Menu

ေရႊပါရမီ ပညာဒါန နာေရးကူညီမႈအသင္း(ဘန္ေကာက္) ဓမၼေရာင္ျခည္ ဓမၼဒါနလုပ္ငန္းခြဲ(271)၊ ကြန္ပ်ဴတာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ထိုင္းစကားေျပာသင္တန္းမ်ားမွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကဳိဆုိပါ၏။

Monday, January 28, 2013

မိဂါရ မာတာ


လြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္၊ ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါက ၀ိသာခါဆိုသည့္ ပုဗၺာ႐ံု ေက်ာင္းအမႀကီးအေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း သိၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ပုဗၺာ႐ံု ေက်ာင္းအမႀကီး၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ အလွတရားမ်ားစြာထဲမွ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါသည္။ မိဂါရမာတာဆိုေသာ ဘြဲ႔အမည္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ဒီဘြဲ႔ေလးကို မည္သို႔ရရွိခဲ႔တယ္ဆိုသည္မွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းသလို မွတ္သားဖြယ္လည္းေကာင္းပါသည္။


အဖိုးအနဂၣထိုက္တန္ေသာ မဟာလတာ ၀တ္စံုတန္ဆာႀကီး ၿပီးစီးသည့္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔၊ ထိုေန႔သည္ ၀ိသာခါ သတို႔သမီးေလာင္း၏ ေယာင္ေနာက္ဆံထံုးပါဆိုသလို လင္သားအိမ္သို႔ လိုက္ရမည့္ေန႔ျဖစ္၏။ ဖခင္ဓနဥၥယ သူေ႒းႀကီး သည္ သမီးအား ၾသ၀ါဒအမွာစကား (၁၀)ခ်က္ ေပးေလ၏။ (၁) အိမ္တြင္းကမီးကို အျပင္သို႔ မထုတ္ေဆာင္ရ။ (၂) အျပင္ ပကမီးကို မိမိအိမ္တြင္းသို႔ မသြင္းေဆာင္ရ။ (၃) ျပန္ေပးေသာ သူတို႔အားသာ ေပးရမည္။ (၄) ျပန္မေပးေသာသူတို႔အား မေပးရ။ (၅) ေပးေသာ္လည္းေကာင္း၊ မေပးေသာ္လည္းေကာင္း ေပးရမည္။ (၆) ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ရမည္။ (၇) ခ်မ္း သာစြာ အိပ္ရမည္။ (၈) ခ်မ္းသာစြာ စားရမည္။ (၉) မီးကို ရိုေသစြာ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးရမည္။ (၁၀) အိမ္တြင္းနတ္တို႔ကို ရွိခိုးရ မည္ဟူ၍ ျဖစ္၏။
 ေနာက္ ေကာသလမင္းႀကီးႏွင့္ မွဴးမတ္တို႔အလယ္တြင္ သူႂကြယ္ရွစ္ေယာက္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔ေပး၍ ေနာင္ သမီးမွာ အျပစ္တစ္စံုတစ္ ရာ ရွိလာခဲ႔ေသာ္ ထိုသူႂကြယ္ရွစ္ဦးတို႔က စံုစမ္းစစ္ေဆး ေျဖရွင္းေပးရန္ အပ္ႏွံခဲ႔၏။ သာေကတမွ သာ၀တၳိအသြား လမ္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ အစစအရာရာအဆင္ေျပေစရန္လည္း အကြက္ေစ႔ေစ႔ စီမံေပးလိုက္ေလ၏။ ၀ိသာခါ ေရာက္ရွိေသာ ပထမဆံုးေန႔မွာပင္ ရရွိလာေသာ လက္ေဆာင္ပဏၰာတို႔ကို တစ္ဦးမွ အျခားတစ္ေယာက္သို႔ ဤသူမွ ထိုသူ႔ထံသို႔ စသျဖင့္ အဆင့္လႊာအလိုက္ ထိုက္တန္စြာ သင့္ေလ်ာ္စြာ ျပန္လည္လွဴဒါန္းေသာ ဒါနသဂၤဟအမႈကို ျပဳခဲ႔၏။ ညဥ့္ဦးယံအခ်ိန္တြင္ကား ၀ိသာခါ၏ အာဇာနည္ျမည္းမတစ္ေကာင္ မီးဖြားရာအဆင္မေျပသည္ကို ေသာတာပန္ အရိယာပီပီ၊ မိန္းမသားဆန္ဆန္  ကိုယ္တိုင္ၾကပ္မတ္ကာ သူနာျပဳစိတ္ဓာတ္ အျပည့္ျဖင့္ ျပဳစုခဲ႔ေလသည္။ (ဤအေၾကာင္းအရာကား ေယာကၡမႏွင့္ ေခၽြးမၾကား ျပႆနာ၏ အစျဖစ္ပါ၏။)
မိဂါရသူေ႒း ဦးစီးက်င္းပသည့္ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲတြင္ကား သူေ႒း၏ အထူးဧည့္သည္ေတာ္မ်ား ေရာက္ရွိ လာၾက၏။ ထိုသူမ်ားမွာ သူေ႒းႀကီးကိုယ္တိုင္ ကိုးကြယ္ေသာ တကၠတြန္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ (တကၠဒြန္းဟုလည္း ေရးပါ သည္။ တကၠ-ႀကံစည္ျခင္း၊ ဒြႏၷ- ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္ခြ။ အမွားကို အမွန္ဟု ၾကံဆ၊ အမွန္ကို အမွားဟု ၾကံဆ ႏွစ္႒န ႏွစ္ခြ အၾကံလြဲသူ၊ အယူမွားသူ)။ သူေ႒းႀကီးသည္ စင္စစ္ သာ၀တၳိျပည္၌ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေသာ္ျငား တကၠတြန္းမ်ားကို အရိယာမ်ားဟု ယံုမွားကိုးကြယ္ေနသူျဖစ္၏။ ရဟႏၲာမ်ားကို ဖူးေမွ်ာ္ဖို႔ သမီးကို ေခၚေစခိုင္းေသာအခါ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ၿပီးေသာ ၀ိသာခါအဖို႔ ႏွလံုးမသာယာ စက္ဆုပ္ရြံရွာစြာျဖင့္ ထြီဟု ေျပာကာ မိမိအခန္းသို႔ ျပန္ခဲ႔ေလသည္။ ဤသည္မွာ ေယာကၡမႏွင့္ ေခၽြးမၾကား ျပႆနာ၏ ဒုတိယအခ်က္ျဖစ္၏) မိဂါရသူေ႒းအဖို႔ တကၠတြန္းမ်ားကို နားလည္ ေအာင္ အၾကိမ္ၾကိမ္သာ ေတာင္းပန္ခဲ႔ရေလသည္။
သူေ႒းႀကီးသည္ ထုိအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သက္၍ ေခၽြးမကို ဆံုးမရန္ ၾကံစည္ေနစဥ္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ထပ္မံေပၚလာေလ၏။ ၀ိသာခါသည္ ေယာကၡမမွာ အယူလြဲေသာ္ျငားလည္း ဂါရ၀တရားေရွ႕ထား၍ ျပဳမူဆက္ဆံေနထိုင္သူ ျဖစ္၏။ တစ္ေန႔၌ ၀ိသာခါသည္ ေယာကၡမသူေဌးႀကီးအား ေနရာထိုင္ခင္းမ်ား ေသခ်ာက်နစြာ စီမံေပးၿပီး ေရႊခြက္တြင္ ဃနာႏို႔ွဆြမ္းထည့္၍ျပဳစုေနစဥ္ မေထရ္တစ္ပါး ဆြမ္းခံႂကြလာေသာအခါ သူေဌးႀကီး ျမင္ႏိုင္ေစရန္ ေဘးတြင္ အသာဖယ္ေပးလိုက္သည္။ သူေ႒းႀကီးသည္ သံဃာေတာ္ ဆြမ္းရပ္ေနသည္ကို မိုက္မဲစြာ မျမင္ဟန္ ျပဳေလေသာေၾကာင့္ ၀ိသာခါက ေယာကၡမသူေဌးႀကီး ၾကားေလာက္ေအာင္ မေထရ္အား ေလွ်ာက္ထားပံုမွာ “ကန္ေတာ့ ဆြမ္းပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မရဲ႕ ေယာကၡမႀကီးဟာ အစာေဟာင္းမ်ားကိုသာ စားသံုးေနတာပါဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ထားခဲ႔ေလသည္။ ဤသည္ကိုၾကား၍ သူေ႒းႀကီးသည္ အျပင္းအထန္ ေဒါသမ်ား ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထခဲ့ၿပီး ျပႆနာ၏ တတိယ အေၾကာင္းရင္းလည္း ျဖစ္လာခဲ့ေလသည္။ စင္စစ္ သူေ႒းႀကီးအေနျဖင့္ ၀ိသာခါက သူ႔ကို အညစ္ေၾကးမ်ားစားသူ၊ မစင္စားသူဟု ေစာင္း၍ေျပာသည္ဟု ေတြးမိေသာေၾကာင့္ ေဒါသမာန္ဟုန္ ျပင္းေလျခင္းလည္းျဖစ္၏။
ထုိေဒါသႏွင့္ပင္ ၀ိသာခါကို ႏွင္ထုတ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွင္ထုတ္မည့္သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိေခ်။ ၀ိသာခါ၏ဖခင္ ဓနဥၥယ သူေ႒းႀကီး၏ စီစဥ္မႈအတိုင္းေဆာင္ရြက္ရန္ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာၾကေသာအခါ ေယာကၡမႏွင့္ ေခၽြးမၾကား အထက္ပါ စြဲခ်က္မ်ားႏွင့္အတူ အိမ္တြင္ သူႂကြယ္ရွစ္ဦးတို႔က စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္၍ ဆံုးျဖတ္ေပးရေလေတာ့သည္။ ၀ိသာခါ၏ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားမွာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ပီပီ မွတ္သားဖြယ္၊ ေလးစားဖြယ္၊ အတုယူဖြယ္ ေကာင္းလွပါေပ၏။ မစင္စားသည္ဟု သူေဌးႀကီး၏စြပ္စြဲခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၀ိသာခါ၏ေျဖရွင္းခ်က္မွာ “ယခုဘ၀ ဤခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈအေဟာင္းမ်ား၏ အက်ိဳးကိုသာ ခံစားေနရျခင္းျဖစ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အစာေဟာင္းမ်ားကိုစားသည္ဟု ေျပာဆိုခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါတယ္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ဒုတိယ စြပ္စြဲခ်က္မွာ “၀ိသာခါသည္ ဤအိမ္ကို ေရာက္ရွိတဲ႔ေန႔မွာပင္ သူ၏ခင္ပြန္းအေပၚ ရွိတယ္ဟုပင္ အမွတ္မထား၊ အရပ္တစ္ပါးသို႔ သြားေနခဲ႔ပါတယ္” ဟု ဆိုေလသည္။ ဤသည္ကို ျပန္လည္ေျဖရွင္းသည္မွာ အာဇာနည္ျမည္းမ သားဖြားမႈကိစၥျဖစ္ေပၚ၍ သားဖြားျခင္းကိစၥ အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ အဆင္ေျပေစရန္ အေစခံမ်ားႏွင့္အတူ ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ေနသည္ သာျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖရွင္းခဲ႔၏။ အေၾကာင္းအရာႏွစ္ခုလံုး ၀ိသာခါ ႏိုင္ေသာအခါ သူႂကြယ္ ရွစ္ဦးတို႔က “ေနာက္ထပ္ စြဲခ်က္ တင္စရာရွိေသးလား”ဟု ေမးေသာအခါ မိဂါရသူေ႒းမွာ စြဲခ်က္တင္သည္ထက္ ဘ၀င္ မက်ေသာအခ်က္မ်ားကို ဆက္၍ေမးေလ၏။ ဤသည္မွာ ဖခင္ဓနဥၥယသူေ႒းႀကီး၏ ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ မိဂါရ သူေ႒းႀကီးသည္ အိမ္တြင္းမွမီး၊ အျပင္မွမီး စသည္တို႔ကို တိုက္႐ိုက္အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ညႊန္းကာ ဘ၀င္မေတြ႔ျခင္း သာျဖစ္သည္။
၀ိသာခါ၏ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားမွာ-
(၁) အိမ္အတြင္း၊ မိသားစုအတြင္းမွ လွ်ိဳ႕၀ွက္အပ္ေသာ အေၾကာင္းရာမ်ားကို အေစခံမ်ားထံ မသယ္ေဆာင္ရပါ။ မေျပာ ရပါ။ ေျပာလွ်င္ စကားသည္ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ က်ယ္လာၿပီး ခိုက္ရန္ျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
(၂) ပထမစကား၏ အျပန္လွန္အားျဖင့္ အျပင္စကားကို အတြင္းသို႔ မသယ္လာျခင္းသာ ျဖစ္၏။
(၃) မိမိအိမ္မွ ငွားရမ္းသြားေသာ ပစၥည္းဥစၥာ အသံုးေဆာင္မ်ားကို ျပန္လည္အပ္ႏွံသူတို႔ထံသာ ေနာက္ထပ္ ငွားရမ္းရမည္။ (၄) မိမိအိမ္မွ ငွားရမ္းသြားေသာ ပစၥည္းဥစၥာ အသံုးအေဆာင္ မ်ားကို ျပန္လည္မအပ္ႏွံသူတို႔ထံ မငွားရမ္းရ။
(၅) ခ်ိဳ႕တဲ႔ ႏြမ္းပါးေသာ ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟတို႔ မိမိတို႔ထံေရာက္လာၾကလွ်င္မႈ ျပန္လည္ေပးဆပ္ႏိုင္ရန္ စြမ္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မစြမ္းသည္ ျဖစ္ေစ ေပးရမည္။
(၆) ေယာကၡမေယာက်္ား ေယာကၡမမိန္းမတို႔အား အရိုေသေပးရမည္။ (ယဥ္ေက်းမႈ အတိုင္းျဖစ္၏။)
(၇) ေယာကၡမမ်ားႏွင့္ လင္ေယာက်္ားတို႔ထက္ အလ်င္ဦးစြာ မစားအပ္၊ သူတို႔ကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးျခင္း၊ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တို႔ ေပးျခင္းရွိမရွိ၊ လံုေလာက္ျခင္းရွိမရွိ စိစစ္ၿပီးမွ မိမိက စားသံုးရမည္။
(၈)  ေယာကၡမမ်ားႏွင့္ လင္ေယာက်္ားတို႔ထက္ အလ်င္ဦးစြာ မအိပ္ရ။ သူတို႔အတြက္ သင့္ေလ်ာ္ရာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ျပဳၿပီး မွ အိပ္ရမည္။
(၉) ေယာကၡမမ်ားႏွင့္ လင္ေယာက်္ားတို႔အား မီးပံုႀကီးကဲ႔သို႔လည္းေကာင္း၊ နဂါးမင္းႀကီးကဲ႔သို႔လည္းေကာင္း ေအာက္ေမ႔ ကာ အရိုေသျပဳ ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ရမည္။ (တကယ္ေတာ့ ဘုရားရွင္လက္ထက္ အိမ္ရွင္မမ်ား လိုက္နာက်င့္သံုးမႈ မ်ားသည္ လူမႈေရးစည္းကမ္းေကာင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။)
(၁၀) ကိုယ့္အိုးကိုယ့္အိမ္ ေနခ်ိန္မွစ၍ မိမိအိမ္သို႔ ႂကြေရာက္လာေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ကိုယ့္အိမ္မွာရွိေသာ ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္တို႔မွ တတ္အားသေရြ႕ လွဴဒါန္းၿပီးမွသာ စားသံုးသင့္သည္- ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုသို႔ ရွင္းလင္းေျဖၾကားၿပီးေနာက္ မိဂါရသူေ႒းႀကီးသည္ အိမ္တြင္းစစ္ေဆးမႈ ႐ံႈးခဲ႔ရေလသည္။ သို႔ေသာ္ ၀ိသာခါက ေျဖၾကားၿပီး၍ အသိမ္ေမြ႔ဆံုးေျပာကာ အိမ္မွထြက္ခြါရန္ ျပင္ဆင္ေလေတာ့သည္။ မိဂါရသူေ႒းလည္း အေၾကာင္းမ်ားစြာႏွင့္ တကြ စဥ္းစားမိေသာအခါတြင္ “သမီး၀ိသာခါ ဖခင္ မသိခဲ႔လို႔ အဆင္အျခင္မဲ႔စြာ ေျပဆိုမွားခဲ႔ပါတယ္၊ သည္းခံပါသမီး” ဟု ေတာင္းပန္ရေလေတာ့သည္။ ဖခင္၏ ရင္တြင္းမွ ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္အတူ ၀ိသာခါ၏ တုန္႔ျပန္စကားမွာ “ဖခင္၊ သည္းခံသင့္ေသာအရာကို အေစာကတည္းက သည္းခံခဲ႔ပါတယ္။ သမီးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သာသနာမွာ မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္တဲ႔ သဒၶါတရားရွိတဲ႔အမ်ိဳးရဲ႕ သမီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္သာသနာေတာ္မွ ရဟန္းသံဃာ ေတာ္မ်ားႏွင့္ ဘယ္လိုမွကင္းကြာ၍ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အကယ္၍ သမီးအလိုက် ရဟန္းသံဃာေတြကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြး ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ သမီး ဒီအိမ္ႀကီးမွာ ဆက္ေနပါမယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ဒီစံအိမ္ႀကီးမွာ သမီး ဆက္ေနဖို႔ အေၾကာင္းမရွိ ပါဘူး”လို႔ ေျပာၾကားခဲ႔ေပသည္။။
သည္းခံခဲ႔ျခင္းဆိုသည္မွာ ေယာကၡမအယူအဆ အျမင္ႏွင့္ မိမိအယူအဆ အျမင္အေပၚ၌ ျခားနားမႈကို သည္းခံခဲ႔ျခင္းကို ဆိုလိုေပသည္။ သာသနာေတာ္မွာ သက္၀င္ယံုၾကည္မႈမွာေတာ့ သည္းခံမႈ၏အျခား သည္းမခံႏိုင္ေသာ ဓမၼသေဘာကို ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ဤစကားသည္ တစ္နည္း ေသာတာပန္တို႔၏ ဂုဏ္ရည္ကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ေသာ စကားျဖစ္ပါ သည္။ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကေန ေသြဖီမည္မဟုတ္၊ ဖယ္ရွားေပးမည္မဟုတ္ဟု ဆိုလိုက္ျခင္း ပဲျဖစ္၏။ ေနာက္ဆံုး တင္ျပလိုက္တဲ႔စကားကေတာ့ ထုတ္ေဖာ္ေၾကျငာသလို စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္လို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါသည္္။ (သို႔ေသာ္ သည္းမခံႏိုင္ျခင္းဆိုသည္မွာ ျပန္လည္ရန္ျပဳျခင္း၊ ေဒါသျဖင့္တုန္႔ျပန္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေပ။) ထို႔ေၾကာင့္ မိဂါရသူေ႒း လည္း သမီးအလိုရွိတုိင္း သံဃာေတာ္ေတြကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးရန္ ခြင့္ျပဳစကားဆိုရ၏။ (ဤတြင္ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ေကၽြးျပဳ စုမည္ဟု ၀န္ခံျခင္း မဟုတ္ေသးေပ။)
၀ိသာခါလည္း ခ်က္ျခင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ကာ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္တို႔အား ဆြမ္းစားဖိတ္ၾကား၍ တစ္ၾကိမ္ တစ္ခါမွ် မျဖစ္ဘူးေသာ၊ မရွိခဲ႔ဘူးေသာ  အိမ္တြင္ စည္ကားလွ်က္ရွိေနေပၿပီ။ ဆြမ္းအမႈကိစၥတို႔အား ကိုယ္တိုင္ျပင္ဆင္ၿပီး ခ်ိန္တြင္ ပူေဇာ္ဖြယ္အမႈ အစုစုအားလံုး ျပင္ဆင္ၿပီး၍ ေယာကၡႀကီးကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ျပဳစုလုပ္ေကၽြးဖို႔ အေၾကာင္းၾကားေစ ၏။ တကၠတြန္းမ်ားလည္း ရွိေနသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူေ႒းၾကီးမွာ ငါ့သမီးပဲ ျပဳစုပါဟုသာ ႏွစ္သိမ့္စကားဆိုရ၏။ ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ ဆြမ္းအမႈၿပီးပါၿပီ၊ တရားနာႂကြေရာက္ပါလို႔ ဖိတ္ၾကားေတာ့ မိဂါရသူေ႒းလည္း မည္သို႔မွ် မေနသာေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ တကၠတြန္းမ်ား၏ အၾကံအစည္အရ တရားနာရာတြင္ လိုက္ကာကန္႔၍သာ နာေစ၏။
တကၠတြန္းမ်ားအဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တင့္တယ္ေသာအဆင္းအားျမင္လွ်င္ သူတို႔ စားေပါက္ပိတ္မည္စိုး၍ ျခားနား လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ကား လစႏၵာသည္ ေကာင္းကင္ထက္၌ သူ႔လမ္းေၾကာင္းႏွင့္သာ တည္သည္။ လူတိုင္းအဖို႔၌ကား ငါ့အထက္၌တည္၏ဟု ထင္ရသကဲ႔သို႔ပင္အနႏၲစၾက၀ဠာ ေ၀းကြာေသာ္ျငား ဘုရားရွင္၏ တရားေဟာစိမ့္ေသာ အသံသည္ မိမိနားတြင္ ကပ္၍ေဟာသကဲ႔သို႔ရွိသည္ကို တကၠတြန္းတို႔ သိမည္မဟုတ္ေပ။ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာအဆံုးမွာ မိဂါရသူေ႒းလည္း မည္သို႔မွ် ကန္႔လန္႔ကာတစ္ဖက္၌ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ထြက္လာကာ ဘုရားရွင္အား ရွိေသစြာ ရွိခိုးေလွ်ာက္ထားေတာ္မူေလသည္။ မိဂါရသူေ႒းမွာကား ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ရွိသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ရန္သူကို မိတ္ေဆြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလိုက္ေသာ စြမ္းရည္၊ မိုက္မဲသူကို လိမၼာသူအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးလိုက္ေသာစြမ္းရည္ တို႔ကို အထင္သား ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါ၏။ အသက္ရြယ္ပဓာနမဟုတ္ ပညာဉာဏ္သာ ပဓာနက်သည္ကို မိဂါရသူေ႒းႀကီး ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ေလၿပီ။ အယူလြဲမႈေတြ၊ ဆရာအမွားကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈေတြ၊ လြဲေခ်ာ္ေကာက္ခ်က္ခ်မႈေတြ ျဖင့္ မိမိကို တိုက္ခိုက္လာေသာ သူေ႒းအား ၀ိသာခါ မည္သို႔မွ် ျပန္လည္တိုက္ခိုက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္အလုပ္ကို လုပ္သြား ျခင္းျဖစ္သည္။ သဒၶါ၊ သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ပညာ အတြဲညီစြာ ေဆာင္ရြက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ တိုက္ခိုက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ တရားသေဘာအရ တိုက္ခိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ (အမွန္သမားမ်ားသည္ မေကာင္းသူကို မတိုက္ခိုက္ပါ။ မေကာင္းမႈကိုသာလွ်င္ တိုက္ခိုက္ပါသည္။ တစ္ဖက္က ျပန္ၾကည့္လွ်င္ အမွားသမားမ်ားသည္ ေကာင္းသူကို တိုက္ခိုက္ရင္း ေကာင္းမႈကိုပါ တိုက္ခိုက္ၾကေလသည္။)
ေနာက္ေန႔မွာလည္း ေယာကၡမအမ်ိဳးသမီး ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ခဲ႔ပါသည္။ ေကာက္ေနသူအား ေျဖာင့္ေအာင္၊ မွားေန သူအား မွန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ႔ေပသည္။ အေမွာင္မွ အလင္းသို႔၊ အ႐ႈပ္မွအရွင္းသို႔ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ႔ပါသည္။ မိဂါရသူေ႒းႀကီး၏ ဘုရားရွင္ေျခေတာ္အစုံကို ဦးတိုက္၍ ေလွ်ာက္ထားသည္မွာ ဤသို႔ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေသာဟံ အဇၹ ပဇာနာမိ ယတၳ ဒိႏၷံ မဟပၹလံ။ အတၳာယ ၀တ ေမ ဘဒၵါ၊ သုဏိသာ ဃရမာဂတာ-ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားတပည့္ေတာ္ လြန္ေလၿပီးေသာ ကာလပတ္လံုး အဘယ္မည္ေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၌ လွဴအပ္ေသာ အလွဴသည္ ႀကီးျမတ္၏ဟု မသိခဲ႔ပါဘုရား။ ယခုမူ (ေခၽြးမကိုအမွီျပဳ၍) သိခဲ႔ရပါၿပီဘုရား။ အလံုးစံုေသာ အပါယ္ဆင္းရဲမွလည္း လြတ္ေျမာက္ခဲ႔ရပါၿပီဘုရား။ တပည့္ေတာ္၏ ေခၽြးမ ေရာက္လာသည္ကား အလံုးစံုေသာ ခ်မ္းသာစီးပြား ျဖစ္ဖို႔ရန္ အလို႔ငွာ ေရာက္လာခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါေတာ့တယ္ဘုရား။ ဟူ၍ျဖစ္၏။ (ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ ပုပၹ၀ဂ္၊ ၀ိသာခါ၀တၳဳ)
မိဂါရသူေ႒းႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေရွ႕ေေတာ္ေမွာက္မွာပင္ ၀ိသာခါအား ေက်းဇူးအထူးရွိေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္လွ်က္ မိဂါရမာတာ- ခ်စ္သမီးဟာ ဒီေန႔ကစၿပီး ငါရဲ႕ မိခင္ပါေပ ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ႔ေပသည္။
သတၱ၀ါအေပါင္း ေရလိုေအး၍ ပန္းလိုေမႊးၾကပါေစ။
အေမာင္(ေရနံ႔သာ)

No comments:

Post a Comment