လွ်င္ ငါ ဘုရားကိုျမင္၏။

ငါဘုရားကိုျမင္လွ်င္တရားကိုျမင္၏။)တဲ႔။

ေနာက္တစ္ခါ
"အရွင္ေပါ႒ိလ မေထရ္" ကို-
(တုစၦ ေပါ႒ိလ၊ အခ်ည္းႏွီး ေပါ႒ိလ၊(အလကား ေပါ႒ိလ-ဟူလို)

-တရားပဲအားထုတ္ပါ။ ပိဋကတ္သင္ေနမယ္႔အစားတရားအားထုတ္ပါ)လို႔
 ျမတ္စြာဘုရားက တိုက္တြန္းခဲ႔တယ္မဟုတ္လား။ 
တရားအားထုတ္ဖို႔သာ အဓိက ပါပဲဗ်ာ”ဟု ဆိုပါ၏။
ဓမၼမိတ္ေဆြေျပာေသာထိုစကားမ်ားသည္ အေျပာမတတ္ေသာေၾကာင့္
 “ဗုဒၶႆ အ၀ဏၰံ ဘာသတိ၊ ဓမၼႆ အ၀ဏၰံ ဘာသတိ၊သံဃႆ အ၀ဏၰံ ဘာသတိ၊
 ျဖစ္သြားႏိုင္ေသာစကားမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ-
"တရားသာ က်င့္ ဘုရားကို ကိုးကြယ္စရာမလိုဘူး" ဟု ဆိုလွ်င္ 

ဘုရားကို ေက်းဇူးမဲ႔ကဲ႔ရဲ႕ရာေရာက္ပါသည္။"တရားသာက်င့္ပရိယတၱိသင္စရာ
မလို" ဟုဆိုလွ်င္ တရားေတာ္ကိုေက်းဇူးမဲ႕စကား ေျပာသလိုျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။

ေနရာတကာ ေလွနံဓားထစ္မယူရပါ ။ “ဌာနဌာန ေကာသလႅ”(အရာအားေလ်ာ္စြာ)ယူရပါသည္။
ဤေနရာ၌"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္"၏ ထို အရွင္ျမတ္နွစ္ပါးအေပၚ ေခ်ခၽြတ္ရာတြင္
 ေဟာေတာ္မူရျခင္း၏အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကိုသိဖို႔လိုပါသည္။
"အရွင္၀ကၠလိ" ႏွင့္ "အရွင္ေပါ႒ိလ" အရွင္ျမတ္ႏွစ္ပါးသည္ 
“ပစိၦမ ဘ၀ိက ပုဂၢိဳလ္(ယခုဘ၀၌ဧကန္မုခ်မဂ္ဖိုလ္ရမည့္သူမ်ား)”ျဖစ္ပါသည္။

"အရွင္၀ကၠလိ မေထရ္"ကို "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္"က 
“ကာယ”ေတာ္ကိုသာၾကည္ညိဳေနသျဖင့္ “တရားျမင္မွဘုရားျမင္မည္”ဟု စသည္ျဖင့္

ေဟာျခင္းမွာ အရွင္၀ကၠလိမေထရ္သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္အေပၚ၌ 

"သဒၵါ" လြန္ေနသျဖင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ရွင္းလင္းေအာင္ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္-
“သင္ အပုပ္ေကာင္ကို ဖူးျမင္ျခင္းျဖင့္ ဘာအက်ိဳးရွိမလဲ”ဟု ေဟာၾကားျခင္းသည္ 

အရွင္၀ကၠလိမေထရ္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမို႔ျဖစ္ပါသည္။
အရွင္၀ကၠလိမေထရ္သည္သဒၵါတရားအလြန္ထက္သန္ေနပါသည္။

"ေနယ်ပုဂၢိဳလ္"ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကတရားရေစခ်င္၍ဤသို႔
ေဟာျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အျမင္ရွင္းရန္ ဤသို႔တင္ျပလိုပါသည္။

“(သဒၵါ) အစရွိေသာ ဣေျႏၵ တို႔ ကို ညီမွ်ေအာင္ျပဳျခင္းသည္ (ဣေျႏၵ)တို႔ကို
 ညီမွ်ေစျခင္းမည္၏။
ထို ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ အား (သဒၶိေျႏၵ) က အားႀကီးသည္ 

တစ္ပါးေသာ ဣေျႏၵတို႔ကႏုံ႕သည္ အကယ္၍ျဖစ္အံ့။
ထိုသို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
(၀ီရိယိေျႏၵ)သည္ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းကိစၥ ကို
(သမာဓိေျႏၵ)သည္ အာရံုသို႔ကပ္၍ တည္ၾကည္ျခင္းကိစၥ ကို၊မပ်ံ႕လြင့္ျခင္းကိစၥကို
(ပညိေျႏၵ)သည္အာရံု၏သေဘာကို ျမင္ေသာကိစၥကို
ျပဳျခင္းငွာမတတ္ႏိုင္။
ထို႔ေၾကာင့္ ထို(သဒၶိေျႏၵ) ကိုကိုစံုစမ္းျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊
အၾကင္သို႔ ႏွလံုးသြင္းေသာသူ အား အားရွိ၏။
ထိုသို႔ေသာအျခင္းအရာျဖင့္ ဘာ၀နာကို ႏွလံုးမသြင္းသျဖင့္လည္းေကာင္း၊
ယုတ္ေစအပ္၏။
ဤအရာ၌ “၀ကၠလိမေထရ္”၏၀တၳဳသည္ ဥဒါဟရုဏ္ျဖစ္၏” ဟု“၀ိသုဒၶိမဂ္” တြင္-ဆိုထားပါသည္။

အရွင္၀ကၠလိမေထရ္ကို အပုပ္ေကာင္ဟု သာေဟာၾကားခဲ႔ေသာ္လည္း ၀ိမာန ၀တၳဳတစ္ပုဒ္တြင္မူ
“တိ႒ေႏၱ နိဗၺဴေကစာပိ သေမ စိေတၱ သမံဖလံ”ဟုေဟာၾကားထားခဲ႕ပါသည္။
ျမန္မာျပန္ အဓိပၸါယ္မွာ-
“သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားရွင္၌ျဖစ္ေစ၊ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသည့္ဘုရားရွင္၌ျဖစ္ေစ

(ရုပ္ပြားေတာ္ စသည္)စိတ္တူမွ်စြာ ရွိခိုးပူေဇာ္မည္
ဆိုလွ်င္ အက်ိဳးတူေၾကာင္း” ဆိုလိုပါသည္။

ထို႕အတူ-
အရွင္ေပါ႒ိလ ကိုလည္း ပိဋကတ္တတ္ၿပီး တရားမက်င့္ဘဲ ေနသျဖင့္ တရားက်င့္ရန္

 “တုေစၦ”ေခၚျခ င္း  ျဖစ္ပါသည္။
အရွင္ေပါ႒ိလသည္“ေသာ၀စႆတာဂုဏ္”(ဆိုဆံုးမလြယ္ျခင္း)ႏွင့္ျပည့္စံုသူျဖစ္သျဖင့္ပိဋကတ္တတ္ၿပီးမာန္ခံေနသူမဟုတ္ပါ။ မက်င့္ေသးသူသာျဖစ္ပါသည္။

အရွင္ေပါ႒ိလသည္“ငါ ပိဋကတ္တတ္တယ္၊တရားဆိုတာက်င့္ရင္ရတာပဲ”ဟုစိတ္ထဲမထားပါ။
မာန မရွိပါ။မဂ္ဖိုလ္ရထားေသာရဟႏာၱမေထရ္ ႀကီးမ်ားထံ နည္းခံရန္သြားပါသည္။
ရဟႏာၱႀကီးမ်ားကလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ဆႏၵေတာ္ကိုနားလည္သျဖင့္

 သူတို႕ေအာက္ငယ္ေသာ မေထရ္မ်ားထံသာညႊန္ျပပါသည္။
ထိုသို႔ အဆင့္ဆင့္ညႊန္ျပရင္းျဖင့္ ခုႏွစ္ ႏွစ္သား ရဟႏာၱသာမေဏေလးထံေရာက္၍

နည္းခံမွသာ ရဟႏာၱ ျဖစ္ခဲ႔ရျခင္းပါသည္။
တရားက်င္ေစ့ရန္ အရွင္ေပါ႒ိလမေထရ္ကို ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္က တုေစၱ ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ပိဋကတ္ေဆာင္ပုထုဇဥ္ရဟန္းပုဂိၢဳလ္မ်ားကိုေခၚျခင္းမဟုတ္ပါ။
ပိဋကတ္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို “သုတဗုဒၶ”ဟုပင္သံုးႏႈန္းပါသည္။
ပရိယတၱိ(၃)မ်ိဳးရွိပါသည္။ နားလည္လြယ္ေအာင္ေျပာရလွ်င္-
(၁) ဥဂၢဟ ပရိယတၱိ=ဆရာသမားမ်ားထံမွ အစဥ္အတိုင္းသင္ယူျခင္း။
(ယခုေခတ္-ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈသင္တန္း၊နိကာယ္၊အဘိဓမၼာ
စသည္ ေျဖဆိုျခင္းမ်ား)

(၂) သ၀န ပရိယတၱိ=ဓမၼကထိက၊ကမၼ႒ာနာစရိယ ထံေလ့လာသင္ယူျခင္း၊စာေပမ်ား၌ေလ့လာသင္ယူျခင္း။
(၃) ပဋိ ပုစာၦ ပရိယတၱိ=မိမိသိလိုသည္မ်ားကို တတ္သိနားလည္သူထံတြင္ က်က္မွတ္သိမွတ္ထားျခင္း။ ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
ထို ပရိယတၱိ သံုးမ်ိဳးထဲတြင္ သ၀န ပရိယတၱိ ႏွင့္ ပဋိပုစာၦ ပရိယတၱိ ႏွစ္မ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို
 မုခ် သင္ၾကားရမည္ျဖစ္ေပသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားက “လက္ေတြ႕က်မွ”ဟု ေျပာဆိုတတ္ပါသည္။တကယ္တမ္းေျပာရလွ်င္
 လက္ေတြ႔မွ စာေတြ႔ ေရးခဲ႔ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
"သဂါၤယနာ" ကိုျပန္ၾကည့္ပါ။
"ပထမ သဂါၤယနာ"-ႏႈတ္၊ႏႈတ္ခ်င္း။
"ဒုတိယ သဂါၤယနာ"-ႏႈတ္၊ႏႈတ္ခ်င္း။
"တတိယသဂါၤယနာ" -ႏႈတ္၊ႏႈတ္ခ်င္း ေဆာင္ယူက်င့္ၾက၍ ရဟႏာၱအရွင္သူျမတ္မ်ားေပၚထြန္းခဲ႔သည္။
"စတုတၳသဂၤါယနာ" မွသည္ "အကၡရာ" စသည္ တင္၍
ထိုမွ-"ပဥၥမသဂါၤယနာ"-"ေက်ာက္ထက္အကၡရာ"။
"ဆ႒မသဂၤါယနာ"မွသည္ "စာအုပ္"မ်ားျဖစ္လာပါသည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္တိုင္ တရားေတာ္မ်ားကို ေရွးဦၤးက်င့္ခဲ႔သည္။ကိုယ္တိုင္ ေဟာခဲ႔သည္။ထိုမွ ေပေပၚ၊ေက်ာက္ေပၚ၊
စကၠဴေပၚ တင္ခဲ႔ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ -
စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားေသာတရားေတာ္မ်ားကို မပစ္ပယ္မိၾကေစရန္ ႏွင့္ 

ထိုကဲ႕သို႔ အေကာက္အယူမလြဲၾကေစရန္ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ တင္ျပအပ္ပါသည္။
(၂၀၁၁ခုႏွစ္၊မတ္လထုတ္၊ "ဓမၼရံသီ ဓမၼမဂၢဇင္း"မွ" 
ဆရာေအာင္ထိုက္(ေရႊဘို)"၏"အရွင္၀ကၠလိ၊အရွင္ေပါဠိလ"အမည္ရ ေဆာင္းပါးမ်ားကို မွီျငမ္း၍ 
ျပန္လည္,မွ်ေ၀,ဓမၼဒါနျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္)
ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
(ည.ည.တ)
nyinyitindrums@gmail.com
(09-445108754)

မွတ္ခ်က္။ ။ ဤဘေလာ့ဘ္ပို႔စ္အား မဖတ္ရေသးသူမ်ား၏ဗဟုသုတအက်ိဳးငွာရည္႐ြယ္၍မွ်ေ၀ဓမၼဒါနျပဳျခင္းၿဖစ္ပါသည္။ဖတ္ၿပီး, သိၿပီးသူမ်ား,အတြက္အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment