Menu

ေရႊပါရမီ ပညာဒါန နာေရးကူညီမႈအသင္း(ဘန္ေကာက္) ဓမၼေရာင္ျခည္ ဓမၼဒါနလုပ္ငန္းခြဲ(271)၊ ကြန္ပ်ဴတာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ထိုင္းစကားေျပာသင္တန္းမ်ားမွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကဳိဆုိပါ၏။

Wednesday, January 23, 2013

စံျပဳထိုက္စြာ ျမတ္ဆရာ

၁။ ပညာေရးသည္ အဓိက
မႏၲေလးျမိဳ႔ အေနာက္ျပင္ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ထံ ပညာရည္ႏို႔ ေသာက္စို႔ရန္ သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ဆရာေတာ္သည္ “ေနစရာ မရွိဘူး၊ ေလွခါးတက္မွာ အိပ္ႏိုင္လား”ဟု ေမးပါသည္၊ ထိုအခါ မိမိသည္ အိပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားျပီး ေနာက္ေန႔မွစ၍ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ထံ၌ ၁၀-ႏွစ္ထိ ပညာရည္ႏို႔ ေသာက္စို႔ ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ပညာရည္ႏို႔ ေသာက္စို႔သည့္အခါ ေနရာရေရးသည္ အဓိကမဟုတ္ ပညာရေရးသည္သာ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ေပသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ေရာက္လာၾကေသာ စာသင္သားမ်ားကို ဒီပုဂၢိဳလ္ တကယ္ စာလိုခ်င္ မလိုခ်င္ သိရေအာင္ဆိုသည့္သေဘာျဖင့္ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း စာဝါကို ဆိုခိုင္းျပီး ေလ့လာေနေလ့ရွိေပသည္၊ စာဆိုခိုင္းလို႔ အဆင္မေျပလွ်င္ကား ေခါင္းကို ဖေနာင့္နဲ႔ ေပါက္ေလေတာ့သည္။ ၇-ရက္ေလာက္ စာဝါဆိုခိုင္းျပီး တကယ္လိုခ်င္သည့္ပုဂၢိဳလ္, ဒဏ္ခံႏိုင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဆက္လက္၍ ျမဲသြားၾကေပသည္၊ မလိုခ်င္သည့္ ပုဂၢိဳလ္၊ ဒဏ္မခံႏိုင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ၇-ရက္အတြင္းမွာ ျပန္ေျပးၾကေပသည္။
၂။ မစြဲရဘူး ရန္ျဖစ္တတ္တယ္
မင္းတို႔ ဒီမွာ လာျပီး စာသင္ၾကတဲ့အခါမွာ လူမ်ိဳးစြဲ မေျပာရဘူး၊ ေဒသစြဲ မေျပာရဘူး၊ ဂိုဏ္းဂဏစြဲ မေျပာရဘူး၊ ေျပာရင္ ရန္ျဖစ္တတ္တယ္။
လူမ်ိဳးစြဲဆိုတာ-မင္းတို႔ ရခိုင္က ဘယ္လို၊ မင္းတို႔ ကခ်င္က ဘယ္လို၊ မင္းတို႔ ကရင္က ဘယ္လို၊ မင္းတို႔ ရွမ္းက ဘယ္လို၊ မင္းတို႔ ဗမာက ဘယ္လို-စသည္ျဖင့္ လူမ်ိဳးစြဲ မေျပာရဘူး၊ ဒါေတြစြဲျပီး ေျပာဆိုရင္ ရန္ျဖစ္တတ္တယ္။
ေဒသစြဲဆိုတာ-မင္းတို႔ ေအာက္သားက ဘယ္လို၊ မင္းတို႔ အထက္သားက ဘယ္လို၊ မင္းတို႔ ေရႊဘိုသားက ဘယ္လို-စသည္ျဖင့္ ေဒသစြဲ ေျပာဆိုရင္လဲ ရန္ျဖစ္တတ္တယ္။
ဂိုဏ္းဂဏစြဲဆိုတာ-မင္းတို႔ ေရႊက်င္က ဘယ္လို၊ မင္းတို႔ သုဓမၼာက ဘယ္လို-စသည္ျဖင့္ ဂိုဏ္းဂဏစြဲ ေျပာဆုိရင္လဲ ရန္ျဖစ္တတ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ မင္းတို႔ ဒီမွာ စာလာသင္ၾကတဲ့အခါမွာ လူမ်ိဳးစြဲ မေျပာရဘူး၊ ေဒသစြဲ မေျပာရဘူး၊ ဂိုဏ္းဂဏစြဲ မေျပာရဘူး။
အဲဒါ မွတ္ထားၾက။
၃။ အက်င့္ေကာင္းသာ ယူခဲ့ပါ
မင္းတို႔ ဒီမွာ စာလာသင္ၾကတဲ့အခါမွာ ေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြသာ ယူလာခဲ့ပါ၊ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြဆို ယူမလာပါနဲ႔။
မင္းတို႔ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ ေနရာက အက်င့္ေကာင္းေတြကို ယူလာခဲ့ပါ၊ တို႔ကို လာေျပာပါ၊ တို႔-က်င့္သံုးၾကည့္မယ္၊ ေကာင္းရင္ ဆက္သံုးမယ္။ မေကာင္းတဲ့ဟာဆို ဒီေက်ာင္းက တိုက္ေပါက္မွာ ထားခဲ့ပါ၊ အထဲကို ယူမလာပါနဲ႔။
ဒီတိုက္က ထြက္သြားတဲ့အခါမွာလဲ ေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြကိုသာ ယူသြားပါ၊ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ေတြဆို ဒီေက်ာင္းက တိုက္ေပါက္မွာပဲ ထားခဲ့ပါ။ အျပင္ကို ယူမသြားပါနဲ႔။
၄။ ကုန္ႏိုင္သေလာက္သာ ခတ္ေသာက္ပါ
မင္းတို႔ ေသာက္ေရေသာက္တဲ့အခါ ငါ ၾကည့္ၾကည့္ေနတယ္၊ တခ်ိဳ႔က ေရခြက္နဲ႔ ခတ္တာက အျပည့္ပဲ၊ ျပီးေတာ့ ေသာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ နဲနဲပဲ ေသာက္တာေတြ႔ရတယ္၊ မကုန္ေတာ့ သြန္ပစ္တာ ေတြ႔ရတယ္၊ သြန္ပစ္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ အလကား ျဖစ္ကုန္တာေပါ့၊ ငါ ခတ္ရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ မင္းတို႔ဘဲ ခတ္ရတာပဲ၊ မင္းတို႔ပဲ ပင္ပန္းတာ။ ဒါ ဘာမွလဲ အက်ိဳးမရွိဘူး၊ ေရေတြ အလကား ျဖစ္သြားတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ေရေသာက္တဲ့အခါ ကုန္ႏိုင္သေလာက္သာ ခတ္ပါ၊ မဝေသးရင္ ျပန္ခတ္ေသာက္ေပါ့၊
၅။ မလုပ္ရဘူး
မင္းတို႔ ေက်ာင္းေပၚကေန ေအာက္ကို တံေတြး ေထြးတာတို႔၊ အမႈိက္ျပစ္ခ်တာတို႔ မလုပ္ရဘူး၊ လုပ္လို႔ ေအာက္က သြားေနတဲ့ လူတေယာက္ေယာက္ေပၚက်မယ္ဆိုရင္ အဲဒါ ရန္ျဖစ္မယ္၊ စကားမ်ားမယ္။ အဲဒီေတာ့ တံေတြးေထြးဘို႔အတြက္ ပံုးတစ္ပံုးထဲ သဲထည့္ျပီး အျပင္ ဝရံတာမွာ ထားပါ။ အမႈိက္ျပစ္ဘို႔အတြက္လဲ အမႈိုက္ပံုး တစ္ပံုး ထားပါ။ အဲဒီမွာ တံေတြးေထြးမယ္ အမႈိက္ျပစ္မယ္ဆိုရင္ အဲဒါ ရန္ျဖစ္စရာအေၾကာင္း မရွိေတာ့ဘူး။
၆။ စာပဲလုပ္ခိုင္းမွာ
“မင္းတို႔ ဒီကိုလာတာ အလုပ္လုပ္ဘို႔ လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ စာလုပ္ဘို႔ လာတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ငါက မင္းတို႔ကို အလုပ္မခိုင္းဘူး၊ စာပဲ လုပ္ခိုင္းမွာ”။
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား၌ ေနထိုင္ၾကေသာ စာသင္သားတို႔သည္ ဝါဆိုျပီးေနာက္ပိုင္း လဆန္း ၈-ရက္၊ လဆုတ္ ၈-ရက္ေန႔တိုင္း ငယ္-လတ္-ႀကီး သမားမ်ား စာေျဖၾကရသည္။
လျပည့္ လကြယ္ေန႔တိုင္း စာခ်တန္း သမားမ်ား စာေျဖၾကရသည္၊
ေျဖဆိုရသည့္စာမ်ားက ၁၅-ရက္ တပတ္စာ သင္ၾကားထားျပီးတဲ့အထဲကပဲ ၁၀-ပုစၧာ ေမး+ေျဖရတာ ျဖစ္ျပီး တစ္ပုစၧာလွ်င္ ၄-မွတ္ႏံႈး ရ,ရမည္ ျဖစ္သည္၊ အမွတ္ ၄၀-မရလွ်င္ ေနာက္ထပ္ စာေမးပြဲ မေျဖမခ်င္း စာဒဏ္ ထမ္းေဆာင္ရပါသည္၊ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ စာေျဖလို႔ သတ္မွတ္ခ်က္ အမွတ္ရလွ်င္ စာဒဏ္မွ လႊတ္ပါသည္၊ မရလွ်င္ကား ဆက္လက္၍ စာဒဏ္ ထမ္းေဆာင္ရပါသည္။
စာဒဏ္သည္ကား အမ်ား အနားယူခ်ိန္ ေန႔လည္ ၁၂း၀၀ မွ ၁း၀၀ နာရီအထိ ဆရာေတာ္သီတင္းသံုးသည့္ (အမ်ားအားျဖင့္) ဓမၼဒါယာဒ-ေက်ာင္းသို႔ သြားျပီး ဆရာေတာ္ သီတင္းသံုးသည့္ ကုဋင္ေျခရင္း၌ စာအံေနရျခင္း ျဖစ္ေပသည္၊ စာအံသံ မၾကားပါက ဆရာေတာ္သည္ ေျခေထာက္ျဖင့္ ကုဋင္ ၾကမ္းျပင္ကို ေဆာင့္လိုက္ျပီး “ေဟ့ေကာင္ စာအံ” ဟု သတိေပးပါသည္။
၇။ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ
မင္းတို႔ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ သံဃာ ၁၅၀-ရွိတယ္ ဆိုရင္ မ်က္လံုးေပါင္း ၃၀၀-ရွိတယ္၊ အဲဒီ မ်က္လံုး ၃၀၀-နဲ႔ ျမင္ေအာင္မၾကည့္လို႔ အခုလို ျဖစ္ရတာ-ဟု အမိန္႔ရွိပါသည္။
အေၾကာင္းကား ဆရာေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ေက်ာင္းအသီးသီး၌ ေနထိုင္ၾကေသာ သံဃာေတာ္တို႔သည္ ညေန-၆း၀၀ နာရီထိုးလွ်င္ ဘုရားဝတ္ျပဳၾကရေပသည္။ ထိုသို႔ ဘုရားဝတ္ျပဳသည့္အခါ တာဝန္ရွိ အလဲ့က် စာခ်ဘုန္းႀကီးမ်ားက သံဃာစစ္ၾကရေပသည္၊ အကယ္၍ အေၾကာင္းကိစၥရွိလို႔ ဘုရားဝတ္ျပဳ မလိုက္ႏိုင္လွ်င္ ထိုသံဃာစစ္ ဘုန္းႀကီးထံ အေၾကာင္းၾကားသြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္၊ သို႔မဟုတ္-တဆင့္ခံ အေၾကာင္းၾကားခိုင္းထားရမည္ ျဖစ္ပါသည္၊ အေၾကာင္းမၾကားဘဲ ဘုရားဝတ္ျပဳ မပါခဲ့လွ်င္ ထိုဘုရားဝတ္ျပဳ မလိုက္ေသာ သံဃာ ေနထိုင္ေသာ ေက်ာင္းမွ တစ္ေက်ာင္းလံုးရွိ သံဃာမ်ားသည္ ေနာက္ေန႔နံနက္ ေစာေစာ အိပ္ရာထ၍ (တစ္ရက္) ဘုရားဝတ္ျပဳၾကရေပသည္၊ ထိုေနရာသို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးကိုယ္တိုင္လဲ ၾကြေရာက္၍ ဘုရားဝတ္ျပဳပါသည္။ ဘုရားဝတ္ျပဳ ပ်က္ကြက္ေသာ သံဃာသည္ကား တစ္လ-လံုးလံုး ဆရာေတာ္ သီတင္းသံုးသည့္ ေက်ာင္းသို႔ နံနက္ေစာေစာသြား၍ ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ ဘုရားဝတ္ျပဳရပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ေက်ာင္းရွိသံဃာ အားလံုး တစ္နံက္ ေစာေစာထ၍ ဘုရားဝတ္ျပဳခိုင္းရျခင္းႏွင့္ ပ်က္ကြက္သည့္ပုဂၢိဳလ္ တစ္လလံုးလံုး နံက္ေစာေစာ ဘုရားဝတ္ျပဳရျခင္းသည္ “ဘုရားဝတ္ျပဳ ပ်က္ကြက္သည့္ပုဂၢိဳလ္ကို မ်က္လံုးေပါင္း ၃၀၀-ျဖင့္ ျမင္ေအာင္မၾကည့္လို႔ ႏွင့္ ပန္ၾကားရမည့္ပုဂၢိဳလ္ကို မပန္ၾကားဘဲ သြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္”ဟု အမိန္႔ရွိပါသည္။
“လူငယ္ဆိုတာ လူၾကီးဆီ မလာခ်င္ၾကဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ဘုရားဝတ္ျပဳ မလိုက္ႏိုင္လို႔ တိုင္ၾကားစရာရွိလွ်င္ ငါ့ဆီ လာစရာ မလိုပါဘူး၊ ဘုရားဝတ္တက္စစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထံ ေျပာသြားရင္ ရတာပါပဲ၊ ဒါကိုမွ မေျပာရင္ေတာ့ မင္းတို႔ ဘုရားဝတ္ျပဳဒဏ္ ထမ္းရမွာပဲ။” ဟုလဲ အမိန္႔ရွိပါသည္။
၈။ ေလ့လာထားျပီး ဆရာေတာ္ႀကီး
ဆရာေတာ္သည္ မိမိထံ ေရာက္ရွိလာေသာ စာသင္သားမ်ားအား တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ အက်င့္စရိုက္ အေၾကာင္းျခင္းရာ အလံုးစံုကို သိေအာင္ ေလ့လာ စံုစမ္းထားေလ့ရွိေပသည္။ သံဃာတပါးပါးက သံဃာတပါးပါး၏ အေၾကာင္းျခင္းရာကို ဆရာေတာ္ထံ ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ ဆရာေတာ္က “မင္းက ဘယ္ကေန ျမင္တာလဲ, ဘာလုပ္ရင္း ျမင္တာလဲ” စသည္ျဖင့္ ေမးျမန္းျပီး လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားသူအား ျပန္လႊတ္လိုက္ေပသည္၊ ထို႔ေနာက္ ေလွ်ာက္ထားတိုင္တန္းခံရသူကို ေလ့လာ စံုစမ္းေနေလ့ရွိေပသည္၊ တိုင္တန္းထားသည့္အတိုင္း ေတြ႔လွ်င္ကား တစ္ၾကိမ္တစ္ခါျဖင့္ အေရးမယူေသး၊ သတိေပးရံုမွ် ေပးေပသည္။ ႏွစ္ၾကိမ္ သံုးၾကိမ္ ေတြ႔လွ်င္ကား ထိုသံဃာ၏ အာမခံပုဂၢိဳလ္ကို ေခၚယူ၍ အပ္ႏွံလိုက္ေလေတာ့သည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အာမခံ ပုဂၢိဳလ္က တိုက္ထဲေနထိုင္ခြင့္ အာမ,မခံေတာ့ဘူးဆိုလွ်င္ ထိုပုဂၢိဳလ္ တိုက္ထဲ၌ ေနထိုင္ခြင့္ မရွိေတာ့ေပ။
အကယ္၍ တိုင္တန္းခံရသူက တိုင္တန္းထားသည့္အတိုင္း မဟုတ္လွ်င္ တိုင္တန္းသူကို ဆရာေတာ္က ဒီပုဂၢိဳလ္ လိမ္တတ္ ညာတတ္တဲ့သူ-ဟု အသိအမွတ္ျပဳထားလိုက္ေပသည္။ ေနာက္ေနာင္ ထိုပုဂၢိဳလ္ေျပာလွ်င္ကား အယံုအၾကည္ မရွိေတာ့ေပ။
၉။ အာဏာကုန္ ေပးထားေသာ စနစ္
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ဘက္၌ ေနထိုင္ၾကေသာ စာသင္သားတို႔သည္ ဝါဆိုေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ငယ္-လတ္-ႀကီး သမားမ်ားက စာခ်တန္းသမားမ်ား (သို႔မဟုတ္) စာခ်ဘုန္းႀကီးမ်ားထံ ေလွ်ာက္ထား၍ အာမခံ ၂-ပါးစီ ရွိမွ တိုက္ထဲ ေနထိုင္ခြင့္ ရွိေပသည္။ အာမခံ ၂-ပါးမရွိလွ်င္ တိုက္ထဲ ေနထိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ ထိုသို႔အာမခံရွိျပီး ဆက္လက္ေနထိုင္ၾကတဲ့အခါမွာ ငယ္-လတ္-ႀကီး သမားမ်ားကို စာခ်တန္းသမားမ်ားႏွင့္ စာခ်ဘုန္းႀကီးမ်ားက အုပ္ခ်ဳပ္ထားေပသည္။
စာခ်တန္းသမားမ်ားႏွင့္ စာခ်ဘုန္းႀကီးမ်ားကိုကား နာယကဆရာေတာ္မ်ားက အုပ္ခ်ဳပ္ထားေပသည္။
နာယက ဆရာေတာ္မ်ားကိုကား မဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးက အုပ္ခ်ဳပ္ထားေပသည္။
အကယ္၍ ငယ္-လတ္-ႀကီး စာသင္သား တပါးပါးကို အျပစ္ရွိ၍ ႏွင္ထုတ္လိုလွ်င္ စာခ်တန္းသမားမ်ားႏွင့္ စာခ်ဘုန္းႀကီးမ်ားက ႏွင္ထုတ္ပိုင္ခြင့္ ရွိေပသည္၊ ထိုစာခ်တန္းသမားႏွင့္ စာခ်ဘုန္းႀကီးတို႔ ႏွင္ထုတ္လိုက္ေသာ ငယ္-လတ္-ႀကီး တပါးပါးကို နာယကဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္ မဟာနာယက ဆရာေတာ္တို႔က လက္ခံပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ (ငယ္-လတ္-ႀကီး သမားမ်ားအတြက္ စာခ်တန္းသမားမ်ားႏွင့္ စာခ်ဘုန္းႀကီးမ်ားကို အာဏာကုန္ လႊဲထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္)။
နာယကဆရာေတာ္မ်ားက ႏွင္ထုတ္လိုက္ေသာ ငယ္-လတ္-ႀကီး သမားမ်ားကို မဟာနာယက ဆရာေတာ္က လက္ခံပိုင္ခြင့္ မရွိေပ၊ သို႔ေသာ္ စာခ်တန္းသမားမ်ားႏွင့္ စာခ်ဘုန္းႀကီးမ်ားထဲမွ အာမခံေပးမည့္ပုဂၢိဳလ္ ရွိလွ်င္ကား ဆက္လက္၍ ေနထိုင္ခြင့္ ရွိေပသည္။
မဟာနာယက ဆရာေတာ္ ႏွင္ထုတ္လိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို စာခ်တန္း သမားမ်ားႏွင့္ နာယက ဆရာေတာ္တို႔က အာမခံလွ်င္ကား ဆက္လက္ ေနထိုင္ခြင့္ ရွိေပသည္။
ဆိုလိုသည္ကား အနီးကပ္ေနထိုင္ရသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အာဏာကုန္ အျပည့္ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ေအာက္အဆင့္က ႏွင္ထုတ္ျပီးသား ပုဂၢိဳလ္ကို အထက္အဆင့္က ဆရာေတာ္မ်ားက ဗီတိုအာဏာျဖင့္ လက္ခံပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။
အထက္အဆင့္က ႏွင္ထုတ္ထားျပီးသား ပုဂၢိဳလ္ကိုကား ေအာက္အဆင့္က အာမခံရလွ်င္ ဆက္လက္၍ ေနထိုင္ခြင့္ ရွိေပသည္။
၁၀။ ကဲ ငါ့ကို ယံုေအာင္လိမ္စမ္း
ဆရာေတာ္ထံ မွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာ စာသင္သားမ်ားထဲမွ အပတ္စဥ္ စာေမးပြဲလဲ ခဏခဏ က်၊ စာဝါလဲ ခဏခဏ ပ်က္ကြက္ေလ့ရွိေသာ အခ်ိဳ႔ေသာ စာသင္သားတို႔သည္ အေၾကာင္းတခုခုျဖင့္ အျပင္ကို သြားလို၍ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ (မွန္ကန္ေသာ အေၾကာင္းအရာပင္ ျဖစ္ေစကာမူ) ဆရာေတာ္က “ကဲ ငါ့ကို ယံုေအာင္ လိမ္စမ္း”ဟု ေျပာဆိုေလ့ ရွိေပသည္။ “မင္းတို႔က ေသျပီးသား အဖိုး အဖြားေတြကိုလဲ ၂-ခါျပန္ ၃-ခါျပန္ ေသခိုင္းျပီးေတာ့ ရြာျပန္ၾကတာ”ဟု ေျပာဆိုေလ့ ရွိေပသည္။ စည္းကမ္းပ်က္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုကား ဘုရားလာေျပာေတာင္ ငါ-မလြတ္ဘူး-ဟု အမိန္႔ရွိေပသည္။
၁၁။ ဆရာေတာ္ဘုရား၏ စရဏအား
ဆရာေတာ္သည္ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ပ႒ာန္း ပစၥယနိေဒၵသ ရြတ္၊ ပုတီး စိပ္၊ ေသာက္ေတာ္ေရ လဲျခင္းတို႔ကို (အဓိ႒ာန္သေဘာျဖင့္) ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေပသည္။ အဓိ႒ာန္သည္ကား ပ႒ာန္း ပစၥယနိေဒၵသ အေခါက္ေရေပါင္း ၈၄၀၀၀ ရေအာင္၊ ပုတီးအပတ္ေရေပါင္း ၈၄၀၀၀ ရေအာင္၊ ေရေတာ္ခြက္ေပါင္း ၈၄၀၀၀ ရေအာင္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေပသည္။ တေန႔ထဲ အျပီးလုပ္သည္မဟုတ္၊ တေန႔ နဲနဲ နဲနဲႏွင့္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေပသည္၊ ဆရာေတာ့္အိပ္ရာ ေခါင္းအံုးေဘးနားမွာ ေဘာလ္ပင္တို႔ ခဲတံတို႔ ၁၀-ေခ်ာင္းေလာက္ ခ်ထားျပီး ပ႒ာန္းရြတ္လိုက္ တခါျပီးလွ်င္ တေခ်ာင္းေရႊ႔လိုက္နဲ႔ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိတာကို ေတြ႔ရေပသည္။ ပုတီးစိပ္သည့္အခါမွာလဲ ထိုနည္းတူ တပတ္ျပီးလိုက္ တေခ်ာင္းေရႊလိုက္နဲ႔ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေပသည္။ ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရ တင္သည့္အခါမွာကား ပလပ္စတစ္ခ်ိဳင့္ တခုထဲကို ခြက္ေရ ဘယ္ေလာက္ဟု ထည့္မွတ္ထားေလ့ရွိျပီး ပူေဇာ္ေလ့ရွိေပသည္။
အထက္ပါ ဝတ္တရားမ်ားကို ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ေက်ာင္းစဥ္ (မိမိႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ ဓမၼဒါယာဒေက်ာင္း, ဓမၼဘာဏကေက်ာင္း, ဓမၼသီတဂူေက်ာင္း, ဓမၼေဝဒဂူေက်ာင္းသို႔) သြား၍ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေပသည္။ ယခုအခါမွာကား ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ေက်ာင္း, ဆရာေတာ္၏တပည့္ နာယကဆရာေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္၍ ျပဳလုပ္ေနလိမ့္မည္ဟု ျမင္ေယာင္မိပါသည္။
၁၂။ ဟိတ္ဟန္ မရွိ၊ ပကတိ ရိုးရွင္းစြာ သြားလာ၊ ေနထိုင္၊ ေျပာဆို၊ လုပ္ကိုင္သူ
ဆရာေတာ္သည္ သကၤန္းဝတ္ရံုသည့္အခါ မ်ားေသာအားျဖင့္ အဝါေျဖာ့ကို ဝတ္ရံုေလ့ရွိျပီး ပုခံုးေပၚမွာလဲ အဝါေျဖာ့ သင္းပိုင္အေဟာင္းကို တင္၍ သြားလာေလ့ ရွိေပသည္။ ေနပူသည့္အခါ ထိုသကၤန္းေဟာင္းကို ေခါင္းေပၚတင္၍ အသံုးျပဳသလို  ေခ်ာင္းဟန္႔ျပီး ခၽြဲသလိပ္ ေထြးလိုလွ်င္လဲ ထိုသကၤန္းေဟာင္းျဖင့္ပင္ အသံုးျပဳေလ့ရွိေပသည္။
ဆရာေတာ္သည္ သာေရး နာေရးကိစၥရွိ၍ သီလေပးျပီး ပရိတ္ရြတ္ခါနီး တရားေဟာခါနီးအခါမွာ အျမဲတမ္း ေျပာဆိုေလ့ရွိေသာ စကားမွာ---“ေအး အခု ပရိတ္ရြတ္ေတာ့မယ္ ၊ တရား ေဟာေတာ့မယ္၊ ပရိတ္ရြတ္ေနတုန္း တရားေဟာေန တုန္း စကားမေျပာပါနဲ႔၊ မနာခ်င္ရင္ အခုကတဲက ထသြားပါ၊ ပရိတ္ရြတ္ေနတုန္း တရားေဟာေနတုန္း စကားေျပာရင္ ဒီက ေထြးခံနဲ႔ ေကာက္ေပါက္မွာ”ဟု ေျပာဆိုေလ့ရွိပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ တေနရာမွ တေနရာသို႔ သြားသည့္အခါမွာ ျဖစ္ေစ, ေက်ာင္းေပၚသို႔ မတက္ခင္ ေက်ာင္းေအာက္သို႔ မဆင္းခင္ ျဖစ္ေစ ႀကိဳတင္ျပီး ေခ်ာင္းဟန္႔ေလ့ရွိေပသည္၊ ေက်ာင္းေပၚတက္သည့္အခါ ေက်ာင္းေပၚမွ ျပန္ဆင္းသည့္အခါမွာ ဆိုလွ်င္ကား ေခ်သံျပင္းျပင္း နင္းျပီး တက္ေလ့ ဆင္းေလ့ ရွိေပသည္။ အေၾကာင္းမွာကား ဆရာေတာ္ လာေနသည္ကို တပည့္မ်ားကို သိေစလိုျပီး ေရွာင္စရာရွိရင္ ႀကိဳတင္ ေရွာင္ထားႏိုင္ေစဖို႔ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။  အခ်ိဳ႔ေသာ ဆရာမ်ားကား တပည့္ေတြ မသိေအာင္ လာျပီး ေခ်ာင္းေျမာင္းေလ့ ရွိေပသည္။ ဆရာေတာ္သည္ကား ထိုသို႔မဟုတ္ေပ။
“မင္းတို႔ အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့အခါမွာ ေကာင္းေအာင္လို႔ လုပ္ၾကတာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ တခါတရံ မေကာင္းတာ ျဖစ္ရင္လဲျဖစ္သြားမွာပဲ၊ ကိစၥ မရွိဘူး၊ အမ်ားက ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာလာခဲ့ရင္ မင္းတုိ႔ လုပ္တာပဲ၊ အမ်ားက မေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာလာခဲ့ရင္ေတာ့ ငါလုပ္တာလို႔ ေျပာမယ္၊ ငါ ညံ႔လို႔ေပါ့-ကြ”ဟု အမိန္႔ရွိေပသည္။ ဤဟာကို ၾကည့္ေသာအားျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ လူႀကီးပီသသူ, ေခါင္းေဆာင္ ပီသသူ, ေခါင္းခံရဲသူ, ျဖစ္ေပသည္။  အခ်ိဳ႔ကား အလုပ္မလုပ္ပဲ ေနရာ ယူခ်င္သူ ျဖစ္ျပီး၊ ဆရာေတာ္သည္ကား အလုပ္လုပ္ေပမယ့္ ေနရာ မယူသူ ျဖစ္ေပသည္။
            မင္းတို႔ အသက္ႀကီးလာရင္ လူႀကီးေတာ့ ျဖစ္လာမွာပဲ အဲဒီအခါမွာ လူႀကီးပီသေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ အခုကတဲက အက်င့္လုပ္ထားၾကရမယ္။ဟု အမိန္႔ရွိေပသည္။
            မင္းတို႔ ဘုရားဝတ္ျပဳတဲ့အခါ, စာဝါလိုက္တဲ့အခါ ေတြမွာ အျမဲတမ္း ပံုေသေနရာမွာ ေနရမယ္။ အစား ဝင္မေနရဘူး၊ ဒါမွ ေနရာ လစ္လပ္ရင္ ဘယ္သူမပါဘူးဆိုတာ တမ္းသိမွာ-ဟု အမိန္႔ရွိေပသည္။
            မင္းတို႔ ညေန စာဝါနားခ်ိန္ အျပင္သြားၾကတဲ့အခါမွာ လမ္းအျပည့္ မသြားၾကနဲ႔၊ လမ္းအျပည့္သြားတာ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ႏြားပဲ ရွိတယ္။ မင္းတို႔ လမ္းအျပည့္သြားေတာ့ လူေတြ သြားစရာ လမ္းမက်န္ေတာ့ဘူး။
ေနာက္ မင္းတို႔လာတာျမင္လို႔ လူေတြက ေရွာင္ေရွာင္သြားၾကတယ္၊ မင္းတို႔ကို ၾကည္ညိဳလို႔ ေရွာင္သြားတယ္ ထင္မေနနဲ႔၊ ေျမြလိုပဲ မင္းတို႔ကို ရြံေၾကာက္ႀကီး ျဖစ္ေနတာ။ ရြံလို႔ ေၾကာက္လို႔ ေရွာင္သြားတာ။ဟု အမိန္႔ရွိေပသည္။
            တခ်ိဳ႔ကိုယ္ေတာ္ေတြ ေဆးလိပ္ ေသာက္ၾကတယ္၊ ကိုယ္ႀကိဳက္လို႔ ကိုယ္ေသာက္တာ၊ ေသာက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ လူေတြလို လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေဆးလိပ္ကို လက္ၾကားညႇပ္ လပ္ယား လပ္ယားလုပ္ျပီး မေသာက္ရဘူး၊ ၾကည့္လို႔ ျမင္လို႔လဲ မေကာင္းဘူး၊ ကိုယ့္ေနရာမွာ ကိုယ္ႀကိဳက္သေလာက္ ေသာက္ေပါ့၊ ေသာက္လို႔ မင္းတို႔ ဖင္ကေန အေငြ႔ထြက္ေအာင္ေသာက္ ကိစၥမရွိဘူး၊ ေဆးလိပ္ေသာက္လို႔ အေငြ႔နဲ႔ ေက်ာင္းႀကီးမွ ပ်ံတက္ခ်င္ ပ်ံတက္သြားပါေစ ကိစၥမရွိဘူး၊ ကိုယ့္ေနရာမွာပဲ ကိုယ္ေသာက္ပါ။
            ည ၉-နာရီ စာဝါျပီးတဲ့အခါ တခ်ိဳ႔ အျပင္သြားၾကတယ္၊ ပြဲသြားၾကည့္ၾကတယ္၊ ကိုယ္ႀကိဳက္လို႔ ကိုယ္သြားတာ သြားေပါ့၊ ဒီတိုက္ထဲမွာမွ ျပန္မအိပ္ခ်င္ေန၊ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာ အိပ္ခဲ့အိပ္ခဲ့ ကိစၥမရွိဘူး၊ ေအး ေနာက္ေန႔မနက္ စာဝါခ်ိန္မွာေတာ့ ရွိရမယ္၊ မရွိရင္ေတာ့ ဒဏ္ပဲ။ ေနာက္တခု မင္းတို႔ အျပင္ပြဲသြားၾကည့္ရင္း ရန္မျဖစ္ခဲ့နဲ႔ ရန္ျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီတိုက္ထဲကို ျပန္ဝင္မလာရဘူး၊ ကိုယ့္အိပ္ရာလိပ္ ကိုယ္ယူျပီး အျပင္သြားေပေတာ့။
            မင္းတို႔ ကေလးမေလးေတြေတြ႔ရင္ ေျပာင္လား ေနာက္လား မလုပ္နဲ႔၊ မင္းတို႔ အမ, ႏွမကို သူမ်ားက ေျပာင္လား ေနာက္လား လုပ္ရင္ မင္းတို႔ႀကိဳက္မလား၊ မင္းတို႔မႀကိဳက္ရင္ သူမ်ားလဲ ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ မင္းတို႔ ကေလးမေတြကို ေျမာင္လား ေနာက္လား မလုပ္ရဘူး၊ ေအး ႀကိဳက္ရင္ေတာ့ လိုက္ေျပာ၊ ဒါက တမ်ိဳး။

ဤကား ဆရာေတာ္ ဆိုဆံုးမခဲ့ေသာ မ်ားစြာေသာ ၾသဝါဒထဲမွ အနည္းငယ္မွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုၾသဝါဒမ်ားကို ဆိုဆံုးမခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္သည္ကား အခု သက္ေတာ္ ( ၈၀ ) ျပည့္ေျမာက္မည့္ မစိုးရိမ္တိုက္ သံုးတိုက္တို႔၏ အဓိပတိ မဟာနာယက ဆရာေတာ္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အတုယူထိုက္စြာ ေလးစားလိုက္နာထိုက္စြာ စံျပဳထိုက္စြာေသာ ျမတ္ဆရာေတာ္ ဆရာေတာ္ ဦးရာဇဓမၼာဘိဝံသ-ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
အစဥ္ထာဝရ ရိုေသေလးစားလ်က္

တပည့္
ဓမၼသာမိ (ေမာ္လူး)
မဂၤလာရာမေက်ာင္းတိုက္
ဝါရွင္တန္ ဒီစီ၊ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ။

No comments:

Post a Comment