Menu

ေရႊပါရမီ ပညာဒါန နာေရးကူညီမႈအသင္း(ဘန္ေကာက္) ဓမၼေရာင္ျခည္ ဓမၼဒါနလုပ္ငန္းခြဲ(271)၊ ကြန္ပ်ဴတာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ထိုင္းစကားေျပာသင္တန္းမ်ားမွ ေႏြးေထြးစြာ ႀကဳိဆုိပါ၏။

Tuesday, January 29, 2013

ပန္းတုိင္သုိ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းလွ်င္

ဘုရားရွင္ေတာ္၊ မပြင္႔ေပၚက၊ သူေတာ္အမ်ား၊ စိတ္ေကာင္းထားလည္း၊ ဤကားကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ႏွင့္ ထိုထိုဘံုဘ၀၊ မသိရ၊ မ်ားလွအျပစ္ေတြ။ ဘုရားရွင္ေတာ္၊ ပြင့္ထြန္းေပၚ၍၊ ထုတ္ေဖာ္ျမြက္ၾကား၊ ျမတ္တရားေၾကာင့္၊ ဤကားကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ႏွင့္၊ ထိုထိုဘံုဘ၀၊ သိၾကရ၊ မ်ားလွအက်ိဳးေတြ ဆိုျပီး ေတာင္ျမိဳ႕မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အရွင္ဇနကာ ဘိ၀ံသ ေရးသားဆံုးမထားေသာကဗ်ာေလးကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း သိရွိေပသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး ဘယ္ေလာက္ၾကီးမားလဲဆိုတာကို ေဖာ္က်ဴးေရးသားဆံုးမအပ္ေသာ ကဗ်ာေလးလဲ ျဖစ္ေပသည္။ အကယ္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္မပြင့္ေပၚခဲ့ပါက မိမိတုိ႔တြင္ စိတ္ေကာင္း စိတ္ထားမ်ား ရွိေနျငားေသာ္လည္း ဤကား ကုသိုလ္၊ ဤကားအကုသိုလ္ဟု လူသားမ်ားသိႏိုင္ၾကမွာ မဟုတ္ေပ။ ထိုထိုဘံုဘ၀ေတြ၊ ထိုထိုတရားေတြသိခြင္႔ရမွာမဟုတ္ေပ။ ယခုကဲ႔သို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ပြင္႔ထြန္းေပၚေပါက္လို႔သာ၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေသာ တရားေတြကို နာၾကားခြင္႔ရလို႔သာ ဤကားကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ဟု သိနားလည္ရေသာေၾကာင္႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ေက်းဇူးသည္ မိမိတို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အေနျဖင္႔ ဗုဒၶဂုေဏာ အနေႏၲာ ပင္ျဖစ္ေပသည္။

ေလာက၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေပၚထြန္းလာျခင္းသည္ ေလာကရွိသတၱ၀ါအားလံုး၏ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ အက်ိဳးစီးပြား၊ ပစၥပၸဳန္ တမလြန္ အက်ိဳးစီးပြား တိုးတက္ၾကီးပြားေစရန္ ပဓာန အေၾကာင္းအရင္းပင္ျဖစ္ေပ၏။ ဤေလာကအတြင္းရွိ သတၱ၀ါအားလံုးသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာတည္းဟူေသာ ကလ်ာဏမိတၱ မိတ္ေဆြေကာင္းကို အမွီျပဳကာ သုဂတိဘံုျဖစ္ေသာ လူျပည္သို႔လည္းေကာင္း၊ နတ္ျပည္သို႔လည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼျပည္သို႔လည္းေကာင္း၊ ကိေလသာအပူေ၀း၍ ျငိမ္းေအးရာအမွန္ သႏၲိသုခနိဗၺာန္ျမတ္သို႔လည္းေကာင္း မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္ၾကေပသည္။
 ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း လူအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိပံု ခဲယဥ္းေၾကာင္းကို ယံုၾကည္ၾကေပသည္။ ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ကာလ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ထြန္းကားေသာအခ်ိန္တြင္ လူျဖစ္လာရသည္မွာ အလြန္ထူးကဲေသာ အခြင္႔အေရးပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ မွန္ကန္ေသာလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား တိက်စြာအျပည္႔အစံုရွိေနေသာ ယခုေခတ္ကာလတြင္ မိမိတို႔သည္ သဒၶါတရားတည္းဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ျပင္းထန္ကာ ၀ီရိယႏွင္႔ ၾကိဳးစားဖုိ႔သာ လိုေပေတာ့သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ လူ႔ရြာ၊ နတ္ထံ၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င္႔ေကာင္းမ်ားကို နည္းေပးလမ္းျပ ဆံုးမသြန္သင္ေပးသူသာ ျဖစ္ေပသည္။ သတၱ၀ါေတြအတြက္ ကိုယ္စားက်င္႔ေပးႏိုင္သူ မဟုတ္ေပ။ သတၱ၀ါအားလံုးသည္ ေကာင္းေသာကံကို ေဆာင္ရြက္ပါက ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကိုခံစားရမည္ျဖစ္ေပသည္။ မေကာင္းေသာကံကို ျပဳလုပ္ပါက မေကာင္းက်ိဳးကိုခံစား ရမည္မွာ မလြဲမေသြပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဤသည္ကိုပင္ သူ႔သေဘာသူေဆာင္တတ္ေသာေၾကာင့္ ဓမၼဟု ေခၚဆိုအပ္ေပသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေဟာေျပာသင္ၾကားဆံုးမေပးရံုသာ လုပ္ႏိုင္ျပီး က်င္႔ရန္မွာ မိမိတို႔၏တာ၀နျ္ဖစ္္ေၾကာင္း(တုေမွဟိ ကိစၥမာတပၸံ၊ အကၡာတာေရာ တထာဂတာ)ဟု ဓမၼပဒတြင္ အတိအလင္းေဟာေတာ္မူခဲ႔ျပီးျဖစ္ေပသည္။  
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းသည္ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳရန္အလို႔ငွာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာဟုဆိုအပ္ေသာ ကုသုိလ္စက္သံုးမ်ိဳးကို ျဖည္႔ဆည္းရေပမည္။ ဒါနဟူေသာ ကုသိုလ္တရားကို ရိကၡာႏွင္႔တူသည္ဟုဆိုေပသည္။ ခရီးသြားၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိတြင္ရွိေသာ ရိကၡာေပၚမူတည္၍ မိမိသြားလိုရာ ပန္းတိုင္ေရာက္ျခင္း၊ မေရာက္ျခင္းကြဲျပား ျခားနားသြားၾကေပသည္။ ရိကၡာနည္းမူ၊ ရိကၡာမ်ားမူ၊ ရိကၡာမရွိမူဟု၍ သံုးမ်ိဳးခြဲျခားထားေပသည္။ ရိကၡာလံုး၀ မရွိေသာသူ သည္ မိမိသြားလိုရာခရီးပန္းတိုင္အား အျပီးတိုင္မေရာက္ႏိုင္သည္မွာ သိသာထင္ရွားလွေပသည္။ ရိကၡာနည္းေသာသူတို႔သည္္ ခရီးဆုံးထိမေရာက္ပဲ တစ္၀က္တစ္ပ်က္ႏွင္႔ေနာက္ဆုတ္ခဲ့ၾကရေပသည္။ ရိကၡာမ်ားစြာ ရွိေသာသူအေနျဖင္႔ မိမိကိုယ္ တိုင္လဲ စားသံုးႏိုင္၊ သူတစ္ပါးေတြကိုလဲ စားသံုးေစျခင္းျဖင္႔ ခရီးဆံုးထိေရာက္ရွိႏိုင္ၾကေပသည္။  
ဘ၀သံသရာခရီးသြားၾကေသာ မိမိတုိ႔အေနျဖင္႔ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းဆိုတဲ႔ ဒါနတရားမရွိပါက ဘ၀သံသရာတြင္ ဆင္းရဲလွ၍ စားစရာမရွိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ၀မ္းေရးကိုဦးစားေပး ရွာေဖြေနရေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေသာ တရားဓမၼမ်ားကို နားၾကားရန္ပင္ အခ်ိန္မရျဖစ္တတ္ၿပီး တရားအသိမရဘဲ အကုသုိလ္ျဖင့္သာ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ လံုးပန္းပန္းေနရပါလွ်င္ ဘ၀အဆံုး နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေအာင္ တရားသျဖင့္ မက်င့္ႀကံႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ေပသည္။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ ေပးကားေပး၏။ လွဴလည္း လွဴ၏။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ပါရမီမထိုက္ေသာဒါနမ်ားေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀၊ နတ္ဘ၀စေသာ လမ္းခုလတ္ ကာမခ်မ္းသာျဖင့္သာ နိဗၺာန္လမ္းဆံုး မေရာက္ရွိႏိုင္ဘဲ သံသရာတြင္ တ၀ဲလည္လည္ ၾကာရွည္ရေပသည္။ ဒါနအမႈဆည္းပူးခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ဒါနအမႈနည္းခဲ့သူတို႔ ဆင္းရဲဒုကၡျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာရွာေနရေသာအခိ်န္တြင္  ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္ ပါရမီေျမာက္ဒါနအမႈ ဆက္ကာျပဳသြားႏိုင္ၿပီး ခရီးအဆံုးနိဗၺာန္သို႔ အလ်င္အျမန္ ေရာက္ရွိႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဒါနႏွင့္ပက္သက္၍ ရိကၡာဟုဆိုအပ္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ မိမိတို႔ သံသရာခရီးသြား ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ လူ႔ဘ၀ရရွိခိုက္ အခိ်န္ေလးတြင္ ဒါနတည္းဟူေသာ မ်ိဳးရိကၡာကို ေပါမ်ားႂကြယ္၀ေအာင္ စုေဆာင္းရေပမည္။ ဒါနဟူသည္ ျမတ္လွစြာေသာ  သံသရာမွထြက္လမ္း စင္စစ္လည္းျဖစ္သလို  နိဗၺာန္အတြက္ ခရီးေျဖာင္႔တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ဒါနအား သံသရာရွည္ေၾကာင္းဟု မွတ္သားထားေသာ အသိလြဲ၊ အမွတ္လြဲ၊ အျမင္လြဲမ်ားအား  ကင္းေ၀းေစခ်င္ပါသည္။
သီလဟူေသာ ကုသိုလ္တရားကို လက္ေျခႏွင္႔တူသည္ဟု ဆိုေပသည္။ ေလာကတြင္ လက္ေျခမပါေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိသြားလိုေသာခရီးကို သြားႏိုင္မည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ လမ္းဆံုးကိုေရာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္သည္မွာ သိသာထင္ရွား ေပသည္။ လက္ေျခပါရွိျငားေသာ္လည္း အားအင္ႏံု႔နဲ႔ျပီး မသန္မာခဲ့လွ်င္ ခရီးတစ္၀က္ႏွင့္ပင္ ေနာက္လွည့္ျပန္ရ၍ လမ္ဆံုးသို႔မေရာက္ရွိႏိုင္ေပ။ လက္ေျခသန္စြမ္းေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ လိုရာခရီး လမ္းဆံုးသို႔ေရာက္ရွိႏိုင္ေပသည္။ ဘ၀သံသရာခရီးသြားၾကေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ သီလတည္းဟူေသာ လက္ေျခမပါလွ်င္ ဘ၀ခရီးလမ္းဆံုးနိဗၺာန္သို႔မေရာက္ ရွိႏိုင္ေပ။ သီလပါေသာ္လည္း အားနည္ေသားပုဂၢိဳလ္တို႔သည္  လမ္းတစ္၀က္တြင္လွည့္ျပန္ရ၍ လိုရာေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ သို႔မေရာက္ရွိႏိုင္ေပ။ ဘ၀သံသရာခရီးတြင္ သီလအားေကာင္းေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ သြားလိုရာခရီးအား အျပီးတိုင္ သြားႏိုင္ျပီး သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸ ဆိုေသာ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ (၇)ပါးအားပိုင္ဆိုင္ကာ နိဗၺာန္သို႔အေရာက္ သြားႏိုင္ေပ၏။
သီလတရားမရွိေသာပုဂၢိဳလ္သည္ အတၱာႏု၀ါဒေဘး၊ ပရာႏု၀ါဒေဘး၊ ဒ႑ေဘး၊ ဒုဂၢတိေဘးဆိုေသာ ေဘးေလးမ်ိဳးအား ေတြ႔ရေပသည္။ အတၱာႏု၀ါဒေဘးဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါး အသက္အားသတ္ထား၍ ငါ့လက္ဟာ ေသြးစြန္းေနေသာလက္၊ မသန္႔ရွင္းေသာလက္ဟု မိမိကိုယ္ကို ကဲရဲ႕ရႈတ္ခ်ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ပရာႏု၀ါဒေဘးဆိုသည္မွာ သီလမလံု၍ ထိုပုဂၢိဳလ္အား သူတစ္ပါးက စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္းကို ဆိုလိုေပသည္။ ဒ႑ေဘးဆိုသည္မွာ မ်က္ျမင္ဒိ႒အေနျဖင့္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္သင့္၍    အခ်ဳပ္အေႏွာင္ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းက်ခံရျခင္းကိုဆိုလိုေပသည္။ ဒုဂၢတိေဘးဆိုသည္မွာ တမလြန္ဘ၀ ေနာက္ ေႏွာင္းကာလတြင္ အပါယ္ငရဲသို႔ က်ေရာက္ခံရျခင္းကိုဆိုလိုေပသည္။ သီလတရားမရွိေသာသူတို႔သည္ ထိုေဘးေလးမ်ဳိုးမွ ေရွာင္ကြင္း၍ မရႏိုင္ေပ။ သီလဆိုသည္မွာ ကုသိုလ္တရားေတြရဲ႕တည္ရာမီွရာလည္းျဖစ္ေပသည္။ သီလတရားျပည္႔စံုမွသာ ေကာင္းမူကုသိုလ္တရားေတြလည္း ျဖစ္ေပမည္။
ဘာ၀နာတရားကုသိုလ္ကို မ်က္စိႏွင္႔တူသည္ဟု ဆိုေပသည္။ ေလာကတြင္ အေမ့၀မ္းတြင္ရွိေနစဥ္အခိ်န္ကာလ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေမြးလာျပီးေနာက္ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္တရာ ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိကန္းေနေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိဘယ္သို႔ သြားလာရမွန္းမသိ စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖင္႔ ခရီးဆံုးထိေအာင္မေရာက္ႏိုင္ဘဲရွိေပမည္။ မ်က္စိမပါရွိ ေသာေၾကာင္႔ ေဘးအႏၲရာယ္ကိုလဲ မကာကြယ္ႏိုင္ပါ။ ဘာ၀နာတည္းဟူေသာ မ်က္စိမရွိလွ်င္ ဒုကၡမ်ားစြာျဖင့္ ရင္ဆိုင္ရ၍ ခရီးဆံုးထိ မေရာက္သည္မွာ ေသခ်ာေပသည္။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင္႔ မ်က္စိပါေသာ္ျငားလည္း မႈန္၀ါး၀ါးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ မိမိသြားလိုရာခရီးကို မေရာက္ႏိုင္ေပ။ မ်က္စိမၾကည္လင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အတြက္ တန္ဖိုးရွိလွေသာ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ မ်ားျဖစ္ၾကာေသာ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸဟူေသာ အဖိုးတန္ရတနာမ်ား ရွိေသာ္ျငားလည္း ေကာင္းစြာမျမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ တန္ဆာဆင္ သံုးေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ထင္ရွားေပသည္။ ထို႔အတူ ၀ိပႆနာတည္းဟူေသာ ဘာ၀နာတရားအားထုတ္မူမရွိေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မ်က္စိမျမင္ေသာ၊ မ်က္စိမႈန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတိုင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။  
မ်က္စိအားေကာင္းေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင္႔ ခရီးသြားရာတြင္ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ဟူေသာ အရပ္ေလးပါး အား ပိုင္းျခားစြာသိသလို မိမိသြားရမည္႔ခရီးပန္းတိုင္ကိုလည္း  ခရီးအဆံုးထိေရာက္ႏိုင္ေပသည္။ မ်က္စိအားေကာင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေဘးအႏၱရာယ္ကိုလည္း ကာကြယ္ႏိုင္ျခင္း၊ ေရွာင္ရွားႏိုင္ျခင္းရွိေပသည္။ သူေတာ္ေကာင္းရတနာမ်ား ကိုလည္း စိတ္ရွိသလို  ယူေဆာင္သြားႏိုင္၍ မိမိသြားမည့္ ခရီးးအဆံုးကိုလည္း ေရာက္ရွိႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပိပႆနာ တည္းဟူေသာ ဘာ၀နာမ်က္စိအားေကာင္းမွသာ မိမိသြားရမည့္ ခရီးအဆံုးကိုေရာက္ႏိုင္ေပမည္။ မ်က္စိႏွင့္တူေသာ ဘာ၀နာကုသိုလ္သည္လည္း မိမိတုိ႔အေနျဖင္႔ ရရွိေအာင္ အားထုတ္ရေပမည္။ မ်က္စိမပါပါက သံသရာခရီးတြင္ လိုရာပန္းတိုင္သို႔ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
မိမိတို႔သံသရာခရီးသြားသူမ်ားသည္ ဒါနတည္းဟူေသာ ရိကၡာ၊ သီလတည္းဟူေသာ ေျခလက္၊ ဘာ၀နာတည္းဟူေသာ မ်က္စိ ကုသိုလ္စက္သံုးမ်ိဳးလံုးလိုအပ္ေပသည္။ ဒါနတည္းဟူ ေသာရိကၡာမပါလွ်င္လည္း မျဖစ္သလို သီလတည္းဟူေသာ လက္ေျခလည္း ရွိရေပမည္။ ထို႔အတူ ဘာ၀နာတည္းဟူေသာ မ်က္စိကိုလည္း ရရွိေအာင္ ပါေအာင္ ျဖည္႔က်င့္ရေပမည္။ မိမိ ရရွိထားေသာ တန္ဖိုးရွိလွသည့္အခိ်န္ကာလ ခဏတာေလးအတြင္း ပိုင္ဆိုင္ထားေသာ   ေလာကီဥစၥာထဲမွ အနွစ္သာရ အျဖစ္ေတြ႔ရသည္မွာ ဒါနတရားပင္ျဖစ္ေပသည္။ မိမိရရွိထားေသာ ခႏၶာအတြင္းမွ အႏွစ္သာရသည္ ကိုယ္က်င့္ တရားတည္းဟူေသာ သီလတရားပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔အတူ ၀ိဉာဏ္(အသိ)ထဲတြင္ အႏွစ္ရွာေဖြပါက တန္ဖိုးရွိေသာအရာ မွာ ဘာ၀နာကုသိုလ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
မႏုႆတၱဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ ဟုဆိုအပ္ေသာ အလြန္ပင္ရခဲလွေသာ လူ႔ဘ၀ကို ရရွိေနၾကသည့္ အခုိက္္အတန္႔ကာလတြင္း မိမိတုိ႔အေနျဖင္႔ ဘ၀သံသရာခရီးတြင္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမာစြာျဖင္႔ သြားလာႏိုင္ရန္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ တရားမ်ားအားအားထုတ္ရေပမည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေပၚထြန္း၍သာ တရားေတာ္မ်ားအား သိခြင္႔ရရွိေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္မွာ မိမိတို႔အေနျဖင့္ အနႏၲပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိဘုရားရွင္၏ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္အနႏၲအား တရားဓမၼအားထုတ္ျခင္းျဖင္႔သာ ဆပ္ႏိုင္ၾကေပမည္။ ဓေမၼာ ဟေ၀ ရကၡတိ ဓမၼစာရီ- ဟုဆိုသည္႔အတိုင္း တရားကိုေစာင့္ေရွာက္ေသာသူအား တရားက ျပန္လည္ေစာင့္ေရွာက္ေပလိမ့္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာင္စင္မ်ား အေနျဖင္႔ ဒါနပန္း ၊သီလပန္း၊ ဘာ၀နာပန္းဟု ဆိုအပ္ေသာ ကုသိုလ္တရားပန္းမ်ားကုိ ပန္ဆင္္၍ မအိုရာ၊ မနာရာ၊ မေသရာျဖစ္ေသာ ေသျခင္းကင္းရာ သႏၲိသုခဟုဆိုအပ္ေသာ နိဗၺာန္ေရႊျပည္သို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ရန္ သတိတရားလက္ကိုင္ထား၍ ၾကိဳးစားအားထုတ္မွသာ သာသနာေတာ္ႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္ခြင့္တန္ဖိုးကို ထိုက္တန္စြာ ရရွိမည္ျဖစ္ေပသည္။
ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါအေပါင္း သာသနာႏွင့္ဆံုခိုက္ သာသနာ၏အႏွစ္တရားမ်ား လက္ကိုင္ထားႏိုင္ၾကပါေစ။
ကိုညီ

No comments:

Post a Comment