ေမတၱာပို႔တာ ေျပာၾကစို႔။
ေမတၱာက ဘုန္းႀကီးလည္း အင္မတန္ အားကိုးတယ္။ ဆိုပါေတာ့ေလ ဒကာ စိန္ဝင္းက
ဘုန္းႀကီးကို တမင္ေတာ့ ပို႔ခ်င္မွပို႔မယ္။ ျမင္တယ္ဆို ေမတၱာေရာက္ေနၿပီ။
ဘုန္းႀကီးကလည္း ဒကာ စိန္ဝင္းကို ျမင္တယ္ဆိုရင္ ေမတၱာေရာက္ေနၿပီ။
တမင္ပို႔တာေတာင္ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒီေတာ့ စကားေျပာတို႔ ဘာတို႔မွာ အမွား
ေျပာလည္း သည္းခံတယ္။ အမွန္ေျပာလည္း လက္ခံတယ္။ ေမတၱာဟာ ဒီေလာက္ သတၱိရွိ တယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာတို႔လို
အေလ႔အထရၿပီးသား ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ေမတၱာဟာ အလြန္ကို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ သတၱိ
ရွိတယ္။ နာဠာဂီရိဆင္ႀကီးက ဗုဒၶျမတ္စြာကို နင္းသတ္ဖို႔ရန္ ခါတိုင္း
အရက္တစ္လံုး တိုက္တဲ႔ဥစၥာ ၁၆-လံုး ေလာက္ တိုက္ၿပီးေတာ့
ဘုရားၾကြလာမယ့္လမ္းကို လႊတ္ထားတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ ေမတၱာဟာ ဟန္ေဆာင္ ေမတၱာ
မဟုတ္ဘူးေလ၊ အင္မတန္ႀကီးက်ယ္တဲ႔ ေမတၱာနဲ႔ အာရံုျပဳၿပီးေတာ့ ေနလိုက္တာ၊
ဒီနားလည္းေရာက္ေရာ တစ္ခါတည္း ဒူးတုပ္ၿပီးေတာ့ ဆင္တုပ္ေပါ့ေလ။
ဆင္တုပ္-တုပ္ၿပီးေတာ့ ေနရွာတယ္။ ေမတၱာဟာ အဲဒီေလာက္ သတၱရွိတယ္။ အဲဒီေလာက္
စြမ္းတယ္။ ေစတနာရဲ႕ သတၱိရွိသလိုေပါ့။
ေမတၱာဟာ
ေမတၱာစစ္မွ ေကာင္းတယ္။ စာသင္သားဘဝတုန္းက ဘုန္းႀကီးက ဆြမ္းဟင္းမရဘူး။
ေမတၱာကိုေတာ့ သိပ္ယံုၾကည္တယ္။ ဘုန္းႀကီးက ညက်ေတာ့ ဆြမ္းခံလမ္းက အိမ္ေတြကို
မွန္းၿပီးေတာ့ ေမတၱာ ပို႔တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ပို႔တုန္းလို႔ေမးရင္ ဆြမ္းဟင္းေလး
ဘာေလး ရေအာင္လို႔ ပို႔တာဘဲေနာ္။ ေမတၱာပို႔တယ္။ မနက္ျဖန္က်ေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံ
ဆြမ္းေလာင္းတတ္တဲ႔ သူက ဆြမ္းဟင္းေလာင္းတယ္။ ငါ့ေမတၱာေတာ္ေတာ္ စူးရွာတာဘဲ။
ေနာက္တစ္ရက္က်ေတာ့ အဲဒီအိမ္က မေလာင္းဘူး။ ဘုန္းႀကီးက ငါ့ေမတၱာႏွယ္ ဘယ့္ႏွယ္
ျဖစ္သြားပါလိမ့္။ ဘယ္ႏွယ္မွ မျဖစ္နဲ႔ေလ၊ ငါကလည္း သူတို႔ ခ်မ္းသာေစဖို႔ထက္
ငါခ်မ္းသာေစဖို႔က အေရးႀကီး တဲ႔ေမတၱာ၊ ဘယ္လို စူးမွာတံုးလို႔။ အဲဒီလို
အေနမ်ိဳးနဲ႔ ေျဖခဲ႔တယ္ေလ။
ေမတၱာဟာ
တကယ့္ေစတနာနဲ႔ပို႔တဲ႔ ေမတၱာျဖစ္ရမယ္။ တစ္ခါတုန္းက ႏြားမႀကီးက ႏြားကေလးကို
ႏို႔တိုက္ေနတယ္။ ႏို႔တိုက္ေနတဲ႔ ဥစၥာဟာ သားကေလးအေပၚမွာ ေမတၱာ
အင္မတန္ႀကီးက်ယ္ မေနေပဘူးလား။ အေဝးက လွံနဲ႔လွမ္းၿပီးေတာ့ ထိုးတာ၊ လွံရြက္ဟာ
ထန္းရြက္လိုဘဲ ေလွ်ာက်သြားတယ္၊ မစူးဘူး။ ဒါေမတၱာ ရဲ႕အစြမ္းေနာ္၊
ေမတၱာအစြမ္း။ ခုနကလိုေပါ့ေလ၊ မရိုးမသား ဆိုရင္ေတာ့လည္း ဘုန္းႀကီးလို
ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာေပါ့။ ရိုးရိုးသားသားနဲ႔ ေမတၱာေတြဟာ ေတာ္ေတာ္စြမ္းပါတယ္။
ေတာ္ေတာ့ကို စြမ္းပါတယ္။
အမွ်ေဝတယ္ဆိုတာ-
အမွ်ေဝတယ္ဆိုတဲ႔
ဥစၥာက ဒီလို၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ စာထဲမွာ ပတၱိဒါန၊ ကိုယ္ရတဲ႔ အလွဴဒါနကို
ကိုယ္ျပဳတဲ႔ အလွဴဒါနကို သူတို႔လည္းဘဲ ကိုယ္ကုသိုလ္ရသလို ရၾကပါေစေတာ့လို႔
ဆိုတာကို အမွ်ေဝတယ္လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီ အမွ်ေဝတာက အရာရာ အေၾကာင္းညီညြတ္မွ
အက်ိဳးရတယ္။
လူတစ္ေယာက္
သူရဲ႕ေဆြမ်ိဳးက ဟိုဘက္ဘဝေရာက္သြားၿပီ၊ အိပ္မက္ကေလး ဘာေလး ေပးလို႔မို႔ ဘဝ
လြဲေနၿပီဆိုတာလည္း သူသိၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ သူကိုးကြယ္တဲ႔ ဘုန္းႀကီးကို
ပင့္ၿပီးေတာ့ ဆြမ္းေကၽြးတယ္။ ဆြမ္းေကၽြး ေတာ့ အမွ်-အမွ် လို႔ဆိုေတာ့
ဟိုကလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ သာဓုေခၚမယ္လို႔ ေစာင့္ေနတာ။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွ မရဘူး။
ထပ္ၿပီးေတာ့ အိပ္မက္ေပးျပန္တယ္။ ခုန ဘုန္းႀကီးပဲ ပင့္ၿပီးေတာ့ ဆြမ္းေကၽြး
အမွ်ေဝတယ္၊ မရဘူး။ တတိယ ခုလိုဘဲ အိပ္မက္ေပးဟန္တူတယ္။ တတိယအႀကိမ္အမွ်ေဝေတာ့
ငါ့အတြက္ ရမည့္ပစၥည္းကို ဒုႆီလ ႀကီး စားသြားၿပီလို႔ အိပ္မက္ေပးတယ္တဲ႔။
သူကိုးကြယ္တဲ႔ ဘုန္းႀကီးက သီလမရွိဘူး။ သီလမရွိတဲ႔သူကို လွဴဒါန္း အမွ်ေဝေတာ
ဟိုမွာ အမွ်မရဘူး။ သာဓုေခၚမယ္လို႔ကို ေစာင့္ေနတာ မရဘူး။
ဘုန္းႀကီးက
ဘာကို ေလ႔လာတံုး၊ ဘာကို ေဟာတံုးဆိုရင္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလွဴၿပီးေတာ့ အမွ်မေဝနဲ႔။
ဘယ္ ပုဂၢိဳလ္မွ စိတ္မခ်ရဘူး။ ဒီေတာ့ သံဃာကိုလွဴပါ သံဃႆ ေဒမ၊
ဆြမ္းတစ္အုပ္နဲ႔ သံဃႆ ေဒမ လုပ္ပါ။ သံဃာ ကို လွဴၿပီးေတာ့ အမွ်ေဝလို႔ရွိရင္
အမွ်ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔စပ္ၿပီးေတာ့ ဝတၳဳတစ္ခု ေျပာမယ္။ မွတ္စရာေတြမို႔လို႔
အားလံုးမွတ္ရေအာင္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေတာင္ၿမိဳ႕မွာဘဲ၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ အရင္က
တံတားကူးၿပီးေတာ့ ဟိုဘက္မွာ ေက်ာင္းတိုက္တစ္တိုက္ ရွိပါတယ္။ ေတာင္သမန္လို႔
ေခၚပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းအမႀကီးေတြက အင္မတန္ သူေတာ္ေကာင္းေတြ။
ေက်ာင္းဒကာႀကီးက အေစာႀကီးဆံုးတဲ႔ လကၡဏာရွိတယ္။ ေက်ာင္းအမႀကီးက အင္မတန္
သူေတာ္ေကာင္းတယ္။ ေက်ာင္းလည္း ေဆာက္တယ္။ ေႏြအခါက်ေတာ့ ေရအိုးေတြလည္းတည္တယ္၊
အမ်ားေသာက္ဖို႔။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကို ေက်ာင္းအမႀကီးဆိုတဲ႔ နာမည္ထက္
ေရခ်မ္းအမႀကီးလို႔ နာမည္တြင္ေနတယ္။
ေနာက္
ဒီဒကာမႀကီး ဆံုးသြားတယ္၊ ဆံုးသြားေတာ့ ပထမ အသုဘျပဳတဲ႔ ေနရာမွာ ကုသိုလ္
ေတြျပဳတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ရက္လည္ဆြမ္းဆိုၿပီးေတာ့ ေကၽြးတယ္။ ေကၽြးေတာ့ ခုနက
သူကိုးကြယ္တဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီး ၾကြလာၿပီးေတာ့၊ တရားေတြေဟာတယ္၊ ၿပီးေတာ့
အလွဴဒါနေတြကို ေရစက္ခ်ၿပီးေတာ့ အမွ်ေဝၾကတယ္။ အဲဒီလို အမွ်ေဝၿပီးေတာ့
ဆရာေတာ္ႀကီး ျပန္သြားေရာ၊ ျပန္သြားေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔နားမွာ
တံတားရွိတယ္မဟုတ္လား၊ အင္းႀကီးကူးတဲ႔တံတား။ တံတားကို
ေတာ္ေတာ္သြားမိတဲ႔အခါက်ေတာ့ ဆရာေတာ္ ဘုရား ဆရာေတာ္ဘုရား လို႔။ ဟဲ႔
တို႔ေက်ာင္းအမႀကီး အသံပါလားလို႔၊ ဟုတ္တယ္ဘုရား၊ ဟုတ္တယ္ဘုရား။
ဘာျဖစ္ေနတုန္း။ တပည့္ေတာ္ ေသခါနီးမွာ ေဆြမ်ိဳးေတြက သားေတြ သမီးေတြကေပါ့ေလ
ငိုၾကလို႔။ ေသခါနီးေနာ္ ငိုၾကလို႔၊ သူတို႔ကို စြဲလမ္းသြားၿပီးေတာ့
တပည့္ေတာ္ တေစၦျပိတၱာ ျဖစ္ေနတယ္ဘုရား။ ေက်ာင္းအမႀကီး သူေတာ္ေကာင္းႀကီး
တေစၦျပိတၱာ ျဖစ္ေနတယ္။
သခ်ႌဳင္းမွာ
လွဴၾကတန္းၾကတုန္းက တပည့္ေတာ္ ဘာမွ မသိလိုက္ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္အေဖာ္ တေစၦ ေတြ
က ေရတံခြန္ေတာင္ကို ေခၚသြားလို႔မို႔ တပည့္ေတာ္ ဘာမွ မသိလိုက္ပါဘူး။
တေစၦေတြကလည္း အင္မတန္ ညစ္တယ္။ ဒီလို ဂုဏ္ရွိ သိန္ရွိ ေက်ာင္းအမႀကီးက
လိုခ်င္ရင္ ဟိုက ဆြမ္းကပ္ၾက၊ ဘာလုပ္ၾက၊ အဲဒီလို ေကၽြးၾကေမြးၾကမို႔။
သူတို႔လည္း စားရေသာက္ရမယ္ မဟုတ္လား။ ဒီလို ဂုဏ္ရွိ သိန္ရွိ တေစၦကို
ကၽြတ္သြားမွာ သိပ္စိုးတယ္။ ျပိတၱာေပါ့ေလ၊ ကၽြတ္သြားမွာ သိပ္စိုးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေရတံခြန္ေတာင္ ေခၚသြားၾကတယ္။ ေရတံခြန္ေတာင္ သက္သက္ကို
ေခၚသြားေတာ့ ဒီက အလွဴအတန္းေတြ ဘာမွ မသိရွာဘူး။
ေနာက္ေတာ့
သူတို႔က မေခၚခင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေလ၊ ဆြမ္းသြတ္မယ္လို႔ဆိုေတာ့
အေမၾကြပါ-လာပါ၊ ဖိတ္မွာေပ့ါေလ၊ အဲဒါနဲ႔ သူေရာက္တယ္။ ကေန႔ေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရား
ေဟာေတာ္မူတဲ႔ တရားေတြလည္း ၾကားရပါတယ္၊ နာရပါတယ္၊ အမွ်လည္း ရပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္ခုဘဲ ကၽြတ္ပါေတာ့မယ္ ဘုရားလို႔၊ အသံေပ်ာက္သြားတာဘဲ။ ဒီေတာ့
အမွ်ေဝတာက အက်ိဳးရွိတဲ႔သူမွာေတာ့ သိပ္ရွိတယ္။ အက်ိဳးမရွိတဲ႔ သူေတြေတာ့
မရွိပါဘူး။
ဝတ္ေက်တန္းေက်
အမွ်ေဝ၊ ၿပီးေတာ့ တငိုငို တရီရီနဲ႔ အမွ်ေဝ၊ စိတ္ကလည္း မပါ့တပါ။ ၿပီးေတာ့
သားလည္းမဟုတ္၊ သမီးလည္းမဟုတ္တဲ႔ လူေတြက ဝင္ၿပီးေတာ့ အမွ်ေဝ။ ဟိုကလည္း
စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္မွ ခ်မ္းသာမယ္။ တကယ္လို႔ ျပိတၱာ ျဖစ္ေနရင္ေပါ့ေလ၊
ၿပီးေတာ့လည္း ျပိတၱာ မျဖစ္လို႔ လူ႔ေဘာင္ေရာက္ ေနရင္လည္း ဒီအမွ်ေတြ
အပိုပါဘဲ၊ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အမွ်ေဝတယ္ဆိုတဲ႔ ဥစၥာကလည္း အေျခအေန
ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အမွ်ေဝၾကပါ။ ၿပီးေတာ့ သံဃာကို လွဴၿပီးေတာ့မွ အမွ်ေဝပါ။
ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးလွဴရင္ ကိုယ့္ေက်ာင္း ထိုင္ဘုန္းႀကီး ဟန္ခ်င္မွ ဟန္မွာပါ။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ပုဂၢိဳလ္မေရြးပါနဲ႔။ သံဃႆ ေဒမ လို႔ဆိုၿပီးမွ
အမွ်ေဝၾကပါလို႔ ဘုန္းႀကီးက ေျပာေလ႔ရွိတယ္။
ဆုမေတာင္းပါဘူး ဓိ႒ာန္တာပါ-
ဆုေတာင္းတာ
ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ရန္ ဆုေတာင္းတယ္လို႔ သူတို႔ဆိုတယ္။ အမွန္ကေတာ့
တပည့္ေတာ္ဘုရားျဖစ္ရလိုပါရဲ႕လို႔ ဆုမေတာင္ပါဘူး။ ေအာက္က်ေနာက္က် ဒီလို
မလုပ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လို႔ ဗုေဒၶါေဟႆံ-ငါဘုရားျဖစ္မယ္။ သတၱဝါေတြကို
ကယ္ဆယ္ႏိုင္တဲ႔ အရည္အခ်င္းရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးက
သာမာန္ကၽြတ္တန္းဝင္ၿပီးေတာ့ ရဟႏၱာျဖစ္သြားလို႔ရွိရင္ ဒီသူေတြမွာ အက်ိဳးမဲ႔
ျဖစ္မွာေပါ့။ ငါ့လို အရည္အခ်င္း ရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးက
ကိုယ္လြတ္ရုန္းသြားရင္ မတရားဘူး။ လမ္းမက်ဘူး။ အမ်ားကို ကယ္ၿပီးေတာ့မွ
ဗုေဒၶါ ေဟႆံ-ဘုရားျဖစ္မယ္။ ဒီလို ဓိ႒ာန္တဲ႔ လကၡဏာပါ။ တစ္ခါတစ္ေလ ဗုေဒၶါ-
ဘုရားသည္၊ ဘဝါမိ-ျဖစ္ရပါလို၏လို႔ ဒီလို ဆုေတာင္မ်ိဳးေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ
မေတြ႔ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ဆုေတာင္ဟာ
စိတ္ရဲ႕အေၾကာင္းအရာကို ထုတ္ေဖာ္ၿပီးေတာ့ ေျပာတာပါ။ စိတ္ရဲ႕ အေၾကာင္းအရာကို
ထုတ္ေဖာ္ၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ ရခ်င္မွလည္း ရမယ္။ တခ်ိဳ႕ အလုပ္လုပ္မွ
ရမယ္။ ဆုေတာင္းရံုနဲ႔ေတာ့ ဘယ္သူမွ မရႏိုင္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း
ဆုလည္းေတာင္းေပ့ါ၊ အလုပ္လည္းလုပ္ေပါ့၊ ဘုရားျဖစ္ခ်င္လို႔ရွိရင္
ဆုေတာင္ခ်င္လည္း ေတာင္းေလ။ ဘုရားျဖစ္ေလာက္တဲ႔ အလုပ္ကိုလည္း လုပ္ပါေလ။
အဂၢသာဝက ျဖစ္ခ်င္လို႔ရွိရင္ ဆုေတာင္းလည္း ေတာင္းပါေလ။ အဂၢသာဝက ျဖစ္ေလာက္တဲ႔
အလုပ္ကိုလည္း လုပ္ပါေလ။
ဘုန္းႀကီးတို႔
ဗုဒၶျမတ္စြာမွာ အတူပါလာတဲ႔ ယေသာဓရာဟာ ဘုရားအေလာင္းက ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ဆုလည္း
မေတာင္းေသးဘူး။ ဗ်ာဒိတ္လည္း မေပးေသးဘူး။ ရေသ႔က ေကာင္းကင္က ပ်ံလာတာေနာ္၊
တန္ခိုး£ဒၶိပါဒ္နဲ႔ေနာ္။ သူနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ ဒီဘဝမွာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ
မေပါင္းရဘူး။ အဲ ဒါေပမယ့္လို႔ ျမင္ျမင္ခ်င္း သူ႔မွာ ဘုရားပူေဇာ္ဖို႔
ပါလာတဲ႔ ၾကာစည္း ၈-စည္းထဲက ၅-စည္းကို ရေသ႔လက္ထဲ ထည့္ၿပီးေတာ့
ဘုရားပူေဇာ္ပါ၊ အေနမ်ိဳးနဲ႔၊ ၃-စည္းကို သူယူၿပီးေတာ့ ဒီပကၤရာ ဘုရားကို
ပူေဇာ္တယ္။
ဘုန္းႀကီးက
ေက်နပ္လိုက္တာ၊ ၾကာလွဴတာေတာင္မွ ဘုရားအေလာင္းကို အသာေပးၿပီးေတာ့ ၅-စည္းး
ေပးတယ္။ သူက ၃-စည္းယူၿပီးေတာ့ ေဝတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူက ဘုရားအေလာင္းရဲ႕
အလုပ္အေကၽြးျဖစ္ဖို႔ရန္ သူ႔ႏႈတ္က ဆုေတာင္းသလား၊ မေတာင္းသလားေတာ့ မသိဘူး။
စိတ္က ေကာင္းေကာင္း ညႊန္ေနတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ၾကာစည္းကို လွဴၿပီးေတာ့
ဗုဒၶျမတ္စြာကပဲ ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူတယ္။ ဒီၾကာစည္းလွဴတဲ႔ အမ်ိဳးသမီး က
ပါရမီကို အတူလိုက္ ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးေတာ့၊ ျဖည့္တဲ႔ ပါရမီကို မပ်က္ေအာင္ သူက
ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးေတာ့ လိုက္လာတဲ႔ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔
ဗုဒၶျမတ္စြာကပဲ ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူခဲ႔တယ္။ သူက ဘယ္လို ဆုေတာင္း သလဲေတာ့
မသိဘူး။ စိတ္ကေတာ့ သိပ္ညြတ္သြားတယ္။
ဒါေၾကာင့္
ဆုေတာင္းခ်ည္းေတာ့ အားမကိုးနဲ႔။ ဆုေတာင္းခ်ည္း အားကိုးလို႔ရွိရင္
အမ်ားစုေတြဟာ ဘုရားေတြ ျဖစ္ၾကမွာေပါ့၊ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ဘုရားမေျပာနဲ႔၊
ဟိုဘဝ နတ္ျပည္ေရာက္ဖို႔ေတာင္ ဆုေတာင္းၾကည့္ စမ္း၊ မရပါဘူး။ အမွန္ကေတာ့
ဆုေတာင္းဆိုတာ စိတ္ညြတ္တာပါ။ စိတ္ညြတ္တာကို ႏႈတ္နဲ႔ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး
ေျပာတာဘဲရွိတယ္။
မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ သိပၸံအျမင္ႏွင့္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ အေမးအေျဖမ်ား စာအုပ္မွ
No comments:
Post a Comment